Anonym skriver:
Hej. Jeg er ny på siden.
Mor til to på 3 og 5 år.
Sidst fortalte de i bh hvor de begge går at pigerne havde sagt at min kæreste havde slået dem i numsen. Blev målløs!
Jeg ved min kæreste aldrig har givet dem en i numsen men har dig i ekstreme tilfælde truet mee det. Hvilket selvfølgelig os er forkert.
var grædfærdig. Bh sagde de os vidste det ikke kunne passe da pigerne jo elsker min kæreste osv.
Nu er jeg så indkaldt til paringshøring på kommunen. Jeg er stadig helt græd færdig. Det samme er min kæreste.
Hvad sker der så nu? Tager de mine piger? Jeg er så bange og ked af det. Min kæreste er også helt nede med flaget da det jo ikke var ment sådan.
Kan nogen berolige mig?
har aldrig haft noget på mine piger og de er to glade tøser dog den ene med meget temperament :-)
Her institutionen gennemgået underrretningen med jer, eller fortalt, at de har sendt den? Altså ved i hvad der præcist står i den?
Jeg synes det lyder som en konfliktsky ledelse i institutionen, altså man underretter ikke pga. at det er fyringsgrund hvis man ikke gør, man underretter fordi man er bekymret for barnets trivsel og vilkår i, f.eks. Hjemmet.
Umiddelbart lyder det som om, at I har brug for nogle redskaber til, at skabe grænser uden, at true med endefuld.
Med mindre du har undladt nogle ting, ville jeg ikke bekymret for, at dine børn bliver anbragt.
Off topic:
At tale om psykisk vold, er måske at overdramatisere. Ihvertfald ud fra de foreliggende oplysninger.
Og nej, det er sjældent børn lyver. At lyve betyder, at man har et motiv. Men ofte fortæller børn ikke sandheden, de fortæller nuancer af sandheden. Af mange forskellige grunde.