Hvor mange timer pr dag i børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2013

ESV

Jeg syntes ærlig talt jeres institution skal stikke piben ind! Medmindre barnet lider dissideret overlast skal de slet ikke blande sig i hvor mange timer om ugen jeres barn er der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2013

Tona

Jeg er pædagog.. Og arbejder i børnehave.. Jeg forstår IKKE de mennesker der går hjemme, sygemeldt, uden job eller andet der sender deres børn i institution 9-16 eller lignende HVER dag bare fordi barnet elsker sin børnehave.. Jeg mener også at barnet har behov for at være hjemme hvis det er muligt.. MEN arbejder man så er det en anden sag, og så har man jo ikke andre muligheder 

[slettet af moderator, efter ønske fra indlæsskriver]

Anmeld

2. september 2013

lucas<3

Min er i bh i ca 7 timer pr dag og det finger godt. For han er glad for og være der..

min har aldrig sagt hvor mange timer de synes de skal være der 

Anmeld

2. september 2013

An&Jo

Tona skriver:

Mit spørgsmål retter sig især til enlige forældre, eller forældre hvor det af en eller anden årsag kun er den ene forælder der har mulighed for at hente og som har alm lang arbejdsdag.

Hvor mange timer pr. dag er dit barn i børnehave? Hvordan reagerer de på evt lange dage?

Jeg spørger, fordi datterens børnehave har den holdning at børn ikke skal være afsted mere end max 6 timer pr. dag og jeg undres, for jeg forstår ikke hvordan det kan passe sammen med en alm. arbejdsdag. Fx arbejder de fleste jo 7 timer dagligt og man skal jo også aflevere barnet inden man møder og hen i børnehaven efter man har fri, så det kan da være vanskeligt at nå uden at barnet er der 8-9 timer. Men det lyder på datterens børnehave som om det nærmest aldrig finder sted og desuden ville være forkasteligt.

(Jeg kan self. godt se at nogle forældre kan koordinere det hvis de arbejder lidt forskudt fra hinanden, sådan at den ene kan aflevere senere og den anden hente tidligere. Det er derfor jeg mest spørger jer, der ikke har den mulighed).

Min kæreste er kun hjemme i weekenderne så derfor henter og bringer jeg hver eneste dag, og nu hvor jeg er kommet i arbejde igen, så bliver han afleveret kl 6:40 og hentet igen kl 15:20/15:50 jeg arbejder nemlig 7-15/ 15:30 så han har lange dage.. Da jeg gik ledig afleverede jeg kl 9 og hentede kl 15 så han kunne nå at få frugt, det vil han nemlig gerne nå at have med

Anmeld

2. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Tona skriver:

Mit spørgsmål retter sig især til enlige forældre, eller forældre hvor det af en eller anden årsag kun er den ene forælder der har mulighed for at hente og som har alm lang arbejdsdag.

Hvor mange timer pr. dag er dit barn i børnehave? Hvordan reagerer de på evt lange dage?

Jeg spørger, fordi datterens børnehave har den holdning at børn ikke skal være afsted mere end max 6 timer pr. dag og jeg undres, for jeg forstår ikke hvordan det kan passe sammen med en alm. arbejdsdag. Fx arbejder de fleste jo 7 timer dagligt og man skal jo også aflevere barnet inden man møder og hen i børnehaven efter man har fri, så det kan da være vanskeligt at nå uden at barnet er der 8-9 timer. Men det lyder på datterens børnehave som om det nærmest aldrig finder sted og desuden ville være forkasteligt.

(Jeg kan self. godt se at nogle forældre kan koordinere det hvis de arbejder lidt forskudt fra hinanden, sådan at den ene kan aflevere senere og den anden hente tidligere. Det er derfor jeg mest spørger jer, der ikke har den mulighed).

Ærligt: Jeg synes, du skal spørge pædagogerne, hvordan de får regnestykket til at gå op. 6 timer 5 gange om ugen giver 30 timer, og en normal arbejdsuge er nu engang på 37 timer. Dertil kommer transporttid. 

Jeg er næsten sikker på, at de går så hårdt til dig, fordi du er hjemme på barsel - og de tilsyneladende ikke forstår, at du er syg. Spørg dem direkte, om de helt har forstået din situation, og om alle andre børn i børnehaven har deltidsarbejdende forældre - eller om det kun er dig, de er ude efter. 

