baby012 skriver:
Jeg kan godt forstå de prøver at overbevise dig om vaginal fødsel. 
Hvad præcis er det du er bange for?
Jeg var selv HELT VILDT bange første gang. Var helt sikker på at jeg ville dø, eller barnet ville, eller jeg ville få en 3.grads bristning osv.
Men min JM sagde meget kort til mig da jeg gerne ville have planlagt ks, at det kunne jeg ikke få, og at jeg jo selv havde valgt at skulle føde barnet da jeg blev gravid.. Så det måtte jeg finde mig i 
Da jeg så kom til fødslen, da veerne kom, var jeg panisk, jeg var så nervøs over at der kunne gå noget galt..
Men da der kom rigtig gang i veerne, fik jeg ro på, kroppen arbejdede på højtryk, og jeg måtte bare lade den gøre arbejdet.. Jeg havde et LANGT forløb med 19 timer på sygehuset, men min datter kom.. Jeg havde ikke fået noget bedøvende eller andet, for jeg var så bange gfir at det kunne påvirke mit barn..
Ja det gjorde ondt - men det gør ikke ondt på samme måde som at slå sit knæ F.eks. Det er en smerte kroppen acceptere og arbejder sammen med.. Så det er ikke noget man som sådan husker bagefter
jeg havde da ihvertfald lykkeligt glemt hvor ondt det gjorde da jeg fødte igen et år efter
(også uden smertestillende)
jeg fik den frygtede 3. grads bristning, men mærkede intet da jeg sprak, eller da jeg skulle sys
anden gang sprak jeg ikke, og kunne rejse mig med det samme
alt i alt er jeg meget glad for at jeg ikke fik KS høre tit om at det er meget værre efterfølgende. Og at man ikke må holde sin baby osv.
så selvom forløbet skræmte mig meget, har jeg klaret det to gange indenfor to år
havde ikke noget valg. Men det gik

Tak for dit svar

Jeg er bange for, at det går galt og jeg brækker halebenet ligesom min mormor og mor gjorde, at jeg dør, at mit barn dør, smerterne i forbindelse med veerne og når der skal presses, om jeg brister, at jeg ingen kontrol har over min krop, om det går galt så det alligevel ender med et kejsersnit, og så også at jeg ingen kontrol har over hvornår det sker, altså hvornår fødslen går i gang (ved godt den sidste her bare er noget man må affinde sig med)
Men der er super mange ting der spiller ind som gør, at jeg simpelthen er så bange for det og føler bare slet ikke, at jeg kan falde til ro og føle en fødsel naturlig. Jeg ved godt, at jeg selv har valgt at skulle have mit barn - men havde på ingen måde troet, at det ville skræmme mig SÅ meget som det åbenbart gør. Det er tanker jeg har fået her senere i graviditeten, ikke nogle jeg har gået med før.

er simpelthen bare så ked af, at jeg har det sådan her og at jeg slet ikke kan tænke på noget andet lige for tiden. Tror det er fordi, at det pludselig er ret tæt på, og jeg føler jo nærmest at fødslen kan gå i gang hvert øjeblik selvom jeg kun er 31+2