IPad til børnehavebarn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2013

MortilElias2010

Swerg skriver:

Nu bliver jeg nysgerrig......

min dreng på knap 2 er startet i børnehave for et par uger siden.. Idag ringer børnehaven og spørger om han må spille på IPad, da det åbenbart har interesseret ham... 

Har hørt flere af børnene sige. "Sådan en har jeg derhjemme..." 

Så nu overvejer vi.... Kunne ellers ikke finde på det hvis ikke han var blevet introduceret for den.. 

Hvad er godt ved den, hvad er mindre godt ? 

Herhjemme fik vi vores i gave, så den tilhører os allesammen. Set bort fra at faren ikke bruger den, men det gør Elias og jeg. 

Vi ser film sammen på den igennem Monkeytube (en App) hvor jeg finder de film jeg syntes han kan se i en alder af snart 4. Søgemaskinen finder dem via youtube og man kan så vælge at se et klip fra dem førend man vælger at overføre dem til sin App. En hel almindelig harmløs tegnefilm kan sagtens være gjort vulgær med stemmeoverlægning så det er dejligt lige at kunne checke inden man overlader det til sit barn. Ellers bruger han det til forskellige spil eller vi sidder sammen og får læst historier op såsom f.eks. Den lille mis med de blå øjne. 

Afhængig af hvor skrap/fornuftig man er med hensyn til den tid der bliver brugt på den så sluger den meget tid for de fleste. Så en halv time om dagen eller mindre eller mere, det må man som forældre lige tage op med hinanden så reglerne er til at forstå. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2013

Lotus86

Jeg har stemt blankt, da han ikke har en, det er vores iPad, men han bruger den en del. Han nyder blandt andet at se små film på Youtube med traktorer og gravkøer osv. og så har vi en masse lærerrige spil til ham på den.

Anmeld

14. september 2013

Momo

Ipad nej, og det får de heller ikke før de selv sparre sammen til en  de er simpelthen for dyre til deres behov! 

Men de får begge to en tablet i julegave som selvfølgelig ligge inde ved os så vi kan styre hvor meget de bruges og med måde, men det kommer helt af sig selv da vi alle er utrolig meget udemennesker  Men det en rigtig god måde lige at koble lidt fra når man kommer hjem fra børnehave også lære de noget samtidig  

De begge 2 er rigtig glade for vores telefon så jeg tror det bliver et hit!

De er snart 3 og 5.

Anmeld

14. september 2013

Wimmie

Swerg skriver:

Nu bliver jeg nysgerrig......

min dreng på knap 2 er startet i børnehave for et par uger siden.. Idag ringer børnehaven og spørger om han må spille på IPad, da det åbenbart har interesseret ham... 

Har hørt flere af børnene sige. "Sådan en har jeg derhjemme..." 

Så nu overvejer vi.... Kunne ellers ikke finde på det hvis ikke han var blevet introduceret for den.. 

Hvad er godt ved den, hvad er mindre godt ? 

Nu er jeg ikke til Apple-produkter - ved ikke om du specifikt mener Ipad eller alle former for tablet.

Jeg har en Motorola Xoom tablet som min datter på 21 mdr. bruger meget, der er ingen grund til at vi har mere end én 

Anmeld

14. september 2013

bøllen

wamse skriver:

Lærke har de her apps:
Pixeline skolehjælp + dansk
og så en der hedder: se bogstavlyde, den har virkelig været god

Ramasjang har også en app, hvor hr.skæg er, og han er virkelig god til at lege med bogstaver og ord. Lærke har også hans abc bog, og vi har været til 2 af hans "koncerter"

Jeg tror også, at vi som forældre skal prøve at finde det positive ved det frem for det negative Det forventes nu i 1 klasse at hun kan gå online her hjemme, hvor hun skal tage nogle test, som deres matematikunderviser, så sidder hjemme og ser, så hun har en fornemmelse af, hvor langt de er fagligt. Det kan man jo så synes det om man vil, men det er vilkårene og kravene idag.

Som forældre med så stort spring mellem mine, så kan jeg se en kæmpe stor forskel i udviklingen fra mine drenge var i Lærke's alder, og jeg synes der ligger en kæmpe forventning/krav til os som forældre i dag, ved blandt andet online opgaver, hvilket jeg synes er ret overvældende, når man selv er studerende, og har en ret stor lektiebyrde. Men det er jo sådan det er i dag.

Takker dem vil jeg få hente ned. Det skader jo ikke at øve

Istedet for det kun er spil.

Der er nemlig rigtig store krav til ungerne når de skal starte i skole. Kan huske da vores startede for år tilbage, blev vi helt  til INFO møde i børnehaven. Vi var sikkert på at det klarede de aldrig.

Og tænker jo mere vi klæder dem på jo bedre. Og for mig at se gælder det også IT, Ipad osv. Det er vejen frem om vi vil det eller ej.

Vores lærer bruger meget  nettet til lektie lavning, link osv de kan bruge til øvning i f.eks tabel , udregninger mm.

Syntes det er fint.

Anmeld

14. september 2013

MorDk

Momo skriver:

Ipad nej, og det får de heller ikke før de selv sparre sammen til en  de er simpelthen for dyre til deres behov! 

Men de får begge to en tablet i julegave som selvfølgelig ligge inde ved os så vi kan styre hvor meget de bruges og med måde, men det kommer helt af sig selv da vi alle er utrolig meget udemennesker  Men det en rigtig god måde lige at koble lidt fra når man kommer hjem fra børnehave også lære de noget samtidig  

De begge 2 er rigtig glade for vores telefon så jeg tror det bliver et hit!

De er snart 3 og 5.

Jeg forstår ikke lige? Hvad er foreskellen? Ipad må de ikke få for den er for dyr. Men de må godt få en tablet? Så går jeg ud fra at I køber én af de billigste man kan få på markedet. For en tablet som min koster f.eks 4000 kr.

Anmeld

14. september 2013

TNBC

MorDk skriver:

Jeg forstår ikke lige? Hvad er foreskellen? Ipad må de ikke få for den er for dyr. Men de må godt få en tablet? Så går jeg ud fra at I køber én af de billigste man kan få på markedet. For en tablet som min koster f.eks 4000 kr.

Min tablet kostede 1000.. du kan få nogle til 500(men de er noget L... søger de i butikken)

Anmeld

14. september 2013

LinLin

MorDk skriver:

Min søn fik en samsung i fødselsdagsgave; den kostede 999kr. Det er lige liiidt mindre end en ipad koster

Anmeld

14. september 2013

Momo

MorDk skriver:

Ja jeg synes en Ipad er for dyr! Jeg kunne heller ikke drømme om at købe en tablet til 4000,- til mine børn. Tablet kan du få i MANGE prislejer fx til 1000,- og de er udemærket til børns behov! 

Anmeld

14. september 2013

MorDk

Ja jeg synes en Ipad er for dyr! Jeg kunne heller ikke drømme om at købe en tablet til 4000,- til mine børn. Tablet kan du få i MANGE prislejer fx til 1000,- og de er udemærket til børns behov! 

Ok! Jamen ENIG! Kunne heller ALDRIG drømme om at give mine børn en Ipad eller en Tablet til så mange penge når De ikke er ældre. Min søn låner min. Og det er fint.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.