Bytte mad/ overtage rester, ku du det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.548 visninger
57 svar
58 synes godt om
28. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har lige haft nattevagt i nat, og i min pause, så jeg et program fra USA, hvor man hvis man feks havde rester fra sin aftensmad, ku slå det op på nettet.

Det gik ud på at man støtter op om de fattiger/ studerende osv i sit nærområde, samtidig med at man så minskede sit mad spild.

Man slår op på nettet feks, jeg har lavet for meget aftensmad, og vi får det ik spist, er der nogen der vil overtage min rester? I ka hente det gratis, eller vi ka bytte. 

Også kommer der en henvendelse fra en der gerne vil overtage dine rester, som så kommer og henter det. Det er først til mølle, og jo endelig meget smart og miljøbevist! 

Men ku du overtage en fremmedes rester?? Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

grinny

Nej det kunne jeg ikke. Jeg er meget sart med mad og spiser kun mad fra folk jeg kender og som jeg ved har en god hygiejne. Da jeg var teenager kunne jeg kun spise mad min far havde lavet.

Det er meget underligt, og jeg ved egentlig ikke hvorfor det er sådan?

Men ja synes det lyder som en rigtig god idé  

Anmeld

28. august 2013

Camilla..

Absolut nej!

Anmeld

28. august 2013

MorDk

Hvis jeg ikke havde nogen andre muligheder for selv at købe mad og lave det... eller få hjælp at familie/venner så ja. For ellers ville jeg dø af sult!

Anmeld

28. august 2013

Faith

Hvis jeg virkelig var på røven og havde sultne børn, så kunne jeg sagtens!

Anmeld

28. august 2013

esioul

StineW79 skriver:

Jeg har lige haft nattevagt i nat, og i min pause, så jeg et program fra USA, hvor man hvis man feks havde rester fra sin aftensmad, ku slå det op på nettet.

Det gik ud på at man støtter op om de fattiger/ studerende osv i sit nærområde, samtidig med at man så minskede sit mad spild.

Man slår op på nettet feks, jeg har lavet for meget aftensmad, og vi får det ik spist, er der nogen der vil overtage min rester? I ka hente det gratis, eller vi ka bytte. 

Også kommer der en henvendelse fra en der gerne vil overtage dine rester, som så kommer og henter det. Det er først til mølle, og jo endelig meget smart og miljøbevist! 

Nej det ville jeg ikke kunne.

Har det bedst med jeg ved det er forberedt under rene og bakteriefrie forhold.

Men det ved man jo heller ikke om det er når man spiser ude, så egentlig noget pjat

Anmeld

28. august 2013

serinasmor

StineW79 skriver:

Som udgangspunkt nej .... Jeg aner ikke hvordan det er behandlet ...

Men hvis jeg var meget fattig ku jeg godt ... Eller hvis det var nyt ned nogle jeg kendte i forvejen

Anmeld

28. august 2013

MorDk

Men jeg er faktisk ret sart med mad specielt rugbrødsmadder/pålæg. Det kan jeg ikke spise hos andre end mig selv! Og hvis jeg skal spise det hos andre så skal jeg se pakken med pålæg blive åbnet. Sådan har min kæreste det også...

Anmeld

28. august 2013

twinny

StineW79 skriver:

Sikke da en fantastisk ide. 

Jeg ville med glæde give vores rester væk.  

jeg ville ikke selv kunne spise andres. Har meget svært med at spise ude både hos folk, men os på restauranter. Jeg er meget sart og jeg arbejder med det. 

Anmeld

28. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
grinny skriver:

Nej det kunne jeg ikke. Jeg er meget sart med mad og spiser kun mad fra folk jeg kender og som jeg ved har en god hygiejne. Da jeg var teenager kunne jeg kun spise mad min far havde lavet.

Det er meget underligt, og jeg ved egentlig ikke hvorfor det er sådan?

Men ja synes det lyder som en rigtig god idé  

Hé Hé ja lidt underligt, men har alle mennesker ik et eller andet der lige er lidt skørt!? 

Syntes nemlig også iden er rigtig smart, men ved heller ik om jeg ku. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.