Forældremyndighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2013

Savannah

Nej, hun kan ikke ophæve den fælles forældremyndighed - medmindre hun skriver under i hendes eget og fars navn, og dermed begår dokumentfalsk.
Ellers skal hun søge om den, hvilket højst sandsynligvis vil gå videre til retten.

Hvis hun nægter psykologhjælp kan i bede om et møde i statsforvaltningen og de kan træffe en beslutning hvis I ikke når til enighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2013

FrkRaarup

Sally-Slingshot skriver:

Nej, hun kan ikke ophæve den fælles forældremyndighed - medmindre hun skriver under i hendes eget og fars navn, og dermed begår dokumentfalsk.
Ellers skal hun søge om den, hvilket højst sandsynligvis vil gå videre til retten.

Hvis hun nægter psykologhjælp kan i bede om et møde i statsforvaltningen og de kan træffe en beslutning hvis I ikke når til enighed.

Tak for svar

Anmeld

30. august 2013

Savannah

FrkRaarup skriver:

Tak for svar

Det var så lidt, håber det falder ud til drengens bedste. Men jeg synes sgu det er svært at danse med statsforvaltningen, så hav argumenterne i iorden, selvom jeres situation taler for sig selv, er det ikke sikkert i bliver mødt med forståelse

Anmeld

30. august 2013

l.kjoeller

FrkRaarup skriver:

Mange tak

Vi har flere gange før snakket med hende om mere samværd, hvor hun har sagt nej.

For 1 år siden sagde hun nej. Da jeg var gravid sagde hun nej og så en gang mere jeg ikke lige kan huske. Vi må heller ikke have mere end 14dages sommerferie med ham, fordi så kommer hun til at savne ham. Efterårsferie styre hun samt somemrferie. Først planlægger hun deres ferie og så kan vi tage hvad der er tilbage.
Hun bestemmer hvordan han skal klippes, selvom det er os der står for det.

Vi har forsøgt. Har også sagt til min mand er nu er det nu! Drengen forstår ikke han ikke ser os mere og vi savner ham selvfølgelig når han ikke er her.
Specielt nu hvor hun nægter at han har brug for samtaler. Hun siger det er vores skyld at han taler om sin søster og at vi ikke (overhovedet!!!!!!!) må tale, nævne og besøge hendes grav når han er hos os
Hvilket selvfølgelig er skide ærgerligt. Han snakker meget om hende og nævner hende. Da han brød sammen i tirsdag havde vi ikke talt om hende i flere dage...

Jeg er SÅ magtesløs! Og så har jeg ondt af ham. Han trænger hårdt til nogen at tale med..

hun mangler da i den grad indsigt i børns psyke. de har da ligeså meget brug for at sørge og snakke om det som os andre.  håber det løser sig

Anmeld

30. august 2013

FrkRaarup

l.kjoeller skriver:

hun mangler da i den grad indsigt i børns psyke. de har da ligeså meget brug for at sørge og snakke om det som os andre.  håber det løser sig

Mange tak

Anmeld

30. august 2013

FrkRaarup

Sally-Slingshot skriver:

Det var så lidt, håber det falder ud til drengens bedste. Men jeg synes sgu det er svært at danse med statsforvaltningen, så hav argumenterne i iorden, selvom jeres situation taler for sig selv, er det ikke sikkert i bliver mødt med forståelse

Det er heller ikke ligefrem noget vi gerne vil. Men bliver det nødvendigt er det sådan det er

Mange tak

Anmeld

30. august 2013

Havre74

FrkRaarup skriver:

Nå nå. Vi kan vel alle læse forkert

Hun mener ikke han har brug for det.

Ja selvfølgelig, det var også derfor jeg spurgte igen. Så der er ingen grund til at tage sådan på vej med den stirrende smiley.

Jeg har svaret hvordan reglerne er, og med dette indlæg vil jeg give din kæreste og dig dig et spark bagi. Det lyder desværre til, at i gør alt hvad i kan for at please moderen, i stedet for at varetage drengens behov. Hvorfra ved en dreng på 6-7 år fra hvad en psykolog er ?

"hun bestemmer at vi ikke må tale om lillesøster" - ej men undskyld, det bestemmer hun jo ikke. Stakkels dreng, der skal stå imellem mor og far(og stedmor) mens han er i sorg.

Det kan godt være, at dette indlæg lyder hårdt, og jeg plejer ikke at skrive på den måde herinde, men jeg har lagt mærke til, at i mange af dine indlæg herinde, at du gentager dig selv igen og igen. Jeg forstår godt du er ked af af have mistet din datter, men så bed direkte om medlidenhed, i stedet for at maskere det.

Anmeld

30. august 2013

FrkRaarup

Havre74 skriver:

Ja selvfølgelig, det var også derfor jeg spurgte igen. Så der er ingen grund til at tage sådan på vej med den stirrende smiley.

Jeg har svaret hvordan reglerne er, og med dette indlæg vil jeg give din kæreste og dig dig et spark bagi. Det lyder desværre til, at i gør alt hvad i kan for at please moderen, i stedet for at varetage drengens behov. Hvorfra ved en dreng på 6-7 år fra hvad en psykolog er ?

"hun bestemmer at vi ikke må tale om lillesøster" - ej men undskyld, det bestemmer hun jo ikke. Stakkels dreng, der skal stå imellem mor og far(og stedmor) mens han er i sorg.

Det kan godt være, at dette indlæg lyder hårdt, og jeg plejer ikke at skrive på den måde herinde, men jeg har lagt mærke til, at i mange af dine indlæg herinde, at du gentager dig selv igen og igen. Jeg forstår godt du er ked af af have mistet din datter, men så bed direkte om medlidenhed, i stedet for at maskere det.

Hvad snakker du om?
Jeg søger ikke medlidenhed? Helt ærlig!
Jeg spørger hvad der skal til for at man kan miste myndighed og samværd! Intet andet!

Så syns du skal pakke dit 'medlidenheds-fis' langt væk!

Han står ikke imellem nogen af os, da han intet kender til disse problemer.
Han ved ikke hvad en psykolog er, men har forklaret om en familierådgiver. Han vil gerne tale med en der ikke har mistet, som vi, eller andre i familien. En udestående

Anmeld

30. august 2013

FrkRaarup

Havre74 skriver:

Glem det jeg skrev!

Gider ikke diskutere det du har skrevet, da det på ingen måde høre hjemme her!

Glem det

Anmeld

30. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Havre74 skriver:

??

Jeg kan slet, slet ikke se, hvorfra du har grundlag for at skrive sådan. Dette handler jo netop ikke om at please moderen, men om at være bange for konsekvenserne, hvis de står fast på at sende drengen til psykolog. Svaret er givet - det kan ikke få de frygtede konsekvenser  - og dermed kan TS og drengens far med sindsro gøre, som de finder rigtigt. Hvad har alt dette med at ønske sig medlidenhed at gøre? Jeg synes, du er decideret ubehagelig over for TS. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.