SimoneDR skriver:
Kære alle,
I forbindelse med en programserie på DR er vi netop igang med at undersøge bivirkningerne ved epiduralblokaden. Derfor søger vi en person eller slere, som har haft voldsomme symptomer efter en fødsel med epiduralblokade.
- Har du oplevet bivirkninger ved blokaden? Og hvilke?
- Har du haft problemer med at amme dit barn efter fødsel?
- Har du haft tilknytningsproblemer den første tid efter din fødsel?
- Følte du dig tilstrækeligt oplyst om epiduralblokadens bivirkninger i tiden op til din fødsel?
Vi glæder os til at høre fra jer!
Ingen bivirkninger overhovedet, det gjorde ikke engang ondt at få den lagt. Derimod elskede jeg den - den gjorde bare mit liv så meget lettere i de 3 timer den rigtig virkede.
Amningen fungerede ikke fordi min søn ikke kunne finde ud af at sutte ordentlig, så han flænsede bogstavelig talt mit bryst, og det kunne jeg altså ikke lige overkomme, så det havde ikke noget med epi'en at gøre.
Jeg knyttede mig 110% ligeså snart jeg fik øjenkontakt med min søn, og siden da har intet kunnet skille os på nogen måde.
Før jeg gik i fødsel vidste jeg kun at epi'en var en bedøvelse, og den jordemoder der fortalte os om det til fødselsforberedelse nedgjorde den lidt, og talte ikke pænt om den, så der synes jeg ikke jeg fik så meget ud af det.. Men da jeg bad om den forklarede den jordemoder der var der under fødslen alt, og det var så fint.
Anmeld