Hvor mange timer pr dag i børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.873 visninger
41 svar
19 synes godt om
2. september 2013

Tona

Mit spørgsmål retter sig især til enlige forældre, eller forældre hvor det af en eller anden årsag kun er den ene forælder der har mulighed for at hente og som har alm lang arbejdsdag.

Hvor mange timer pr. dag er dit barn i børnehave? Hvordan reagerer de på evt lange dage?

Jeg spørger, fordi datterens børnehave har den holdning at børn ikke skal være afsted mere end max 6 timer pr. dag og jeg undres, for jeg forstår ikke hvordan det kan passe sammen med en alm. arbejdsdag. Fx arbejder de fleste jo 7 timer dagligt og man skal jo også aflevere barnet inden man møder og hen i børnehaven efter man har fri, så det kan da være vanskeligt at nå uden at barnet er der 8-9 timer. Men det lyder på datterens børnehave som om det nærmest aldrig finder sted og desuden ville være forkasteligt.

(Jeg kan self. godt se at nogle forældre kan koordinere det hvis de arbejder lidt forskudt fra hinanden, sådan at den ene kan aflevere senere og den anden hente tidligere. Det er derfor jeg mest spørger jer, der ikke har den mulighed).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2013

serinasmor

Tona skriver:

Mit spørgsmål retter sig især til enlige forældre, eller forældre hvor det af en eller anden årsag kun er den ene forælder der har mulighed for at hente og som har alm lang arbejdsdag.

Hvor mange timer pr. dag er dit barn i børnehave? Hvordan reagerer de på evt lange dage?

Jeg spørger, fordi datterens børnehave har den holdning at børn ikke skal være afsted mere end max 6 timer pr. dag og jeg undres, for jeg forstår ikke hvordan det kan passe sammen med en alm. arbejdsdag. Fx arbejder de fleste jo 7 timer dagligt og man skal jo også aflevere barnet inden man møder og hen i børnehaven efter man har fri, så det kan da være vanskeligt at nå uden at barnet er der 8-9 timer. Men det lyder på datterens børnehave som om det nærmest aldrig finder sted og desuden ville være forkasteligt.

(Jeg kan self. godt se at nogle forældre kan koordinere det hvis de arbejder lidt forskudt fra hinanden, sådan at den ene kan aflevere senere og den anden hente tidligere. Det er derfor jeg mest spørger jer, der ikke har den mulighed).

Det ville heller ikke kunne lade sig gøre her- når jeg om lidt starter på job...

Vi er 2 og arbejder forskudt - men har ingen bil (og lidt langt på job)

Lad dem have deres holdning og pak den væk - det passer ikke sammen med en alm hverdag med alm job ... SLET ikke som enlig

er 6 timer om dagen egentlig ikke en deltidsplads? hvis det er det du har er det derfor - så skal du opgradere til alm fuldtidsplads ...

I følge google og århus kommune er deltidsplads = 30 timer om ugen (giver 6 timer om dagen) ... fuldtidsplads er 52 timer om ugen = 10,4 timer om dagen (det er jo så åben il luk (det er de færreste børn der e SÅ længe afsted hver dag )

Anmeld

2. september 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Tona skriver:

Jeg er ikke enlig men har en mand med lang transport til job.
Så jeg henter og afleverer hver dag.
Lige nu er jeg tilbage på studiet men har lige været i praktik i 6 mdr.
Nå men vores drenge varunder min praktik ca 8 timer om dagen i inst.kan ikke nå det ellers skal jo også selv afsted og hente.
Så 6 timer er ikke ret lang tid.

Anmeld

2. september 2013

Tona

serinasmor skriver:

Det ville heller ikke kunne lade sig gøre her- når jeg om lidt starter på job...

Vi er 2 og arbejder forskudt - men har ingen bil (og lidt langt på job)

Lad dem have deres holdning og pak den væk - det passer ikke sammen med en alm hverdag med alm job ... SLET ikke som enlig

er 6 timer om dagen egentlig ikke en deltidsplads? hvis det er det du har er det derfor - så skal du opgradere til alm fuldtidsplads ...

I følge google og århus kommune er deltidsplads = 30 timer om ugen (giver 6 timer om dagen) ... fuldtidsplads er 52 timer om ugen = 10,4 timer om dagen (det er jo så åben il luk (det er de færreste børn der e SÅ længe afsted hver dag )

Vi har alm fuldtidsplads, men får gang på gang at vide at det er synd for vores datter at hun skal være der 8 timer dagligt. Men det er bare ikke muligt for os at gøre det færre timer, og så lurede jeg bare på om det da ikke var meget normalt for de fleste forældre? Og om det virkelig er slemt for barnet? (forstå mig ret ville da ønske at hun slet ikke behøvede at være der så meget).

