Forældremyndighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2013

FrkRaarup

LinLin skriver:

Nej det var også defor jeg bare skrev jeg ikke var fan - har argumenter for hvorfor, men dem skrev jeg jo ikke

Helt ok

Det behøver vi heller ikke snakke om, vi bliver sikkert aldrig enige

Men tak fordi du skrev

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2013

Havre74

FrkRaarup skriver:

Så fordi vi ønsker mere tid med drengen og ønsker ham til psyk., kan vi ikke miste fælles forældre....?

Nej. I det indlæg jeg skrev har jeg kort beskrevet reglerne.

Hvor gammel er drengen ?

Anmeld

30. august 2013

Havre74

FrkRaarup skriver:

Det er min kæreste der er bange for det.

Altså. Vi vil også kræve at han kommer til psyk/familievejleder v. kommunen.., men det mener hun ikke han skal..

Jamen det kan hun ikke nægte.

Hvorfor vil hun ikke have at drengen kommer til psykolog ?

Anmeld

30. august 2013

FrkRaarup

Havre74 skriver:

Nej. I det indlæg jeg skrev har jeg kort beskrevet reglerne.

Hvor gammel er drengen ?

fra 2006

Anmeld

30. august 2013

FrkRaarup

Havre74 skriver:

Jamen det kan hun ikke nægte.

Hvorfor vil hun ikke have at drengen kommer til psykolog ?

Han havde meltdown i tirsdags hvor han faldt grædende sammen i mit skød. Han mistede sin søster (min datter) for 5 måneder siden, men det er først gået op for ham at hun aldrig kommer tilbage.

Han sagde selv at han gerne ville have anden (der ikke er ramt af tabet) at tale med

Anmeld

30. august 2013

tribk

FrkRaarup skriver:

Hey piger!

Hvor meget og hvad skal der til, for at far mister sin 'part' i fælles forældremyndighed? Altså, at han mister fælles forældremyndighed.

Og kan x'en ændre det fra den ene dag til den anden?

Der skal altså rigtig rigtig meget til.

HUN kan ikke ændre forældremyndigheden, hverken fra den ene dag til den anden, eller overhovedet. Det er ikke hende der bestemmer hvem der har forældremyndigheden. Det skal i slet ikke bekymre jer om.

HUN kan heller ikke bestemme samværdet. Hun kan være besværlig og nægte og alt det der, men det har hun ikke ret til. Din kæreste har RET til samværd, og det er ikke op til hende alene at fastlægge.

Hvis din kæreste vil forlange mere samværd, vil han ikke risikere noget, han virker tværtimod interesseret i at tage sig af sit barn. Det synes jeg slet ikke han skal være nervøs for.

Hvis i kommer i statsforvaltning, tror jeg helt bestemt det er moderen der bliver "sorteper". Tænk sig, en mor der nægter sin barn psykologhjælp efter barnet har mistet sin søster!! Sådan tror jeg simpelthen de vil tænke. At det er HENDE der ikke sætter barnets tarv først!! For det gør hun sgu ikke!

Giv din mand en spark bagi, som du udlægger det, har han intet at være nervøs over.

Anmeld

30. august 2013

Havre74

FrkRaarup skriver:

Han havde meltdown i tirsdags hvor han faldt grædende sammen i mit skød. Han mistede sin søster (min datter) for 5 måneder siden, men det er først gået op for ham at hun aldrig kommer tilbage.

Han sagde selv at han gerne ville have anden (der ikke er ramt af tabet) at tale med

Jeg spurgte ikke hvorfor han skal til psykolog. Jeg spurgte, hvorfor vil moderen ikke have det ?

Anmeld

30. august 2013

FrkRaarup

tribk skriver:

HUN kan ikke ændre forældremyndigheden, hverken fra den ene dag til den anden, eller overhovedet. Det er ikke hende der bestemmer hvem der har forældremyndigheden. Det skal i slet ikke bekymre jer om.

HUN kan heller ikke bestemme samværdet. Hun kan være besværlig og nægte og alt det der, men det har hun ikke ret til. Din kæreste har RET til samværd, og det er ikke op til hende alene at fastlægge.

Hvis din kæreste vil forlange mere samværd, vil han ikke risikere noget, han virker tværtimod interesseret i at tage sig af sit barn. Det synes jeg slet ikke han skal være nervøs for.

Hvis i kommer i statsforvaltning, tror jeg helt bestemt det er moderen der bliver "sorteper". Tænk sig, en mor der nægter sin barn psykologhjælp efter barnet har mistet sin søster!! Sådan tror jeg simpelthen de vil tænke. At det er HENDE der ikke sætter barnets tarv først!! For det gør hun sgu ikke!

Giv din mand en spark bagi, som du udlægger det, har han intet at være nervøs over.

Mange tak

Vi har flere gange før snakket med hende om mere samværd, hvor hun har sagt nej.

For 1 år siden sagde hun nej. Da jeg var gravid sagde hun nej og så en gang mere jeg ikke lige kan huske. Vi må heller ikke have mere end 14dages sommerferie med ham, fordi så kommer hun til at savne ham. Efterårsferie styre hun samt somemrferie. Først planlægger hun deres ferie og så kan vi tage hvad der er tilbage.
Hun bestemmer hvordan han skal klippes, selvom det er os der står for det.

Vi har forsøgt. Har også sagt til min mand er nu er det nu! Drengen forstår ikke han ikke ser os mere og vi savner ham selvfølgelig når han ikke er her.
Specielt nu hvor hun nægter at han har brug for samtaler. Hun siger det er vores skyld at han taler om sin søster og at vi ikke (overhovedet!!!!!!!) må tale, nævne og besøge hendes grav når han er hos os
Hvilket selvfølgelig er skide ærgerligt. Han snakker meget om hende og nævner hende. Da han brød sammen i tirsdag havde vi ikke talt om hende i flere dage...

Jeg er SÅ magtesløs! Og så har jeg ondt af ham. Han trænger hårdt til nogen at tale med..

Anmeld

30. august 2013

FrkRaarup

Havre74 skriver:

Jeg spurgte ikke hvorfor han skal til psykolog. Jeg spurgte, hvorfor vil moderen ikke have det ?

Nå nå. Vi kan vel alle læse forkert

Hun mener ikke han har brug for det.

Anmeld

30. august 2013

FrkRaarup

tribk skriver:

https://www.baby.dk/debat/225423pi1/mistet-et-barn/ saa-blev-storebror-ramt-af-virkeligheden-.aspx

Fra i tirsdags

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.