Glæder os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2013

asff

Frk. Petersen skriver:

Selvfølgelig gør vi det Spørger tit min kæreste "Nu bliver du ikke skuffet hvis det er en pige vel?" og han siger nej, og kan se han mener det, men tror bare stadig jeg frygter det en lille smule.. Det der med mændhehe

Flot at du kan lade hver! Jeg tror jeg tænker på det mindst en gang om dagen, og det stresser mig faktisk en del.. prøver at lade hver, syntes bare det er så svært at forholde sig til.. også fordi det er første gang og jeg ikke aner hvad det går ud på.. er et stort spørgsmålstegn tror også det har noget at gøre med at alle folk siger noget forskelligt.. nogle siger de elskede at føde, og andre siger det gjorde så ondt at de aldrig glemmer den smerte..

Det spurgte jeg også min kæreste om! Og han sagde nemlig også nej. Nu er han head over heels, med at vi skal have en datter(Og så mener han, at han skal købe et jagtgevær, så han kan jage de 'farlige' drenge væk )

Hvis det er et kæmpe problem, så synes jeg du skal overveje kejsersnit. (Nu får jeg nok høvl for det) Men det er jo vigtigt, at du kan være med til det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

Frk. Petersen

lineog4 skriver:

Jeg er lidt både og... Ved de to første kendte vi ikke kønnet 0, ved den første fik man en scanning k uge 18 for at fastsætte termin og der ville de slet ikke se efter køn og jeg havde ikke penge til at overhovedet overveje at købe mig til en scanning. Den næste kunne de ikke se til md (der vAr vi som nu med nd og md) og igen jeg syntes der var en masse andet at bruge penge på, men vi havde ønsket at få kønnet at vide hvis de kunne se det.

Med de to sidste kendte vi kønnet og situationen var en del anderledes i forhold til scanninger.

Der var nu noget fantastisk over ikke at kende kønnet  Det gav noget andet og ja nok også besparende når man ikke køber ind af neutrale ting og når baby var ude var jeg mere realistisk om hvad jeg skulle bruge og hvad der betød noget (og det var ikke en masse tøj). 

Samtidig har jeg også mødt nogen hvert de blev reelt skuffede over kønnet og tror ikke den samme skuffelse havde meldt sig når MA havde klaret er maraton og sad med det skønneste væsen i verden.

line

Tror ikke vi bliver skuffet, eller det ved jeg vi ikke gør.. tror bare det ligger og dulmer under overfladen hos mig, fordi jeg ved hvor meget min kæreste gerne vil have en dreng..

Men kunne godt forstille mig at det er som en stor overraskelse man aldrig har prøvet før i sit liv..

Kunne bare til gengæld også virkelig godt forstille mig at det er nemmere når man først har fået en lille bebs og sige at man så ikke vil vide det med den næste.. Nu arver vi rigtig meget tøj af min søster som både har en dreng og en pige, så det kommer vi ikke rigtig til at købe så meget af.. det er såmen mere sådan noget som f.eks. sengetøj, baby bog og legetæppe jeg gerne vil ud og have..

Anmeld

3. september 2013

Frk. Petersen

asff skriver:

Det spurgte jeg også min kæreste om! Og han sagde nemlig også nej. Nu er han head over heels, med at vi skal have en datter(Og så mener han, at han skal købe et jagtgevær, så han kan jage de 'farlige' drenge væk )

Hvis det er et kæmpe problem, så synes jeg du skal overveje kejsersnit. (Nu får jeg nok høvl for det) Men det er jo vigtigt, at du kan være med til det

Verdens bedste papa til din bebse du har dig der! En rigtig baby politi far hvor er det dejligt!! Ved at min kæreste er på samme måde, han kommer til at elske vores lille pus hvis det bliver en pige, ligeså meget som hvis det bliver en dreng.. Tror at det er i stedet for et jagtgevær at vi gerne vil have en dreng som den første.. en storebror der kan holde lidt øje med de næste bebser - hvor det ville se mærkeligt ud hvis mor sad i en busk med en kikkert hehehe! selvom det nok er der vi ender når min tøssepige skal til sodavands diskoteker hehe

Anmeld

3. september 2013

lineog4

Frk. Petersen skriver:

Tror ikke vi bliver skuffet, eller det ved jeg vi ikke gør.. tror bare det ligger og dulmer under overfladen hos mig, fordi jeg ved hvor meget min kæreste gerne vil have en dreng..

Men kunne godt forstille mig at det er som en stor overraskelse man aldrig har prøvet før i sit liv..

