Mit spørgsmål retter sig især til enlige forældre, eller forældre hvor det af en eller anden årsag kun er den ene forælder der har mulighed for at hente og som har alm lang arbejdsdag.
Hvor mange timer pr. dag er dit barn i børnehave? Hvordan reagerer de på evt lange dage?
Jeg spørger, fordi datterens børnehave har den holdning at børn ikke skal være afsted mere end max 6 timer pr. dag og jeg undres, for jeg forstår ikke hvordan det kan passe sammen med en alm. arbejdsdag. Fx arbejder de fleste jo 7 timer dagligt og man skal jo også aflevere barnet inden man møder og hen i børnehaven efter man har fri, så det kan da være vanskeligt at nå uden at barnet er der 8-9 timer. Men det lyder på datterens børnehave som om det nærmest aldrig finder sted og desuden ville være forkasteligt.
(Jeg kan self. godt se at nogle forældre kan koordinere det hvis de arbejder lidt forskudt fra hinanden, sådan at den ene kan aflevere senere og den anden hente tidligere. Det er derfor jeg mest spørger jer, der ikke har den mulighed).
Anmeld