Problemer med epiduralblokade (DR-program)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2013

AnthonsMor

SimoneDR skriver:

Kære alle,

I forbindelse med en programserie på DR er vi netop igang med at undersøge bivirkningerne ved epiduralblokaden. Derfor søger vi en person eller slere, som har haft voldsomme symptomer efter en fødsel med epiduralblokade.

- Har du oplevet bivirkninger ved blokaden? Og hvilke?

- Har du haft problemer med at amme dit barn efter fødsel?

- Har du haft tilknytningsproblemer den første tid efter din fødsel?

- Følte du dig tilstrækeligt oplyst om epiduralblokadens bivirkninger i tiden op til din fødsel?

Vi glæder os til at høre fra jer!

Ingen bivirkninger overhovedet, det gjorde ikke engang ondt at få den lagt. Derimod elskede jeg den - den gjorde bare mit liv så meget lettere i de 3 timer den rigtig virkede.

Amningen fungerede ikke fordi min søn ikke kunne finde ud af at sutte ordentlig, så han flænsede bogstavelig talt mit bryst, og det kunne jeg altså ikke lige overkomme, så det havde ikke noget med epi'en at gøre.

Jeg knyttede mig 110% ligeså snart jeg fik øjenkontakt med min søn, og siden da har intet kunnet skille os på nogen måde.

Før jeg gik i fødsel vidste jeg kun at epi'en var en bedøvelse, og den jordemoder der fortalte os om det til fødselsforberedelse nedgjorde den lidt, og talte ikke pænt om den, så der synes jeg ikke jeg fik så meget ud af det.. Men da jeg bad om den forklarede den jordemoder der var der under fødslen alt, og det var så fint.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ingen bivirkninger.
Jeg blev ikke oplyst omkring bivirkninger og ved egentlig ikke hvilke der kan være.
Amning gik ikke særlig godt, men jeg er ret sikker på at det ikke har noget med epiduralblokaden at gøre, men mere en dårlig/manglende vejledning i selve amningsprocessen.

Anmeld

19. september 2013

baby012

Jeg har hørt alt for mange dårlige ting om den, så jeg tog 37 og 6 timer uden bedøvelse.. 

og det er jeg glad for, for ville ikke have det godt med min beslutning hvis det kostede mig en rolig fødsel pga. bivirkninger. 

Anmeld

19. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
baby012 skriver:

Jeg har hørt alt for mange dårlige ting om den, så jeg tog 37 og 6 timer uden bedøvelse.. 

og det er jeg glad for, for ville ikke have det godt med min beslutning hvis det kostede mig en rolig fødsel pga. bivirkninger. 

Hvad er det for dårlige ting?

Jeg har læst lidt om bivirkningerne idag og for det første står der at de er sjældne og for det andet er det ikk særlig hårde/farlige bivirkninger. 

Tell me, jeg er helt uforstående 

Anmeld

19. september 2013

Happiness

Jeg fik en allergisk reaktion af den, og mine luftveje lukkede til... Så den blev stoppet igen efter 5 minutter, så nåede ikke at få en effekt af den. Andet end at jeg troede at jeg skulle dø..

Kunne amme i 3 mdr. Men tror bestemt ikke det havde noget med epiduralen at gøre. Dog havde jeg en fødselsdepression. Men igen, det var nok mere fødselsoplevelsen der var "skyld" i det.

Synes jeg var oplst godt på Hvidovre. Ikke op til selve epi. da man alligevel nok ikke ville fatte noget som helst i det øjeblik Men til infomøderne før fødslen, blev der lagt meget vægt på bivirkningerne. Især den med kronisk migrænde hang meget ved, og var også derfor jeg først takkede nej til epien. Det var JM der overtalte mig til at få den, efter veer i mange timer, og ingen søvn i 48 timer...

Anmeld

19. september 2013

baby012

Mor11 skriver:

Hvad er det for dårlige ting?

Jeg har læst lidt om bivirkningerne idag og for det første står der at de er sjældne og for det andet er det ikk særlig hårde/farlige bivirkninger. 

Tell me, jeg er helt uforstående 

min svigerinde fik infektion, og store problemer med at kunne Tisse. 

Dette, gav problemer, og de endte med ks. 

Derfor, tør jeg ikke. 

Anmeld

19. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
baby012 skriver:

min svigerinde fik infektion, og store problemer med at kunne Tisse. 

Dette, gav problemer, og de endte med ks. 

Derfor, tør jeg ikke. 

Okay. Tak for svar

Anmeld

20. september 2013

Line8700

Jeg havde lidt ondt i mine ben noget tid efter, men tror nu ikk det var en bivirkning af epi, fordi en time efter jeg havde fået den, gik jeg uden hjælp på wc, og følte ikke at den virkede.

Anmeld

20. september 2013

MortilElias2010

SimoneDR skriver:

Kære alle,

I forbindelse med en programserie på DR er vi netop igang med at undersøge bivirkningerne ved epiduralblokaden. Derfor søger vi en person eller slere, som har haft voldsomme symptomer efter en fødsel med epiduralblokade.

- Har du oplevet bivirkninger ved blokaden? Og hvilke?

- Har du haft problemer med at amme dit barn efter fødsel?

- Har du haft tilknytningsproblemer den første tid efter din fødsel?

- Følte du dig tilstrækeligt oplyst om epiduralblokadens bivirkninger i tiden op til din fødsel?

Vi glæder os til at høre fra jer!

Nej, nej, nej og ja! 

Anmeld

20. september 2013

salix

jeg har fået epi ved alle mine 3 fødsler og var det ikke for den hvade jeg endt i kejsersnit efter den første der tog 72 timer... jeg er stor fan af den og den eneste bivirkning jeg har haft og stadig oplever er lidt følesforstyrelse omkring det sted den blev lagt og min ryg klør tit der  ellers intet jeg ammede alle 3 til de var 1 år og knyttede fint til dem alle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.