Anmeld

2. september 2013

Tona

hannetheis skriver:

Jeg er ikke enlig men har en mand med lang transport til job.
Så jeg henter og afleverer hver dag.
Lige nu er jeg tilbage på studiet men har lige været i praktik i 6 mdr.
Nå men vores drenge varunder min praktik ca 8 timer om dagen i inst.kan ikke nå det ellers skal jo også selv afsted og hente.
Så 6 timer er ikke ret lang tid.

Nej 6 timer er ikke lang tid. Men vores børnehave mener at det er for meget at vores datter skal afsted 8 timer dagligt. Men det er da ikke til at nå ellers?

Anmeld

2. september 2013

Moma

Arbejder de fleste ikke 8 timer? Det gør man da, hvis man har fuldtidsjob.

Vores søn er omkring 7 - 8 timer i institution. (Det er kun mig, der har mulighed for at hente, da min mand har lange arbejdsdage).

Han er træt, når han kommer hjem fra børnehave - men ellers er der ikke noget. Han hygger sig i børnehaven og vil tit gerne lege videre, når jeg kommer og henter ham.

Anmeld

2. september 2013

sandramor

Tona skriver:

hejsa

jeg er enlig mor til to skønne piger..... og altså bum bum... jeg har selvfølgelig hvis jeg har gået hjemme kunne give min store datter nogle korte dage..... men ens jeg arbejde kunne jeg simpelthen ikke.... da mødte jeg kl 7 så hun blev afleveret 06.45 og jeg fik fri mellem kl 13-14 så her kunne hun altså ikke kun nøjes med 6 timer..... og da var jeg ikke engang fuldtids...... nu skal jeg igang med at læse til februar og ved ikke helt hvordan mine tider bliver men jeg har en halv time til skole i bil... så her vil den lille altså heller ikke kunne nøjes med 6 timers pasning i dagpleje eller til den tid børnehave........
Synes nu egentlig det er en mærkelig kommentar og holdning for en børnehave at ha...... ment på den måde at ja vi ville alle ønske vi kunne give vores børn korte dage men med et fuldtidsarbejde er det desværre bare ikke muligt

Anmeld

2. september 2013

Tona

Moma skriver:

Arbejder de fleste ikke 8 timer? Det gør man da, hvis man har fuldtidsjob.

Vores søn er omkring 7 - 8 timer i institution. (Det er kun mig, der har mulighed for at hente, da min mand har lange arbejdsdage).

Han er træt, når han kommer hjem fra børnehave - men ellers er der ikke noget. Han hygger sig i børnehaven og vil tit gerne lege videre, når jeg kommer og henter ham.

Ja jeg forstår det simpelthen heller ikke. Det er virkelig hårdt hele tiden at få at vide at man ikke gør det godt nok fordi man ikke har mulighed for at hente før der er gået 8 timer. Det skal så enda siges at om fredagen henter hendes far hende tidligere, da han har før fri der, så der er det nok kun 6-7 timer.

Anmeld

2. september 2013

DianaRJS

Tona skriver:

mine børn er der fra 9-16.30

nu er jeg sygemeldt og kunne fint hente dem før, men de elsker at være der og ser derfor ingen grund til at hive dem væk fra det de elsker....

da jeg ikke var sygemeldt var de der fra 7-16.

Anmeld

2. september 2013

serinasmor

Tona skriver:

Ja jeg forstår det simpelthen heller ikke. Det er virkelig hårdt hele tiden at få at vide at man ikke gør det godt nok fordi man ikke har mulighed for at hente før der er gået 8 timer. Det skal så enda siges at om fredagen henter hendes far hende tidligere, da han har før fri der, så der er det nok kun 6-7 timer.

Fortæl dem at det ville du da gerne men det kan du IKKE for du er jo på arbejde - og gerne i en hård tone

At give forældre dårlig samvittighed fordi de går på arbejde er altså VIRKELIG noget der ikke hører hjemme ... Alternativet er jo at du får en anden til at hente ... men så bliver barnet jo stadig passet - hvorfor så ikke være sammen med legekameraterne til mor får fri (når nu det er et helt alm 37 timers job)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.