Mit hoved eksplodere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.291 visninger
46 svar
77 synes godt om
8. oktober 2013

Anonym trådstarter

Kære alle på baby

jeg har en skøn datter der lige er blevet et år som virkelig er hysterisk og MEGET vilje stærk!

ligeså snart tingene ikke går efter hendes hoved skriger hun, det stopper ikke før hun får sin vilje det bliver bare højere og højere

fx.

vi sidder og spiser og hun vender sin tallerken om igen og igen samtidlig smider hun det ned på gulvet. Jeg siger "nej" og tager tallerken. Så skriger hun lige tiæ hun enten får den retur eller får sutten. 

Hun sidder og leger på gulvet, pludselig er dette ikke sjovt længere og kravler derfor over og hiver hunden i halen, jeg fjerner hende og siger nej, så skriger hun!

sådan kører den hele dagen! Det skal lige siges at jeg virkelig ikkr giver mig før hun har skreget 5-10min, men er ved at nå dertil at jeg ikke kan holde den så længe mere jeg har forsøgt at aflede hende, intet hjælper. 

har i nogle gode ider? Inden jeg går ud af mit gode skin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Hun har jo fundet ud af vis hun fortsætter med at skrige længe nok får hun sin vilje ved godt mange vil sige det er en hård måde at gøre det på men jeg ville advare en gang først og fortælle vis du ikke stopper kommer du på værelset og vis hun så fortsætter ville jeg sætte hende på værelset og sige til hende at hun kan komme ud at sige undskyld når hun kan opføre sig ordenligt.
Og så skal de anfald nok hurtig stoppe

Anmeld

8. oktober 2013

Sander&Vitus-Mor

anna111 skriver:

Hun har jo fundet ud af vis hun fortsætter med at skrige længe nok får hun sin vilje ved godt mange vil sige det er en hård måde at gøre det på men jeg ville advare en gang først og fortælle vis du ikke stopper kommer du på værelset og vis hun så fortsætter ville jeg sætte hende på værelset og sige til hende at hun kan komme ud at sige undskyld når hun kan opføre sig ordenligt.

Hun er kun 1 år, jeg ville synes det var den forkerte måde at gøre det på i hvertfald.

Jeg ville rykke hende ud fra bordet, og fjerne tallerken.
Også rykke hende ind til bordet igen efter noget tid, og prøve igen.

Anmeld

8. oktober 2013

anna111

Profilbillede for anna111
VråJepsen skriver:

Hun er kun 1 år, jeg ville synes det var den forkerte måde at gøre det på i hvertfald.

Ja men en 1åri forstår meget mere ind folk tror.

Det hjælper ikke så meget at sætte hende væk fra bordet det stopper hende jo ikke fra at skrige vider

Anmeld

8. oktober 2013

mor88

Hvorfor skal hun på værelset? Sådan at hun får et skævt syn på værelset? Det vil kun resultere i en ødelagt nattesøvn, da hun vil komme til at se værelset som et dumt sted.

Hun tester grænser, men hun kan altså ikke forstå at hun skal opføre sig ordentlig ved at hun bliver smidt ind på værelset. Der er altså mange andre mere pædagogiske måder at håndtere problemet på, så ja, du lyder temmelig hård.

Anmeld

8. oktober 2013

mor88

Kære alle på baby

jeg har en skøn datter der lige er blevet et år som virkelig er hysterisk og MEGET vilje stærk!

ligeså snart tingene ikke går efter hendes hoved skriger hun, det stopper ikke før hun får sin vilje det bliver bare højere og højere

fx.

vi sidder og spiser og hun vender sin tallerken om igen og igen samtidlig smider hun det ned på gulvet. Jeg siger "nej" og tager tallerken. Så skriger hun lige tiæ hun enten får den retur eller får sutten. 

Hun sidder og leger på gulvet, pludselig er dette ikke sjovt længere og kravler derfor over og hiver hunden i halen, jeg fjerner hende og siger nej, så skriger hun!

sådan kører den hele dagen! Det skal lige siges at jeg virkelig ikkr giver mig før hun har skreget 5-10min, men er ved at nå dertil at jeg ikke kan holde den så længe mere jeg har forsøgt at aflede hende, intet hjælper. 

har i nogle gode ider? Inden jeg går ud af mit gode skin

Barnet skal ikke opleve, at det er barnet der er forkert, men at det er det barnet gør, der er forkert!. Det er meget vigtigt og den indstilling skal du huske at have med dig.

sæt dig på hug og forklar hende, hvorfor hun ikke må gøre det, som hun gør. Fjern hende fra bordet, lad hende skrige, det hun har behov for, men vær til stede hele tiden, og vær klar med et kram når hun er færdig med at skrige og har indset, at det ikke nyttede noget 

Anmeld

8. oktober 2013

Sander&Vitus-Mor

anna111 skriver:

Ja men en 1åri forstår meget mere ind folk tror.

Det hjælper ikke så meget at sætte hende væk fra bordet det stopper hende jo ikke fra at skrige vider

Og hun kan ikke skrige videre fra værelset af?

Hun vil se værelset som noget negativt, fordi det er der hun skal hen som straf.. Det løser heller ikke hendes skrigeri vel?

Anmeld

8. oktober 2013

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

Hun er 1 år, jeg vil ikke sætte hende på værelse og skrige, det vil hun på ingen måde forstå.

Anmeld

8. oktober 2013

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

Barnet skal ikke opleve, at det er barnet der er forkert, men at det er det barnet gør, der er forkert!. Det er meget vigtigt og den indstilling skal du huske at have med dig.

sæt dig på hug og forklar hende, hvorfor hun ikke må gøre det, som hun gør. Fjern hende fra bordet, lad hende skrige, det hun har behov for, men vær til stede hele tiden, og vær klar med et kram når hun er færdig med at skrige og har indset, at det ikke nyttede noget 

Tusind tak for dit svar! 

Mit moder hjerte gør bare frygteligt ondt når hun kaster sig ned i gulvet og slår sig. 

Jeg er der hele tiden, og vil til hver en tid kramme. Jeg syntes bare det er utrolig hårdt. 

Hun ville ikke hjem fra legestue i dag, hun skreg som en sindsyg, det var bare så flovt at være den hårde mor der bare ga hende tøj på og smuttede. Øv det er vel helt normalt at føle sig som en dårlig mor..?

Anmeld

8. oktober 2013

Anonym trådstarter

VråJepsen skriver:

Tak for svar!

vi har rykket stolen/tallerken væk, sat hende på gulvet osv 

hun forsætter ligeså snart hun kan får fat på tallerken igen. Og det er ikke fordi hun ikke er sulten, for meget af maden spiser hun /: 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.