Hvor mange timer pr dag i børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2013

MorDk

Når jeg starter på arbejde kommer begge vores unger, som går i vuggestue og børnehave, til at være i inst. mellem 6-9 timer  Men det er nu sådan det er... ville ønske det kunne være anderledes...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2013

Tona

hejsa

jeg er enlig mor til to skønne piger..... og altså bum bum... jeg har selvfølgelig hvis jeg har gået hjemme kunne give min store datter nogle korte dage..... men ens jeg arbejde kunne jeg simpelthen ikke.... da mødte jeg kl 7 så hun blev afleveret 06.45 og jeg fik fri mellem kl 13-14 så her kunne hun altså ikke kun nøjes med 6 timer..... og da var jeg ikke engang fuldtids...... nu skal jeg igang med at læse til februar og ved ikke helt hvordan mine tider bliver men jeg har en halv time til skole i bil... så her vil den lille altså heller ikke kunne nøjes med 6 timers pasning i dagpleje eller til den tid børnehave........
Synes nu egentlig det er en mærkelig kommentar og holdning for en børnehave at ha...... ment på den måde at ja vi ville alle ønske vi kunne give vores børn korte dage men med et fuldtidsarbejde er det desværre bare ikke muligt

Ja, jeg kan se, at du ligger på linie med de andre svar i denne tråd. Vi har bedt om et møde med børnehaven, da vi ikke vil finde os i det mere. De fortæller os gang på gang (mens datteren hører på det) at hun har savnet os og været ked af det osv og at det er fordi hun har sådan en lang dag og om vi ikke kan gøre noget ved det. Jeg forstår det virkelig ikke... men det er meget ubehageligt, især hvis hun vitterligt har været ked af det

Men altså det er en generel holdning de har, for allerede ved opstartsmøde fik vi at vide at de helst så at vores datter max, absolut max var der 6 timer dagligt, da børn ikke havde godt af mere og at hun også helst skulle have fridage hvor hun var hjemme hos os i løbet af ugen. Jeg tænkte godt nok også at "det kan da ikke passe at det normalt er sådan i børnehaver?" men det bekræfter denne tråd jo så også at det ikke gør.

Anmeld

2. september 2013

Tona

MorDk skriver:

Når jeg starter på arbejde kommer begge vores unger, som går i vuggestue og børnehave, til at være i inst. mellem 6-9 timer  Men det er nu sådan det er... ville ønske det kunne være anderledes...

Ja, det tror jeg at vi alle ville ønske

Anmeld

2. september 2013

Ayasmor

Det ville jeg på ingen måde kunne lade sig gøre for min datter. Da jeg læste var jeg alene med hende. Under praktikperioder, hvor min mødetid hed 7-15, ja der var hun altså afsted fra 6.30-15.15/30 stykker. Hvordan skulle jeg ellers kunne klare den?? De dage, hvor jeg havde tidligere fri blev hun selvfølgelig hentet tidligere. Men selv da jeg var på skolebænken, var der altså dage, hvor jeg havde undervisning fra kl. 8-14/15 stykker. Jeg prioriterede da også, at handle ind på vej op efter hende og hente hende ca. 15-20 min. senere end jeg ville kunne gøre, hvis jeg tog direkte derop. Tænker, at hun havde mere gavn af, at blive den smule længere i BH i stedet for at blive slæbt med ud og handle, træt og kvæstet.
Nu er jeg ikke længere enlig og min kæreste og jeg skiftes til at hente og bringe alt efter, hvordan arbejdstider og skole passer sammen. Men hun bliver stadig typisk afleveret kl. 7 og hentet igen ved 16-tiden. Jeg arbejder typisk 7-19 eller 19-7 og min kæreste har langt til skole. De dage, hvor jeg har fri bliver hun afleveret sent og hentet tidligt, hvis ikke hun holder fri.

Jeg kan selt ikke forstå udmeldingen i din datters børnehave??? De er virkelig de færreste, hvor det kan lade sig gøre med en dag på under 6 timer. Selvfølgelig ville det være at foretrække, ville da elske at kunne give min datter så korte dage, men det er bare ikke realistisk!

Anmeld

2. september 2013

Tona

serinasmor skriver:

Fortæl dem at det ville du da gerne men det kan du IKKE for du er jo på arbejde - og gerne i en hård tone

At give forældre dårlig samvittighed fordi de går på arbejde er altså VIRKELIG noget der ikke hører hjemme ... Alternativet er jo at du får en anden til at hente ... men så bliver barnet jo stadig passet - hvorfor så ikke være sammen med legekameraterne til mor får fri (når nu det er et helt alm 37 timers job)

Jeg tror at du har ret. Jeg har også lige i dag reserveret tid til et møde med lederen og min mand og jeg i denne uge.