Kunne bare til gengæld også virkelig godt forstille mig at det er nemmere når man først har fået en lille bebs og sige at man så ikke vil vide det med den næste.. Nu arver vi rigtig meget tøj af min søster som både har en dreng og en pige, så det kommer vi ikke rigtig til at købe så meget af.. det er såmen mere sådan noget som f.eks. sengetøj, baby bog og legetæppe jeg gerne vil ud og have..

Altså blev jeg gravid igen ville jeg da vide det hvis de kunne se det, men jeg ville ikke købe mig til det - jeg er nærig ;-) og jeg er også for nysgerrig så kunne ikke sige: I må ikke sige det hvis I kan se det!

Men der var noget helt fantastisk ved ikke at vide de det de to gange - første gang var en lang sej omgang og sov til sidst mellem presseveerne, men da hun endelig var ude fandt jeg de sidste kræfter fordi jeg skulle vide hvad det var ;-) 

Hun var vores første og jeg havde intet tøj til hende, men havde været nede g pege med manden hvad han skulle købe hvis det var en dreng og hvis det var en pige - han købte så noget forkert alligevel men skidt pyt... Og folk kom med en masse tøj i gaver (skægt som de gør det med piger og noget ander når det er drenge) så udover bodyer skulle jeg intet købe det første lange stykke tid. sengetøj osv kan jeg ikke en gang huske, tror jeg havde købt noget neutralt kan i hvertfald huske noget gammelt Hvidt.

Med nummer 2 var det samme historie....

Anmeld

3. september 2013

Frk. Petersen

lineog4 skriver:

Altså blev jeg gravid igen ville jeg da vide det hvis de kunne se det, men jeg ville ikke købe mig til det - jeg er nærig ;-) og jeg er også for nysgerrig så kunne ikke sige: I må ikke sige det hvis I kan se det!

Men der var noget helt fantastisk ved ikke at vide de det de to gange - første gang var en lang sej omgang og sov til sidst mellem presseveerne, men da hun endelig var ude fandt jeg de sidste kræfter fordi jeg skulle vide hvad det var ;-) 

Hun var vores første og jeg havde intet tøj til hende, men havde været nede g pege med manden hvad han skulle købe hvis det var en dreng og hvis det var en pige - han købte så noget forkert alligevel men skidt pyt... Og folk kom med en masse tøj i gaver (skægt som de gør det med piger og noget ander når det er drenge) så udover bodyer skulle jeg intet købe det første lange stykke tid. sengetøj osv kan jeg ikke en gang huske, tror jeg havde købt noget neutralt kan i hvertfald huske noget gammelt Hvidt.

Med nummer 2 var det samme historie....

det er da også mega fantastisk en oplevelse.. men igen det tror jeg det er om man ved det eller ej.. Jeg er så nysgerrig og det samme med min kæreste og vi syntes ikke at 400,- er så meget for at få det af vide.. tror helt bestemt det kommer til at være nogle af de bedste penge jeg kommer til at bruge i mit liv Jeg syntes det er rigeligt at alle vores møbler kommer til at være neutrale (så de også kan bruges senere) jeg glæder mig til at købe enten lyserødt eller lyseblåt hehe.. tror også vi har lidt flere penge mellem hænderne end de fleste der står i vores situation og bor i københavn med en baby på vej.. så der er det også svært at lade hver.. vi har dog gjort det at vi har lavet en liste over hvad vi skal købe hvor alt er inkluderet.. både til mig og til baby.. sådan at vi ikke bare bruger og bruger.. så er vi igang med en flot opsparing hvor vi smider 7000,- ind på hver måned det er den vi kommer til at tage fra hver gang der skal købes noget.. og hvor vi samtidig spare op til at få en bil vi er begge lidt mærkevarer fikseret, selvom at jeg ikke vil have at mine børn bliver fyldt fra top til tå med mærkevarer er der dog nogle ting jeg bare må have

Anmeld

3. september 2013

M (:

Frk. Petersen skriver:

Weeeeeh .. vi skal til kønsscanning i morgenIdag er jeg i uge 15+2 og vi håååber sådan at vi kan få af vide hvad vores lille pus er for en
Skal i have af vide hvad det bliver? eller ville i vælge at få det af vide?
Den ældre generation i familien siger hele tiden "Ej det skal i da ikke! - det er meget mere spændende hvis man ikke får det af vide" Det irritere mig en lille smule at de hele tiden siger sådan, det er jo meget mere praktisk at vide det! Er du af samme mening som dem eller mig?

