Åh, jeg får så ondt i maven af at høre på at det skulle være dårligt for barnet at være mange timer i institution! Hvad skal man gøre, når man ikke har andre muligheder? Jeg føler mig desværre ramt på et meget ømt punkt, når snakken falder på dette emne. 
Da Magne startede i dp, blev han afleveret 6.15, da jeg skulle møde kl 7, 40 km væk! Jeg hentede ham igen 16.00! Så han var der nøjagtig fra åben til luk!! Jeg har ikke tal på, hvor mange gange jeg er kørt tudbrølende derfra, af dårlig samvittighed over for min lille elskede søn, som jeg bare gerne ville være mere sammen med. Jeg græd også over smerten ved at vide at nogle forældre, synes jeg var en dårlig mor, når jeg "kunne finde på" at få mit barn passet i så mange timer! Øv, det var en møg-situation! Men man er jo dælme nødt til at passe sit job, når man er så heldig at have et!! Det er virkelig for dårligt at nogle mennesker skal give forældre dårlig samvittighed over at man forsøger at få alt til at gå op i en højere enhed.
Nu er jeg så heldig at have fået et andet job, så jeg har fået en periode med mere tid til min søn, men til januar starter jeg ny uddannelse, så der begynder de lange dage altså igen.
Det kan jo ikke være rigtigt at man skal bedømmes som et dårligt menneske, fordi man passer sit job og fordi man gerne vil have en ordentlig indtægt at forsørge sit barn med.
Nå, ups, et lille surt opstød herfra!
Men hurra for alle, der kæmper for en god hverdag og et godt liv for deres børn, uanset længden på deres arbejdsdag!!!
Anmeld