Det skal så lige siges, at jeg ikke arbejder, da jeg går på barsel med den mindste på 5 mdr. Men jeg har fibromyalgi og slem kronisk bækkenløsning, der her efter denne graviditet er så slem at jeg kun kan gå ca 200 m. Derfor er det simpelthen ikke muligt for mig at komme ned i børnehaven og hente og min mand er derfor nødt til at gøre det når han har fri fra arbejde. Og det samme med aflevering om morgenen. Det er ufatteligt at de ikke vil respektere det. Så får man sådan noget at vide som at "ja det ville være bedre hvis du kunne noget mere og hente osv" og jeg tænker bare "ja og jeg ville da også ønske at jeg kunne gå selv mere end 200 m og ikke behøvede at have en kørestol. det er faktisk en kæmpe tragedie der har ramt mig, men man kan jo ikke altid få det man ønsker"  

Anmeld

2. september 2013

Fuglemor

Jeg mener at bh burde passe sig selv. Ikke alleer så priviligeret at de kan hente børn tidligt. jeg synes det er fedt for dem der har den mulighed men det gælder bare ikke alle. Men må indrømme at jeg aldrig har hørt en bh blande sig i det.

jeg kunne forstå det hvis barnet reagerede på lange dage. Så ville jeg nok også gå ind og sige noget. Men hvis der intet er så kan de slet ikke tillade sig at sige noget som helst. De bliver trods alt betalt for at passe deres job

Anmeld

2. september 2013

Fam. Madsen

jeg er dog ikke enlig men min mand arbejder langt fra vores hjem med en transport på ca 1-1.1/2 times transport fra vores hjem, så det er altid mig der aflever. og her bliver de aflevert kl. 9 og hente igen ved 16-16,30 tiden vil ikke aflever sener for så, er bh og dagpleje taget på ture når de kommer. 

lad du, de pædagoer have deres mening. 

Anmeld

2. september 2013

et-ønske

Tona skriver:

Mit spørgsmål retter sig især til enlige forældre, eller forældre hvor det af en eller anden årsag kun er den ene forælder der har mulighed for at hente og som har alm lang arbejdsdag.

Hvor mange timer pr. dag er dit barn i børnehave? Hvordan reagerer de på evt lange dage?

Jeg spørger, fordi datterens børnehave har den holdning at børn ikke skal være afsted mere end max 6 timer pr. dag og jeg undres, for jeg forstår ikke hvordan det kan passe sammen med en alm. arbejdsdag. Fx arbejder de fleste jo 7 timer dagligt og man skal jo også aflevere barnet inden man møder og hen i børnehaven efter man har fri, så det kan da være vanskeligt at nå uden at barnet er der 8-9 timer. Men det lyder på datterens børnehave som om det nærmest aldrig finder sted og desuden ville være forkasteligt.

(Jeg kan self. godt se at nogle forældre kan koordinere det hvis de arbejder lidt forskudt fra hinanden, sådan at den ene kan aflevere senere og den anden hente tidligere. Det er derfor jeg mest spørger jer, der ikke har den mulighed).

Det er da en rigtig lækker holdning, hvor der bliver tænkt på barnet, og jeg føler mig helt overbevist om at de fleste forældre ville elske hvis det var muligt...............

Det er det så bare ikke for folk med en fuldtidsstilling, transport på arbejde mv.

Da jeg var alene med min datter blev hun afleveret kl 6.30 og hentet kl 16.15 de fleste dage. På ingen måde det der var min drøm da jeg blev mor. Men der skal ligesom også mad på bordet, og udgifter der skal betales.

Der er aldrig nogle i institutionen der har sagt noget. Nu går hun i 2. klasse, og hun har stadig dage fra kl 6.30 til kl 16.30 nogle gange.

Anmeld

2. september 2013

dorthemus

Tona skriver:

Mit spørgsmål retter sig især til enlige forældre, eller forældre hvor det af en eller anden årsag kun er den ene forælder der har mulighed for at hente og som har alm lang arbejdsdag.

Hvor mange timer pr. dag er dit barn i børnehave? Hvordan reagerer de på evt lange dage?

Jeg spørger, fordi datterens børnehave har den holdning at børn ikke skal være afsted mere end max 6 timer pr. dag og jeg undres, for jeg forstår ikke hvordan det kan passe sammen med en alm. arbejdsdag. Fx arbejder de fleste jo 7 timer dagligt og man skal jo også aflevere barnet inden man møder og hen i børnehaven efter man har fri, så det kan da være vanskeligt at nå uden at barnet er der 8-9 timer. Men det lyder på datterens børnehave som om det nærmest aldrig finder sted og desuden ville være forkasteligt.

(Jeg kan self. godt se at nogle forældre kan koordinere det hvis de arbejder lidt forskudt fra hinanden, sådan at den ene kan aflevere senere og den anden hente tidligere. Det er derfor jeg mest spørger jer, der ikke har den mulighed).

Jeg er alene og min datter på 3,3 år er i institution mellem 7 og 9 timer. Synes jeg dét er fedt...nej! Men sådan er vilkårene nu engang. Min far henter Runa mellem 2 og 3 gange om ugen og så er hun afsted 7 timer. De lange dage har hun når jeg henter. Til gengæld har jeg ofte en ugentlig fridag og så holder jeg hende hjemme engang imellem.

jeg er i øvrigt selv pædagog.

Anmeld

2. september 2013

PernilleogLouis

Jeg er alene med min dreng og han er der max 6 timer om dagen - der fungerer for mig og har altid gjort det så det nyder jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.