Vores er døbt ved 9-10 mndr.
Den førte pga at hun var ind og ud af sygehuset de første seks måneder, så vi turde ikke begynde at planlægge noget større, før hendes situation havde stabiliseret sig. Ellers var det sikkert sket ved ca 4 mndr vil jeg tro, siden vi har familie langt væk, og det ville have passet med en ferie for dem.
Den anden blev det sådan med, fordi jeg ikke turde planlægge noget, før vi så om han var frisk (det var han heldigvis), og familien langt væk kan ikke komme rejsende en weekend på kort varsel, så vi måtte vente til det passede med en ferie for dem, og så måtte vi i tillæg vente på en ledig dag i kirken.
Jeg ved om mange børn, som er blevet døbt inden for det første år (1 uge - 12 mndr). Jeg gik meget i kirken, da jeg voksede op, og dåbsbørnene variede meget i alder, så jeg tror det er ret forskelligt, hvordan man ser på det fra familie til familie. Det virkede på mig den gang, som at jo mindre dåbsbarnet var, jo mere stresset var moren. De er jo ofte ikke så lette at beregne sove- og spisetider på i den tiden. Vi har ikke nogen af gangene fået negative reaktioner på, at vores var såpas gamle ved dåben (selvom jeg gerne kunne have fået dem døbt tidligere, hvis det havde passet sådan), så jeg vil mene, at det er helt op til jer, hvordan i ønsker det. Der er ingen fast regel at gå efter, så gør det, som passer bedst for jer.
Anmeld