Forældremyndighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2013

Havre74

FrkRaarup skriver:

Så hvis vi nu insistere på at knægten kommer til psykolog (pga. død lillesøster) og samtid søger 7/7, så kan det ikke koste ham den fælles forældremyndighed?

Min kæreste har i drengens 7 år gjort nøjagtigt som hun sagde, i frygt for at miste sin søn

Jeg mener ikke at hun bare kan ændre den eller fratage, men vil gerne være sikker!

Samvær og forældremyndighed har ikke noget med hinanden at gøre.

Han skal ikke bare affinde sig med, at danse efter hendes pibe. Han skal stå op for sig selv og sin søn.

Det er bopælsforælderen der bestemmer de "daglige" ting, og denne må også få barnet undersøgt via ppr. Men psykolog, der skal begge forældre være enige, hvis der er fælles forældremyndighed. Dog skal hun kunne argumentere for, at drengen ikke skal til psykolog, hvis hun modsætter sig. Men hun kan ikke nægte som sådan, det er lavet sådan for at beskytte barnet mod forældrenes evt. indbyrdes konflikt. Derfor kan statsforvaltningen gå ind og træffe en beslutning herom, hvis forældrene ikke er enige herom.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2013

Noneother

Forældremyndigheden skal i ikke være bange for.

men i får ikke en 7/7 ordning igennem i amtet med mindte at moderen går frivilligt med til det. Af den simple grund at man skal være ekstremt gode til at samarbejde for at det skal gå godt.

I kan jo søge en 9/5 eller bopæl el. derhen af. Det har i muligvis bedre held med.

Anmeld

30. august 2013

FrkRaarup

LinLin skriver:

Samvær og forældremyndighed har ikke noget med hinanden at gøre

Min søns far har jo stadig ret til samvær selvom han ikke har forældremyndigheden (og jeg ville i øvrigt heller ikke nægte ham det; dog har han haft det under "særlige forhold det sidste års tid )

Vil moderen ikke lade ham komme til psykolog?

Er personligt ikke fan af 7/7 ordning og ved ikke hvornår statsforvaltning synes det er ok eller om de gør det overhovedet...

Pt er det 5/9. Det er også lige meget hvor vidt man er fan, det er ikke det det handler om.

Nej, det vil hun ikke..

Anmeld

30. august 2013

ESV

FrkRaarup skriver:

Hey piger!

Hvor meget og hvad skal der til, for at far mister sin 'part' i fælles forældremyndighed? Altså, at han mister fælles forældremyndighed.

Og kan x'en ændre det fra den ene dag til den anden?

Det er næsten men også kun næsten umuligt af få frataget forældremyndigheden med mindre der er meget specielle forhold så jeg syntes i skal forsøge.

Anmeld

30. august 2013

FrkRaarup

Noneother skriver:

Forældremyndigheden skal i ikke være bange for.

men i får ikke en 7/7 ordning igennem i amtet med mindte at moderen går frivilligt med til det. Af den simple grund at man skal være ekstremt gode til at samarbejde for at det skal gå godt.

I kan jo søge en 9/5 eller bopæl el. derhen af. Det har i muligvis bedre held med.

Vi har 5/9 nu. Drengen ønsker selv med samvær her!

Vi er normalt gode til at samarbejde, men det er gået i hårknude da hun ikke vil lade ham komme til psyk

Men det er ikke det det handler om

Det handler om hvor vidt man kan miste sin fælles forældremyndighed.

Anmeld

30. august 2013

FrkRaarup

ESV skriver:

Det er næsten men også kun næsten umuligt af få frataget forældremyndigheden med mindre der er meget specielle forhold så jeg syntes i skal forsøge.

Så fordi vi ønsker mere tid med drengen og ønsker ham til psyk., kan vi ikke miste fælles forældre....?

Anmeld

30. august 2013

ESV

FrkRaarup skriver:

Så fordi vi ønsker mere tid med drengen og ønsker ham til psyk., kan vi ikke miste fælles forældre....?

Altså jeg kan jo ikke give dig nogen garantier men jeg kan ikke i min vildeste fantasi forstå hvorfor i skulle miste noget. Hvorfor er du bekymret for om han kan miste forældre myndigheder hvorfor skulle de dog tage den fordi i ønsker mere samvær??

Anmeld

30. august 2013

FrkRaarup

Havre74 skriver:

Samvær og forældremyndighed har ikke noget med hinanden at gøre.

Han skal ikke bare affinde sig med, at danse efter hendes pibe. Han skal stå op for sig selv og sin søn.

Det er bopælsforælderen der bestemmer de "daglige" ting, og denne må også få barnet undersøgt via ppr. Men psykolog, der skal begge forældre være enige, hvis der er fælles forældremyndighed. Dog skal hun kunne argumentere for, at drengen ikke skal til psykolog, hvis hun modsætter sig. Men hun kan ikke nægte som sådan, det er lavet sådan for at beskytte barnet mod forældrenes evt. indbyrdes konflikt. Derfor kan statsforvaltningen gå ind og træffe en beslutning herom, hvis forældrene ikke er enige herom.

Jeg ved godt det intet har med hinanden at gøre.

Han har danset efter hende i alt for mange år. og nu har jeg sat foden ned! Han sagde selv at han frygter hun tager det hele fra ham, hvis han protesterer.

Hun vil ikke have ham til psyk, men det vil vi!

Vi mistede vores datter for 5 mdr. siden og han sin søster. Den anden dag faldt han grædende sammen i skødet på mig, fordi det gik op for ham at hun aldrig kommer tilbage. Han ønsker selv at tale med en, da han syns det er for svært at tale med os om det. Og det kan jeg godt forstå. Selvom vi har gjort ALT i vores magt for at det skulle være 'let'.

Anmeld

30. august 2013

FrkRaarup

ESV skriver:

Altså jeg kan jo ikke give dig nogen garantier men jeg kan ikke i min vildeste fantasi forstå hvorfor i skulle miste noget. Hvorfor er du bekymret for om han kan miste forældre myndigheder hvorfor skulle de dog tage den fordi i ønsker mere samvær??

Det er min kæreste der er bange for det.

Altså. Vi vil også kræve at han kommer til psyk/familievejleder v. kommunen.., men det mener hun ikke han skal..

Anmeld

30. august 2013

LinLin

FrkRaarup skriver:

Pt er det 5/9. Det er også lige meget hvor vidt man er fan, det er ikke det det handler om.

Nej, det vil hun ikke..

Nej det var også defor jeg bare skrev jeg ikke var fan - har argumenter for hvorfor, men dem skrev jeg jo ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.