Anmeld

2. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
BabyLove83 skriver:

Jeg er pædagog.. Og arbejder i børnehave.. Jeg forstår IKKE de mennesker der går hjemme, sygemeldt, uden job eller andet der sender deres børn i institution 9-16 eller lignende HVER dag bare fordi barnet elsker sin børnehave.. Jeg mener også at barnet har behov for at være hjemme hvis det er muligt.. MEN arbejder man så er det en anden sag, og så har man jo ikke andre muligheder 

Gælder din holdning også trådstarter, som ikke er i stand til at hente sit barn, selv om hun er hjemme? 

Anmeld

3. september 2013

bøllen

BabyLove83 skriver:

Nu går jeg hjemme til hverdag ( og det er der en årsag til ) min dreng er altså afsted hver dag. Gud hvor er det trælst at bliver mødt af en holdning som din. 

Anmeld

3. september 2013

Nadia&Daniel

Tona skriver:

Laura's dag i børnehaven:

Mandag: 9-14.30 (eller fri - da det er min faste fridag)

Tirsdag: 9-14.30 (eller fri - da det er mandens faste fridag)

Onsdag: 9-15/15.30 (farfar/farmor henter)

Torsdag: 9-15/15.30 (farfar/farmor henter)

Fredag: 9-15/15.30 (farfar/farmor henter)

Anmeld

3. september 2013

Tip!

Min søns tider i børnehaven variere i forhold til hvordan mine mødetider er på seminariet. Jeg er alene med ham, så det er kun mig til at hente/bringe HVER dag.. 

Han bliver afleveret kl 7.30, så har jeg 1/2 times kørsel til seminariet.. Har fri alt imellem 11.30 og 15.30.. 

Har jeg fri 11.30, så venter jeg til at han har været på legepladsen med de andre, ca 13.45 henter jeg ham.. 

de dage jeg har fri kl 13.45 eller senere, så henter jeg ham direkte efter skole.. 

Til TS: 

DU har behov for RO og hviletid, så du skal ikke have dårlig samvittighed over at din datter er i BH. 

Alle børn har da behov for korte/fridage, og det tænker jeg da også at du giver hende i det omfang du kan.. 

Nogen børn er der fra 6.30 -17 HVER dag.. Du betaler dem for at tage sig af din datter, og de får deres faste løn, om hun er der 3 eller 10 timer om dagen.. 

Kh den kommende pædagog 

Anmeld

3. september 2013

marloutti

Åh, jeg får så ondt i maven af at høre på at det skulle være dårligt for barnet at være mange timer i institution! Hvad skal man gøre, når man ikke har andre muligheder? Jeg føler mig desværre ramt på et meget ømt punkt, når snakken falder på dette emne.

Da Magne startede i dp, blev han afleveret 6.15, da jeg skulle møde kl 7, 40 km væk! Jeg hentede ham igen 16.00! Så han var der nøjagtig fra åben til luk!! Jeg har ikke tal på, hvor mange gange jeg er kørt tudbrølende derfra, af dårlig samvittighed over for min lille elskede søn, som jeg bare gerne ville være mere sammen med. Jeg græd også over smerten ved at vide at nogle forældre, synes jeg var en dårlig mor, når jeg "kunne finde på" at få mit barn passet i så mange timer! Øv, det var en møg-situation! Men man er jo dælme nødt til at passe sit job, når man er så heldig at have et!! Det er virkelig for dårligt at nogle mennesker skal give forældre dårlig samvittighed over at man forsøger at få alt til at gå op i en højere enhed.

Nu er jeg så heldig at have fået et andet job, så jeg har fået en periode med mere tid til min søn, men til januar starter jeg ny uddannelse, så der begynder de lange dage altså igen.

Det kan jo ikke være rigtigt at man skal bedømmes som et dårligt menneske, fordi man passer sit job og fordi man gerne vil have en ordentlig indtægt at forsørge sit barn med.

Nå, ups, et lille surt opstød herfra!

Men hurra for alle, der kæmper for en god hverdag og et godt liv for deres børn, uanset længden på deres arbejdsdag!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.