Problemer med epiduralblokade (DR-program)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2013

Lunae

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der der noget forskning der tyder på, at epiduralblokaden skulle have betydning for amning og tilknytning, siden du/i har fokus på det i programmet!?

Jeg har selv fået epiduralblokaden ved begge mine fødsler! Første gang med stor effekt, men ande gang hjalp den desværre ikke rigtigt! Begge mine børn er flaskebørn, da amningen ikke fungerede - tvivler dog på at det har noget med epiduralblokaden at gøre! Derudover havde jeg her anden gang, lidt startvanskeligheder med tilknytningen, men forestiller mig at det skyldes en hård graviditet, igangsættelse før termin osv.

Har i belæg for at tro at det kan skyldes epiduralblokaden og hvorfor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2013

Dorthe1986

Jeg er dybt taknemmelig for epidural blokaden. Uden den havde jeg ikke haft kræfter til at føde selv. Den gav mig lige det nødvendige pusterum til at få styr på mig selv så jeg ikke panikkede.

Og jeg har ingen ting haft efterfølgende. Jeg havde det perfekt, og jeg knyttede mig til Emil i samme sekund jordemoderen lagde ham op til mig og amningen havde jeg dog lidt svært ved at knække koden med, men det er mere fordi jeg har nogle spøjse bryster da jeg først fik knækket koden, fortsatte vi lige indtil Emil selv valgte fra.

Tja det eneste der var, var at jeg var øm i ryggen i dagene efter, men det er der vidst ikke noget at sige til ;-)

Anmeld

21. september 2013

TrineMine86

SimoneDR skriver:

Kære alle,

I forbindelse med en programserie på DR er vi netop igang med at undersøge bivirkningerne ved epiduralblokaden. Derfor søger vi en person eller slere, som har haft voldsomme symptomer efter en fødsel med epiduralblokade.

- Har du oplevet bivirkninger ved blokaden? Og hvilke?

- Har du haft problemer med at amme dit barn efter fødsel?

- Har du haft tilknytningsproblemer den første tid efter din fødsel?

- Følte du dig tilstrækeligt oplyst om epiduralblokadens bivirkninger i tiden op til din fødsel?

Vi glæder os til at høre fra jer!

Alle de ting du lister op der, dem har jeg hørt som kan være komplikationer af at få ve-stimulerede drop og ikke epi. 

Jeg fik ikke epi, men derimod ve-stimulerede drop og jeg kan nikke ja til samtlige punkter. 

Anmeld

21. september 2013

Frejsmor

Alle de ting du lister op der, dem har jeg hørt som kan være komplikationer af at få ve-stimulerede drop og ikke epi. 

Jeg fik ikke epi, men derimod ve-stimulerede drop og jeg kan nikke ja til samtlige punkter. 

Er bare lige nysgerrig.. Hvor har du hørt at disse ting skulle kunne være bivirkninger af ve-stimulerende drop?

Jeg tænker bare, at oxytocin som bruges i de ve-stimulerende drops, er jo det naturlige hormon som kvinden selv danner i forbindelse med fødsel, så hvordan skulle det kunne være skadeligt?

Jeg fik ve-stimulerende drop ved min fødsel af Frej og havde godt nok problemer med amningen, men det skyldes snarere det, at han havde kvalme de første par døgn og ikke ville spise og at jeg derudover har flade brystvorter og han ikke havde den rigtige sutteteknik..

Oxytocin tænker jeg kun kan have positiv effekt på amningen, i og med det jo er et af de naturlige hormoner som fremmer nedlægningen af mælk(og så vidt jeg ved kan oxytocin også bruges i form af næsespray lige inden amning/udmalkning for at fremme nedlægningen)..

Anmeld

21. september 2013

Lukas&Liam<3

Jeg fik mig 3 timers god søvn oven på epiduralblokaden, og ingen bivirkninger her den er guld værd.

Anmeld

21. september 2013

flowerpot3

Den eneste komplikation jeg har oplevet ifm epiduralen er feber. Jeg blev faktisk nødt til at "holde mig væk" fra min datter de første 3 timer efter fødslen mens årsagerne til min feber skulle undersøges (min datter kom på neonatal pga komplikationer). Ved min anden fødsel var jeg ikke i tvivl om at jeg skulle have lagt epidural igen hvis forløbet skulle vise sig at være langvarig. Det blev den og jeg fik epidural tidligere i forløbet end første gang og det har fungeret super godt.

Anmeld

21. september 2013

FrkZier

SimoneDR skriver:

Kære alle,

I forbindelse med en programserie på DR er vi netop igang med at undersøge bivirkningerne ved epiduralblokaden. Derfor søger vi en person eller slere, som har haft voldsomme symptomer efter en fødsel med epiduralblokade.

- Følte du dig tilstrækeligt oplyst om epiduralblokadens bivirkninger i tiden op til din fødsel?

Efter de første 2døgn med veer fik jeg epi- men den virkede ikke, det er vel ikke en bivirkning men en uønsket ikke-virkning

Anmeld

21. september 2013

miig1989

Jeg kunne ikke gå efter epi blev lagt, men det varede kun til kort tid efter fødsel

Ellers har jeg overhovedet ikke haft nogle problemer

Anmeld

21. september 2013

Misscbn

Kære alle,

JA jeg oplevede at have voldsom hovedpine i en måneds tid efter hver evig eneste dag. havde desuden svært ved at tisse i de første par timer efter fødsel

Jeg ammede fint min søn fra starten i 3-4 mdr tid.

Nej jeg knyttede bånd med det samme, ingen problemer der.

Ja jeg havde også selv læst om den inden, til at startede med ønskede jeg den ikke, men da jeg ikke kunne tåle lattergas og jeg havde vestorm uden pauser og søvn i en hel weekend blev jeg nød til at takke ja for at kunne holde det ud.

Anmeld

21. september 2013

(august)

Hej

Jeg har fået epi begge gange og den eneste bivirkning jeg har haft er kløe over hele kroppen, men tager gerne det med for at få en mere behagelig fødsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.