Indberetning fra bh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2013

Mamalou

Pikku Myy skriver:

Jeg kan nu godt forstå at de sender den videre.

De kommer til moderen med en udtalelse fra datteren. Hvis der var kommet en god forklaring, fx at der i leg var blevet sagt at nu får du lige nogle smæk i numsen, havde de nok ikke gjort videre. Men istedet har moderen sagt "nej, det er aldrig sket. Der er kun blevet truet med det". Så kan det meget vel være at de tror på at der ikke er blevet slået, men stadig mener at familien lige har brug for lidt hjælp til hvordan løser tilspidsede situationer, og derfor har sendt bolden videre til nogen der kan hjælpe.

Det var nu heller ikke det jeg mente. Jeg mente, at jeg havde svært ved at tro, at der ikke var en bekymring, når de vælger at underrette kommunen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2013

stjernehimmel

Patriark skriver:

Hvad er en indberretning?

en uderretninger er hvor der man obesever for om der kan være noget galt... enlige der får en deprission eks går lægen ind og s kal lave en underretning til kommunen og gøre opmærksom på at det kan være at der skal noet hjælp til...

En indberetning er når der er begrundet mistanke for at der er noget galt(siger de kloge)

Anmeld

29. september 2013

FruJacobsen

stjernehimmel skriver:

en uderretninger er hvor der man obesever for om der kan være noget galt... enlige der får en deprission eks går lægen ind og s kal lave en underretning til kommunen og gøre opmærksom på at det kan være at der skal noet hjælp til...

En indberetning er når der er begrundet mistanke for at der er noget galt(siger de kloge)

Vi har lige været på kursus på seminariet vedr. underretningspligt og en underretning er, når man kontakter kommunen, hvis der er mistanke om, at et barn mistrives...

Læs evt. dette:

http://www.socialstyrelsen.dk/voresansvar/for-fagp ersoner/hvad-sker-der-nar-du-underretter/hvad-er-e n-underretning

Anmeld

29. september 2013

Maja88

FruJacobsen skriver:

Vi har lige været på kursus på seminariet vedr. underretningspligt og en underretning er, når man kontakter kommunen, hvis der er mistanke om, at et barn mistrives...

Læs evt. dette:

http://www.socialstyrelsen.dk/voresansvar/for-fagp ersoner/hvad-sker-der-nar-du-underretter/hvad-er-e n-underretning

En underretning kaldes det når det er en fag person som gør det..

Indberetning er en privat person ikke uddannet pædagog/lærer fx

Anmeld

29. september 2013

LSU

stjernehimmel skriver:

Det er ikke rigtigt... Der er ikke noget der hedder en indberetning længere.
Så der er altså ikke forskel... ??

Anmeld

29. september 2013

FruJacobsen

Maja88 skriver:

En underretning kaldes det når det er en fag person som gør det..

Indberetning er en privat person ikke uddannet pædagog/lærer fx

Okay, det tror jeg nu ikke er rigtigt som en anden skriver hed det indberetning før i tiden, men kaldes i dag for underretning...

Anmeld

29. september 2013

Anonym trådstarter

Nu forstå det er noget de skal i bh. Og som hun sagde havde de lavet rigtig mange. 

Jeg er skam ikke en dårlig mor på nogen måder. 

Børnehaven sagde os de vidste det ikke kunne passe men at de skulle lave den da de ellers kunne fyres. Også selvom der ikke var grund til det eller lign. 

Anmeld

29. september 2013

Maja88

FruJacobsen skriver:

Okay, det tror jeg nu ikke er rigtigt som en anden skriver hed det indberetning før i tiden, men kaldes i dag for underretning...

Det er bare hvad vi har fået oplyst på seminariet..

Anmeld

29. september 2013

FruJacobsen

Maja88 skriver:

Det er bare hvad vi har fået oplyst på seminariet..

Okay, det er da tankevækkende, at man får forskellig information - jeg går selv på seminariet, hvor vi for nogle måneder siden havde stort tema om udsatte børn og unge og om hvor vigtigt det er, at lave en underretning, hvis man har mistanke om misrøgt. Der var oplæg fra folk fra bl.a. Børnerådet, PPR og socialforvaltningen, som alle pointerede, at det i dag kaldes underretning (og at det i øvrigt er vigtigt, at fagfolk taler samme sprog for at undgå misforståelser...). En indberetning er, hvis du eksempelvis har foretaget en fastholdelse af en beboer på et bosted - sådanne tilfælde skal jo skrives ned og forklares. Så at I har fået noget andet at vide på jeres seminarium synes jeg som sagt er tankevækkende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.