Glæder os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.913 visninger
49 svar
2 synes godt om
3. september 2013

Frk. Petersen

Weeeeeh .. vi skal til kønsscanning i morgenIdag er jeg i uge 15+2 og vi håååber sådan at vi kan få af vide hvad vores lille pus er for en
Skal i have af vide hvad det bliver? eller ville i vælge at få det af vide?
Den ældre generation i familien siger hele tiden "Ej det skal i da ikke! - det er meget mere spændende hvis man ikke får det af vide" Det irritere mig en lille smule at de hele tiden siger sådan, det er jo meget mere praktisk at vide det! Er du af samme mening som dem eller mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

Sabone

Frk. Petersen skriver:

Weeeeeh .. vi skal til kønsscanning i morgenIdag er jeg i uge 15+2 og vi håååber sådan at vi kan få af vide hvad vores lille pus er for en
Den ældre generation i familien siger hele tiden "Ej det skal i da ikke! - det er meget mere spændende hvis man ikke får det af vide" Det irritere mig en lille smule at de hele tiden siger sådan, det er jo meget mere praktisk at vide det! Er du af samme mening som dem eller mig?

Vi fik det også at vide og det har jeg kun været glad for

Det er nemmere når vi ved, at vi kan sige "ham" i stedet for den og nogen gange bruger vi også hans navn om ham.. Vi kan jo ligeså godt vænne os til det

Synes det er meget nemmere med forberedelserne

Begge vores mødre var med, da vi valgte at give dem det i morsdagsgave og de elskede det!  

Og sjovt nok spørger alle "hvilket køn skal I have?" og alligevel synes mange, at det er kedeligt, når man ved det

Anmeld

3. september 2013

Aabye

Jeg valgte at få kønnene  på begge mine at vide... Det er altså bare praktisk.. Jeg synes at det er rart at man ikke partout skal købe tøj osv i køns neutrale farver

Anmeld

3. september 2013

Frk. Petersen

Sabone skriver:

Vi fik det også at vide og det har jeg kun været glad for

Det er nemmere når vi ved, at vi kan sige "ham" i stedet for den og nogen gange bruger vi også hans navn om ham.. Vi kan jo ligeså godt vænne os til det

Synes det er meget nemmere med forberedelserne

Begge vores mødre var med, da vi valgte at give dem det i morsdagsgave og de elskede det!  

Og sjovt nok spørger alle "hvilket køn skal I have?" og alligevel synes mange, at det er kedeligt, når man ved det

Det var dejligt der er en der af samme mening som mig

Lige præcis, er lidt træt af at der bliver sagt "den" .. indtil nu har vi kaldt h*n bebse Men glæder vi glæder os rigtig meget til vi kan sætte køn på
Det med navnene er jeg nok af en anden mening, vi har diskuteret nogle forskellige navne (syntes godt nok det er svært med drengenavne) men vi har valgt ikke at fortælle det til nogle, for bare som eksempel hvis nu det var en pige og vi havde bestemt os for navnet Emma, og hun så kommer ud og er en Marie ville det ikke rigtig hænge sammen for mig hvis alle vidste det Kan dog godt skrive det herinde, hvis det bliver en pige har vi talt meget om navnet Liva og Oliver hvis det bliver en drengmen vi får se

Anmeld

3. september 2013

Frk. Petersen

Line - med 2 boblinger skriver:

Jeg valgte at få kønnene  på begge mine at vide... Det er altså bare praktisk.. Jeg synes at det er rart at man ikke partout skal købe tøj osv i køns neutrale farver

Lige præcis! Det er også en stor grund til at få det af vide Bare sådan noget som en baby bog kan man ikke rigtig købe fordi de enten er lyserøde blå eller gule.. ved godt man siger at gul er en neutral farve, men for mig er det en pige farve.. Har dog ingen anelse overhovedet hvad det bliver.. Min veninde drømte hele tiden at hun fik en dreng, og til kønsscanning viste det sig at være en dreng.. Jeg har både drømt om drenge og pige bebser hehe bliver dejligt at få det på plads.. håber virkelig bebs ligger rigtig lige præcis i morgenellers må jeg igang med at hoppe og danse lidt rundt og se om det hjælper

Anmeld

3. september 2013

asff

Frk. Petersen skriver:

En fødsel er jo en KÆMPE oplevelse - så at man ved kønnet, kan jeg ikke se skulle skade Vi valgte at få en kønsscanning 14+0, og det var bare fantastisk at vide, HVEM der ligger derinde

Har I selv en fornemmelse? 

