Problemer med epiduralblokade (DR-program)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.103 visninger
42 svar
29 synes godt om
19. september 2013

SimoneDR

Kære alle,

I forbindelse med en programserie på DR er vi netop igang med at undersøge bivirkningerne ved epiduralblokaden. Derfor søger vi en person eller slere, som har haft voldsomme symptomer efter en fødsel med epiduralblokade.

- Har du oplevet bivirkninger ved blokaden? Og hvilke?

- Har du haft problemer med at amme dit barn efter fødsel?

- Har du haft tilknytningsproblemer den første tid efter din fødsel?

- Følte du dig tilstrækeligt oplyst om epiduralblokadens bivirkninger i tiden op til din fødsel?

Vi glæder os til at høre fra jer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
SimoneDR skriver:

Kære alle,

I forbindelse med en programserie på DR er vi netop igang med at undersøge bivirkningerne ved epiduralblokaden. Derfor søger vi en person eller slere, som har haft voldsomme symptomer efter en fødsel med epiduralblokade.

- Følte du dig tilstrækeligt oplyst om epiduralblokadens bivirkninger i tiden op til din fødsel?

Hmm. den første tanke der slår mig er, om i ikk vil være søde at passe på i ikke får epi'en til at fremstå som noget dårligt hvor ALLE får frygtelige bivirkninger. Synes desværre tit det ender sådan når der bliver "sat fokus" på noget. 

Jeg kender personligt ingen med bivirkninger af den, så det ville være smadderærgeligt at skræmme folk og vise et billede udelukkende med patienter med bivirkninger. den er sgu guld værd når man har en langtrukken fødsel 

Anmeld

19. september 2013

B&J

Mor11 skriver:

Hmm. den første tanke der slår mig er, om i ikk vil være søde at passe på i ikke får epi'en til at fremstå som noget dårligt hvor ALLE får frygtelige bivirkninger. Synes desværre tit det ender sådan når der bliver "sat fokus" på noget. 

Jeg kender personligt ingen med bivirkninger af den, så det ville være smadderærgeligt at skræmme folk og vise et billede udelukkende med patienter med bivirkninger. den er sgu guld værd når man har en langtrukken fødsel 

du har så meget ret den er nemlig guld når man har haft en lang fødsel og den giver sig det puste rum man har behov for

Anmeld

19. september 2013

Ma-lu

Jeg turde ikke.. 

Jeg tog 18 timer uden...

Anmeld

19. september 2013

SimoneDR

Det tager vi bestemt højde for

Anmeld

19. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Ma-lu skriver:

Jeg turde ikke.. 

Jeg tog 18 timer uden...

Hvorfor turde du ikke?? 

Anmeld

19. september 2013

Lullaby

B&J skriver:

du har så meget ret den er nemlig guld når man har haft en lang fødsel og den giver sig det puste rum man har behov for

Yes. Også her..

Anmeld

19. september 2013

l.kjoeller

Kære alle,

jeg havde problemer med at amme men hvad det skyldes vides ikke. epi er genialt efter 16 timer med veer med kort interval  havde ikke de store bivirkninger - havde lav blodprocent uden det vilde blodtab men igen. aner ikke hvad det skyldes 

Anmeld

19. september 2013

Michella2

Ingen bivirkninger her.

Tvært imod, en lettelse over endelig at kunne slappe af efter 14 timers veer.

Jeg gik også rundt efter jeg havde fået den lagt.

Havde ellers fået den opfattelse af at man var "lammet" i benene når man fik en, men det er jo meget forskelligt fra person til person.

Anmeld

19. september 2013

Hullabullabulla

SimoneDR skriver:

Kære alle,

Hvad med at man søgte lidt bredere end kun dem der listes op her, det kommer til at være meget negativt ladet og skræmmeeksempler

Jeg fik epi pga svangerskabsforgiftning, jeg havde derfor intet valg! Jeg oplevede INTET negativt overhovedet, for mig var det lykken at få den og jeg vil til enhver tid få den igen.. Jeg blødte lidt hvor jeg blev stukket og endte med et blåt mærke men det er vidst det eneste negative jeg har at sige om den.. Amningen kom aldrig op og køre men det var pga ssf og manglende kampgejst hos mig..

Jeg ved godt at det ikke var det svar du søgte - men det ville være ærgerligt hvis man udelukkende fokuserer på de negative og glemmer de positive eksempler..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.