Anonym skriver:
Bare til info.:
- Hvis en læge's tilråder at der skal bruges blod til at redde baby/barn - kan hospitalet fratage forældremyndigheden fra forældrene i en kort periode.
- Mange læger (både i Dk og udlandet) vil for alt i verden undgå at bruge blod (både pga de fare blodet kan gør samt økonomi ~ blod er dyrt)
Jeg har selv familie inde for sygevæsenet - de kunne ALDRIG DRØMME om at få blod, da de ved hvor fantastiske læger bliver for hver dag der går.
Skriver dette ano. - da jeg ikke orker flere tråde om hvor slemme Jehovas vidner er 
jeg fandt dette på lægeforeningens hjemmeside...
"Det primære er forholdet mellem patient og læge, og alene patientens autonomi udøvet på baggrund af lægens information og sagkundskab kan være afgørende for de beslutninger, der skal tages. I situationer, hvor Jehovas Vidner (fx. gennem deres "kontaktudvalg") møder op på hospitalet, må lægen sikre sig, at en patients afvisning af blodtransfusion ikke sker efter pres fra sektens medlemmer. Hvis patienten er bevidstløs, og de pårørende oplyser, at det er patientens vilje ikke at modtage blod, kan dette ikke være andet end vejledende for den behandlende læge, der jo ikke kan være sikker på, om patienten, hvis denne kunne tage stilling i den konkrete situation, ville ændre sin holdning.
Er patienten et barn, hvis forældre protesterer mod anvendelse af blod, er der ikke tvivl: Her er der ikke tale om en habil person, der selv vælger. Efter dansk ret er forældrenes myndighed underkastet tilsyn og kontrol fra det offentliges side. Den troende kan ofre sit eget liv, men ikke andres liv, for sin tro."
så ja. det kan de godt.
Anmeld