wamse skriver:
Lærke har de her apps:
Pixeline skolehjælp + dansk
og så en der hedder: se bogstavlyde, den har virkelig været god 
Ramasjang har også en app, hvor hr.skæg er, og han er virkelig god til at lege med bogstaver og ord. Lærke har også hans abc bog, og vi har været til 2 af hans "koncerter" 
Jeg tror også, at vi som forældre skal prøve at finde det positive ved det frem for det negative
Det forventes nu i 1 klasse at hun kan gå online her hjemme, hvor hun skal tage nogle test, som deres matematikunderviser, så sidder hjemme og ser, så hun har en fornemmelse af, hvor langt de er fagligt. Det kan man jo så synes det om man vil, men det er vilkårene og kravene idag.
Som forældre med så stort spring mellem mine, så kan jeg se en kæmpe stor forskel i udviklingen fra mine drenge var i Lærke's alder, og jeg synes der ligger en kæmpe forventning/krav til os som forældre i dag, ved blandt andet online opgaver, hvilket jeg synes er ret overvældende, når man selv er studerende, og har en ret stor lektiebyrde. Men det er jo sådan det er i dag.
Takker dem vil jeg få hente ned. Det skader jo ikke at øve
Istedet for det kun er spil.
Der er nemlig rigtig store krav til ungerne når de skal starte i skole. Kan huske da vores startede for år tilbage, blev vi helt 
til INFO møde i børnehaven. Vi var sikkert på at det klarede de aldrig.
Og tænker jo mere vi klæder dem på jo bedre. Og for mig at se gælder det også IT, Ipad osv. Det er vejen frem om vi vil det eller ej.
Vores lærer bruger meget nettet til lektie lavning, link osv de kan bruge til øvning i f.eks tabel , udregninger mm.
Syntes det er fint.
Anmeld