hvor gamle har jeres været da er blevet døbt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2013

MorDk

det var også noget af et spring

men ja har da gudskelov forhåbentlig 10 uger endnu inden de har tænkt sig at melde sin ankomst! så vi har masser af tid til at planlægge ... tror jeg

Ja.... vi ville gerne have datteren døbt tidligt også, men min kæreste havde depression og vores dreng var en lille storebror og skulle lige vænne sig til sin nye rolle. Jeg var udkørt... og vi ville ikke stresse. Derfor valgte vi at tage den med ro og nyde den første tid og vænne os til at være en familie på 4. Det er vi virkelig glade for vi gjorde. Barnedåben var vellykket og det var helt fint at hun først blev døbt som 5 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2013

Katja Christensen

Min søn var næsten 7 måneder

Anmeld

17. september 2013

Lukas&Liam<3

Lukas blev døbt da han var 4,5 måned. Vi ventede kun fordi vi gerne ville holde det ude den næste bliver nok når han er 3 måneder da jeg er sat til 8. Marts og juni for os er den bedste måned at holde det i.

Anmeld

17. september 2013

Mor til Majbørn

Emil var 3 måneder, men vi måtte flytte datoen frem da han ellers var for stor til dåsbkjolen.

Anmeld

17. september 2013

sne190810

Min datter blev døbt 5 dage før hendes 1års fødselsdag :-)

Anmeld

17. september 2013

hekran

Alle vores har været mellem seks og otte uger

Anmeld

17. september 2013

Koen.

DianaRJS skriver:

kæresten og jeg kan ikke helt blive enige om hvornår de 2 små skal døbes når de kommer, begge mine store drenge har været 3 måneder +- altså omkring der, og for mig synes jeg ikke det skal være senere, men min kæreste derimod mener at det først skal være efter de er 3 måneder. så ville lige prøve at høre hvornår jeres er blevet døbt

Lærke var 8 uger og Liam var 1 år og 4 dage

Anmeld

17. september 2013

2721

5 mdr

Anmeld

17. september 2013

CaWi

DianaRJS skriver:

kæresten og jeg kan ikke helt blive enige om hvornår de 2 små skal døbes når de kommer, begge mine store drenge har været 3 måneder +- altså omkring der, og for mig synes jeg ikke det skal være senere, men min kæreste derimod mener at det først skal være efter de er 3 måneder. så ville lige prøve at høre hvornår jeres er blevet døbt

Vores var ti uger.
Vi skulle have det til at passe ind med mandens job (han er landmand, så det blev inden høst) og så skulle en veninde til grønland og arbejde, så der havde også noget at sige.

Anmeld

17. september 2013

Ciss

Vores er døbt ved 9-10 mndr.

Den førte pga at hun var ind og ud af sygehuset de første seks måneder, så vi turde ikke begynde at planlægge noget større, før hendes situation havde stabiliseret sig. Ellers var det sikkert sket ved ca 4 mndr vil jeg tro, siden vi har familie langt væk, og det ville have passet med en ferie for dem.

Den anden blev det sådan med, fordi jeg ikke turde planlægge noget, før vi så om han var frisk (det var han heldigvis), og familien langt væk kan ikke komme rejsende en weekend på kort varsel, så vi måtte vente til det passede med en ferie for dem, og så måtte vi i tillæg vente på en ledig dag i kirken.

Jeg ved om mange børn, som er blevet døbt inden for det første år (1 uge - 12 mndr). Jeg gik meget i kirken, da jeg voksede op, og dåbsbørnene variede meget i alder, så jeg tror det er ret forskelligt, hvordan man ser på det fra familie til familie. Det virkede på mig den gang, som at jo mindre dåbsbarnet var, jo mere stresset var moren. De er jo ofte ikke så lette at beregne sove- og spisetider på i den tiden. Vi har ikke nogen af gangene fået negative reaktioner på, at vores var såpas gamle ved dåben (selvom jeg gerne kunne have fået dem døbt tidligere, hvis det havde passet sådan), så jeg vil mene, at det er helt op til jer, hvordan i ønsker det. Der er ingen fast regel at gå efter, så gør det, som passer bedst for jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.