Anmeld

3. september 2013

Frk. Petersen

asff skriver:

En fødsel er jo en KÆMPE oplevelse - så at man ved kønnet, kan jeg ikke se skulle skade Vi valgte at få en kønsscanning 14+0, og det var bare fantastisk at vide, HVEM der ligger derinde

Har I selv en fornemmelse? 

Uuuh det kunne jeg virkelig godt forstille mig!!
Glæder mig nu ikke til den fødsel der er i vente.. er virkelig så bange jeg kunne tisse i bukserne af bare frygt.. Men som min søster så flot sagde til mig "Bare tænk på at det er den ene dag i helvede og at i så har en guldklump resten af jeres liv" Det har jeg valgt at lytte til, og efter det har jeg fået lidt et bedre forhold til hvad der venter forude..

Overhovedet ikke!! Det er lidt mærkeligt faktisk.. Men jeg har gået sådan lidt og tænkt at det bliver en pige, tror det er mest i forhold til måske at blive skuffet - vi vil begge meget gerne have en dreng .. tror det er derfor går jeg og tror det bliver en pige.. Selvom jeg er sikker på at uanset hvad vores lille bebs bliver så emmer vi af lykke når vi først står med h*n i armene

Anmeld

3. september 2013

asff

Frk. Petersen skriver:

Uuuh det kunne jeg virkelig godt forstille mig!!
Glæder mig nu ikke til den fødsel der er i vente.. er virkelig så bange jeg kunne tisse i bukserne af bare frygt.. Men som min søster så flot sagde til mig "Bare tænk på at det er den ene dag i helvede og at i så har en guldklump resten af jeres liv" Det har jeg valgt at lytte til, og efter det har jeg fået lidt et bedre forhold til hvad der venter forude..

Overhovedet ikke!! Det er lidt mærkeligt faktisk.. Men jeg har gået sådan lidt og tænkt at det bliver en pige, tror det er mest i forhold til måske at blive skuffet - vi vil begge meget gerne have en dreng .. tror det er derfor går jeg og tror det bliver en pige.. Selvom jeg er sikker på at uanset hvad vores lille bebs bliver så emmer vi af lykke når vi først står med h*n i armene

Jeg tænker faktisk slet ikke på fødsel - det begynder jeg på, når veerne kommer Men ja, én dag, ud af utroligt mange år

I kommer jo til at elske den lige højt, uanset hvad - heldigvisJeg var sikker på at vi skulle have en dreng - men 'den' havde ingen tissemand

Anmeld

3. september 2013

lineog4

Jeg er lidt både og... Ved de to første kendte vi ikke kønnet 0, ved den første fik man en scanning k uge 18 for at fastsætte termin og der ville de slet ikke se efter køn og jeg havde ikke penge til at overhovedet overveje at købe mig til en scanning. Den næste kunne de ikke se til md (der vAr vi som nu med nd og md) og igen jeg syntes der var en masse andet at bruge penge på, men vi havde ønsket at få kønnet at vide hvis de kunne se det.

Med de to sidste kendte vi kønnet og situationen var en del anderledes i forhold til scanninger.

Der var nu noget fantastisk over ikke at kende kønnet  Det gav noget andet og ja nok også besparende når man ikke køber ind af neutrale ting og når baby var ude var jeg mere realistisk om hvad jeg skulle bruge og hvad der betød noget (og det var ikke en masse tøj). 

Samtidig har jeg også mødt nogen hvert de blev reelt skuffede over kønnet og tror ikke den samme skuffelse havde meldt sig når MA havde klaret er maraton og sad med det skønneste væsen i verden.

line

Anmeld

3. september 2013

Frk. Petersen

asff skriver:

Jeg tænker faktisk slet ikke på fødsel - det begynder jeg på, når veerne kommer Men ja, én dag, ud af utroligt mange år

I kommer jo til at elske den lige højt, uanset hvad - heldigvisJeg var sikker på at vi skulle have en dreng - men 'den' havde ingen tissemand

Selvfølgelig gør vi det Spørger tit min kæreste "Nu bliver du ikke skuffet hvis det er en pige vel?" og han siger nej, og kan se han mener det, men tror bare stadig jeg frygter det en lille smule.. Det der med mændhehe

Flot at du kan lade hver! Jeg tror jeg tænker på det mindst en gang om dagen, og det stresser mig faktisk en del.. prøver at lade hver, syntes bare det er så svært at forholde sig til.. også fordi det er første gang og jeg ikke aner hvad det går ud på.. er et stort spørgsmålstegn tror også det har noget at gøre med at alle folk siger noget forskelligt.. nogle siger de elskede at føde, og andre siger det gjorde så ondt at de aldrig glemmer den smerte..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.