Bytte mad/ overtage rester, ku du det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2013

DianaRJS

StineW79 skriver:

Jeg har lige haft nattevagt i nat, og i min pause, så jeg et program fra USA, hvor man hvis man feks havde rester fra sin aftensmad, ku slå det op på nettet.

Det gik ud på at man støtter op om de fattiger/ studerende osv i sit nærområde, samtidig med at man så minskede sit mad spild.

Man slår op på nettet feks, jeg har lavet for meget aftensmad, og vi får det ik spist, er der nogen der vil overtage min rester? I ka hente det gratis, eller vi ka bytte. 

Også kommer der en henvendelse fra en der gerne vil overtage dine rester, som så kommer og henter det. Det er først til mølle, og jo endelig meget smart og miljøbevist! 

Men ku du overtage en fremmedes rester?? Vh stine

altså helt klar hellere det end at sulte fordi man ikke har råd

men ellers nej, så ville jeg ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Skouboe skriver:

Jeg sidder og tænker at nu er det jo RESTER vi snakker om, hvilket implicerer at ihvertfald en del af maden allerede ER blevet spist, og antageligvis uden sygdom eller lign., så det ser jeg ikke det store problem. De fleste mennesker jeg kender holder faktisk en hæderlig køkkenhygiejne.

Ja tror nemlig også at det bare er sådan man ska tænke!! 

Syntes det er en rigtig fed ide, som ku være med til at hjælpe samfundet på flere punkter!! Vh stine

Anmeld

29. august 2013

StineW79

LuLy skriver:

Jeg kunne godt finde på at give mine egne rester væk, i mine øjne er det en fantastisk ide da jeg hader madspild. Men ville aldrig bytte eller tage imod andres rester, det er jeg alligevel for sart til. Vil som regel gerne have set det køkken det blivet lavet i og sådan, for man ved sgu aldrig hvordan andres køkkenhygiejne er

Her tænker jeg også at det ville være mest aktuel at gi væk, da vi jo ik selv mangler. Men syntes faktisk at det er en ret fed ide. Vh stine

Anmeld

29. august 2013

StineW79

tweety2060 skriver:

Super ide, om end lidt langt fra min tankegang....
Men som vores levestil er nu så nej! Men det er nok fordi vi ikke er 'fattige nok'
Men rester fra venner og familie ingen problemer....

Ja jeg har det på samme måde. Vi mangler på ingen måder noget, men tit så har vi da en potion eller 2 til overest, og den ku man jo godt gi vidre. 

Syntes nemlig også iden er ret fed!! Vh stine

Anmeld

29. august 2013

StineW79

DianaRJS skriver:

altså helt klar hellere det end at sulte fordi man ikke har råd

men ellers nej, så ville jeg ikke

Og det er nemlig også det der var tanken bag iden. Syntes det er en rigtig fed ide. Vh stine

Anmeld

29. august 2013

StineW79

MortilElias2010 skriver:

Ja da!  Det kunne jo være det blev en trend - og en måde for folk at mødes. Selvom danskere generelt ikke er særligt åbne, hører nok til kulturen. Kan erindre der var noget med julen hvor man kunne registrere om man ville være gæster eller vært - der var flere værter end gæster 

I min familie har vi faktisk tit haft næsten fremmede med juleaften. Altså forstået på den måde at vi sagtens har ku invitere min svogerens kammerat og 2 børn, fordi de ellers sku sidde alene, og det er nogen vi kun har mødt enkelte gange.

Vi plejede at invitere vores gamle nabo ind til os, når vi holdte jul, fordi han ellers sku sidde alene, og det var bare for trist. 

Syntes iden er rigtig god, og ka ik forstå at flere ik benytter sig af den ordning med at holde jul sammen! Vh stine

Anmeld

29. august 2013

lycly

StineW79 skriver:

Her tænker jeg også at det ville være mest aktuel at gi væk, da vi jo ik selv mangler. Men syntes faktisk at det er en ret fed ide. Vh stine

Præcis, samme her Men rigtig fed ide ja!

Anmeld

29. august 2013

Hjaltesmor

StineW79 skriver:

Jeg har lige haft nattevagt i nat, og i min pause, så jeg et program fra USA, hvor man hvis man feks havde rester fra sin aftensmad, ku slå det op på nettet.

Det gik ud på at man støtter op om de fattiger/ studerende osv i sit nærområde, samtidig med at man så minskede sit mad spild.

Man slår op på nettet feks, jeg har lavet for meget aftensmad, og vi får det ik spist, er der nogen der vil overtage min rester? I ka hente det gratis, eller vi ka bytte. 

Også kommer der en henvendelse fra en der gerne vil overtage dine rester, som så kommer og henter det. Det er først til mølle, og jo endelig meget smart og miljøbevist! 

Men ku du overtage en fremmedes rester?? Vh stine

Hvis jeg boede i USA under de forhold, som nogle fattige har der (hverken vådt, eller tørt, varme, sygesikring eller noget andet), så kunne jeg sagtens. Især til mine børn.

Herhjemme er det dog en anden sag. Her ville jeg ikke kunne gøre det. Og jeg mener faktisk heller ikke, at den danske fødevarebank tager imod allerede tilberedt mad/rester.

Anmeld

29. august 2013

StineW79

Hjaltesmor skriver:

Hvis jeg boede i USA under de forhold, som nogle fattige har der (hverken vådt, eller tørt, varme, sygesikring eller noget andet), så kunne jeg sagtens. Især til mine børn.

Herhjemme er det dog en anden sag. Her ville jeg ikke kunne gøre det. Og jeg mener faktisk heller ikke, at den danske fødevarebank tager imod allerede tilberedt mad/rester.

Iden er også at det ska foregå mellem private personer. Men ja forholdene i nogen lande, gør det i hvert fald til en oplagt mulighed, for at gøre noget for dem der ik har ret meget. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.