Indberetning fra bh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2013

Mamalou

Anonym skriver:

Tusinde tak. Bh siger netop de ikke tror på det berop pga de kender pigerne og os. Bh sagde os kommunen nok ville kontakte os men bare for at hører vores forklaring. De sagde de faktisk lavede mange indberetninger på forskellige ting og vi var sket ikke de første der havde fået lavet en som ikke kunne passe. 

Man kan selvfølgelig undre sig lidt over, hvorfor de underretter hvis de ikke mener der er noget om snakken. Men det kan selvfølgelig handle om, at de ikke vil stå med det endelige ansvar, og være på den sikre side.

Som flere skriver, så er det selvfølgelig ikke særlig snart med trusler om smæk, og det kan sagtens afføde snak om at få smæk hos børnene. Måske kan I ved mødet få råd og vejledning omkring hvordan I ellers kan takle ungerne, når I skal sætte grænser, så trusler ikke bliver nødvendigt.

Men som sagt, så tag den med ro  

God weekend, Louise. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2013

Anonym trådstarter

De sagde at de skulle indberette alt ellers var det fyrings grundlag. Så det var kun derfor. 

Selvom den stirrer strid har vi ikke problemer med hende. Det er som sagt kun den ene gang. Heldigvis. 

Men igen. Tak :-) Nu er jeg mere rolig. 

Anmeld

27. september 2013

Havre74

Anonym skriver:

Truet med endefuld. På samme tid. 

Okay. Jeg synes den er svær. Du skriver godt nok, at du stoler på din kæreste. Min erfaring er bare, at det er yderst sjældent, at børn lyver om den slags.

Jeg må være ærlig at sige, at jeg ville lade tvivlen komme mine børn tilgode, jeg vil aldrig lade en kæreste stå højere end dem.

Men du har valgt at stole på din kæreste og det er din beslutning. Du vil derfor også automatisk være meget obs i fremtiden på, hvordan han håndterer børnene og hvad han laver med dem.

Når kommunen modtager en underretning om vold/potentiel vold, skal de reagere og indkalde til en samtale. Ved samtalen får du mulighed for at give din side af sagen.

Du skal ikke være bange for kommunen, de er til for at hjælpe og der skal meget til, for at et barn bliver anbragt.

Anmeld

28. september 2013

Patriark

Anonym skriver:

Hej. Jeg er ny på siden. 

Mor til to på 3 og 5 år. 

Sidst fortalte de i bh hvor de begge går at pigerne havde sagt at min kæreste havde slået dem i numsen. Blev målløs! 

Jeg ved min kæreste aldrig har givet dem en i numsen men har dig i ekstreme tilfælde truet mee det. Hvilket selvfølgelig os er forkert. 

var grædfærdig. Bh sagde de os vidste det ikke kunne passe da pigerne jo elsker min kæreste osv. 

Nu er jeg så indkaldt til paringshøring på kommunen. Jeg er stadig helt græd færdig. Det samme er min kæreste. 

Hvad sker der så nu? Tager de mine piger? Jeg er så bange og ked af det. Min kæreste er også helt nede med flaget da det jo ikke var ment sådan. 

Kan nogen berolige mig?

har aldrig haft noget på mine piger og de er to glade tøser dog den ene med meget temperament :-)

Her institutionen gennemgået underrretningen med jer, eller fortalt, at de har sendt den? Altså ved i hvad der præcist står i den?

Jeg synes det lyder som en konfliktsky ledelse i institutionen, altså man underretter ikke pga. at det er fyringsgrund hvis man ikke gør, man underretter fordi man er bekymret for barnets trivsel og vilkår i, f.eks. Hjemmet.

Umiddelbart lyder det som om, at I har brug for nogle redskaber til, at skabe grænser uden, at true med endefuld.

Med mindre du har undladt nogle ting, ville jeg ikke bekymret for, at dine børn bliver anbragt.

Off topic:

At tale om psykisk vold, er måske at overdramatisere. Ihvertfald ud fra de foreliggende oplysninger.

Og nej, det er sjældent børn lyver. At lyve betyder, at man har et motiv. Men ofte fortæller børn ikke sandheden, de fortæller nuancer af sandheden. Af mange forskellige grunde.

Anmeld

28. september 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

De sagde at de skulle indberette alt ellers var det fyrings grundlag. Så det var kun derfor. 

Selvom den stirrer strid har vi ikke problemer med hende. Det er som sagt kun den ene gang. Heldigvis. 

Men igen. Tak :-) Nu er jeg mere rolig. 

Skal lige høre...  har børnehaven lavet en indberetningen eller en underretning for der er VIRKELIG stor forskel

Anmeld

28. september 2013

Anonym trådstarter

Ja. De snakkede med os først da jeg skulle skrive under på den. 

Årh, anede ikke der var forskel. Der står underretning i brevet. 

Anmeld

28. september 2013

LSU

stjernehimmel skriver:

Skal lige høre...  har børnehaven lavet en indberetningen eller en underretning for der er VIRKELIG stor forskel

Hvad er det du mener den store forskel er?

Tidligere hed det indberetning, men er i dag ændret til underretning...

Anmeld

29. september 2013

Patriark

stjernehimmel skriver:

Hvad er en indberretning?

Anmeld

29. september 2013

ønskebørn74

Anonym skriver:

Aldrig kun det ene tilfælde. Det er efter Brønderslev sagen at alt skal indberettes. Sys os det var at gå over gevind :-(

nu bor vi iben ret åben lejlighed så det ville jeg skam opleve. 

Det er jo ikke at han har råbt osv. Blot sagt nu stopper du altså ellers får du en i numsen. i min verden er det ikke psykiks vold. 

Tror med den holdning at det er godt de kommer på banen.. 

Anmeld

29. september 2013

Pikku Myy

Mamalou skriver:

Man kan selvfølgelig undre sig lidt over, hvorfor de underretter hvis de ikke mener der er noget om snakken. Men det kan selvfølgelig handle om, at de ikke vil stå med det endelige ansvar, og være på den sikre side.

Som flere skriver, så er det selvfølgelig ikke særlig snart med trusler om smæk, og det kan sagtens afføde snak om at få smæk hos børnene. Måske kan I ved mødet få råd og vejledning omkring hvordan I ellers kan takle ungerne, når I skal sætte grænser, så trusler ikke bliver nødvendigt.

Men som sagt, så tag den med ro  

God weekend, Louise. 

Jeg kan nu godt forstå at de sender den videre.

De kommer til moderen med en udtalelse fra datteren. Hvis der var kommet en god forklaring, fx at der i leg var blevet sagt at nu får du lige nogle smæk i numsen, havde de nok ikke gjort videre. Men istedet har moderen sagt "nej, det er aldrig sket. Der er kun blevet truet med det". Så kan det meget vel være at de tror på at der ikke er blevet slået, men stadig mener at familien lige har brug for lidt hjælp til hvordan løser tilspidsede situationer, og derfor har sendt bolden videre til nogen der kan hjælpe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.