Vi valgte ikke at kende kønnet og har ikke fortrudt et sekund!

Jeg synes, at hvis man kender kønnet på forhånd svarer det lidt til at kende indholdet af sin julegave i november..

Praktisk eller ej, så kan jeg bedst lide "neutralt" tøj, så her har det ikke været et problem at handle - og så synes jeg det er MEGET sjovere at shoppe til baby i barnevognen end i maven. Derudover tager det længere tid (og flere overvejelser) at handle neutralt, så man har ikke pludselig købt ALT (og sikkert også ALT for meget) allerede inden uge 20

De ting som SKULLE være kønsspecifikke (f.eks. puslepude) købte vi umiddelbart efter fødslen eller ønskede os det i barselsgave (:

Anmeld

3. september 2013

Frk. Petersen

M (: skriver:

Vi valgte ikke at kende kønnet og har ikke fortrudt et sekund!

Jeg synes, at hvis man kender kønnet på forhånd svarer det lidt til at kende indholdet af sin julegave i november..

Praktisk eller ej, så kan jeg bedst lide "neutralt" tøj, så her har det ikke været et problem at handle - og så synes jeg det er MEGET sjovere at shoppe til baby i barnevognen end i maven. Derudover tager det længere tid (og flere overvejelser) at handle neutralt, så man har ikke pludselig købt ALT (og sikkert også ALT for meget) allerede inden uge 20

De ting som SKULLE være kønsspecifikke (f.eks. puslepude) købte vi umiddelbart efter fødslen eller ønskede os det i barselsgave (:

Kan godt se det dejlige i ikke at vide det.. men er ikke helt enig.. Det kan ikke samlignes med en julegave på den måde.. og hvis man så endelig skulle gøre det, er jeg nok bare typen der bliver ligeså glad for min gave om jeg kender indholdet eller ej.. Jeg får massere af ting jeg kan shoppe til den tid.. for mig har jeg nok bare mere overskud til at få praktiske ting på plads nu.. i forhold til bagefter.. jeg går på hjemmeskole, og det kommer til at blive meget krævende at holde det når baby er kommet til verden..

Anmeld

3. september 2013

asff

Frk. Petersen skriver:

Verdens bedste papa til din bebse du har dig der! En rigtig baby politi far hvor er det dejligt!! Ved at min kæreste er på samme måde, han kommer til at elske vores lille pus hvis det bliver en pige, ligeså meget som hvis det bliver en dreng.. Tror at det er i stedet for et jagtgevær at vi gerne vil have en dreng som den første.. en storebror der kan holde lidt øje med de næste bebser - hvor det ville se mærkeligt ud hvis mor sad i en busk med en kikkert hehehe! selvom det nok er der vi ender når min tøssepige skal til sodavands diskoteker hehe

HAHA kunne da være MEGA sjovt, hvis du sad i en busk og lurede  

Han er ekstremt overbeskyttende - men det er han nu også overfor mig(jeg skal tage tlf med ned og handle, så han kan sikre sig, jeg er ok) 

Synes også det er en kæmpe kvalitet at lave en 'storebror'. Hvornår skal i afsted? - for nu bliver jeg jo helt nysgerrig omkring hvad i får

Anmeld

3. september 2013

M (:

Frk. Petersen skriver:

Kan godt se det dejlige i ikke at vide det.. men er ikke helt enig.. Det kan ikke samlignes med en julegave på den måde.. og hvis man så endelig skulle gøre det, er jeg nok bare typen der bliver ligeså glad for min gave om jeg kender indholdet eller ej.. Jeg får massere af ting jeg kan shoppe til den tid.. for mig har jeg nok bare mere overskud til at få praktiske ting på plads nu.. i forhold til bagefter.. jeg går på hjemmeskole, og det kommer til at blive meget krævende at holde det når baby er kommet til verden..

Det skulle ikke læses som et forsøg på at omvende dig, men bare som en forklaring af, hvorfor vi valgte ikke at kende kønnet (:

Anmeld

3. september 2013

CroQuis

Vi, eller mere specifikt jeg vil ikke vide det  Og manden er helt med på den, men det havde heller ikke gjort ham noget at vide det 

Vil gerne have den overraskelse til fødslen - og kunne sige "Det blev en dreng / pige" til familien...

Men den ældre generation af vores familie, bakker helt op om beslutningen, og synes vi har truffet det rigtige valg, så på den måde, må man sige at de er ligesom din familie  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.