Bytte mad/ overtage rester, ku du det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
B&J skriver:

syntes det er en fantastisk ide og især hvis man ikke har så mange penge osv. vi giver selv rester til mine søskende men det er dog mest aftensmad der bliver fryst ned så de får de rester det elsker de

Nemlig en vildt god ide! Og rester fra venner og familie, er også rigtig godt! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

twinny

StineW79 skriver:

Sådan har jeg det faktisk også. Folk må meget gerne overtage mine rester, men ved ik om jeg ku overtage fra helt fremmede.

På den anden side, så tænker jeg lidt at der jo endlig ik er nogen forskel på at overtage fra fremmede, end på at hente take away.. Vh stine

Nej det er nemlig rigtigt og derfor spiser vi heller ikke take away. 

Anmeld

28. august 2013

Masig

B&J skriver:

syntes det er en fantastisk ide og især hvis man ikke har så mange penge osv. vi giver selv rester til mine søskende men det er dog mest aftensmad der bliver fryst ned så de får de rester det elsker de

Vi kan finde på det samme her... Altså det er mere hvis vi har spist sammen eller har holdt noget familie tam tam fx, så får vi hver især rester med hjem.... Har jeg intet imod...

Her forleden holdt vi vejfest ude hos os, hvor vi alle sammen kom med en ret, det er jo i princippet lidt det samme som at give rester væk, det er jo lavet af fremmede... Og det samme på restauranter....

Umiddelbart ville jeg ikke spise andres rester, men er nok mest fordi jeg ikke har brug for det.. Hvis jeg virkelig var på røven, ville det da være en god ide, for at overleve.. Og man ser jo formentlig lige folks hjem og hygiejne an, når man kommer for at hente maden og kan jo så sige nej tak, hvis ikke man bryder sig om det man ser...

Tror måske det er ordet "rester" der skræmmer lidt, fordi det lyder  lidt uhygiejnisk på en måde, man forestiller sig noget der har stået på bordet i lang tid og folk har hostet i det og sådan, men det kan jo ligeså vel være noget bare har stået i gryden i køkkenet som de ikke har haft yderligere kontakt med andet end at skulle øse op på tallerknen, og så er det vel ikke anderledes end på en restaurant?!

Anmeld

28. august 2013

B&J

StineW79 skriver:

Nemlig en vildt god ide! Og rester fra venner og familie, er også rigtig godt! Vh stine

ja nemlig jeg vil da være så lykkelig hvis jeg ingen penge havde rigtigt kunne få en potion gode rester af mad med hjem.

og self skal det være lige det skal stadig være så lækkert de selv vil spise det

Anmeld

28. august 2013

Holbæktrunten

StineW79 skriver:

Jeg har lige haft nattevagt i nat, og i min pause, så jeg et program fra USA, hvor man hvis man feks havde rester fra sin aftensmad, ku slå det op på nettet.

Det gik ud på at man støtter op om de fattiger/ studerende osv i sit nærområde, samtidig med at man så minskede sit mad spild.

Man slår op på nettet feks, jeg har lavet for meget aftensmad, og vi får det ik spist, er der nogen der vil overtage min rester? I ka hente det gratis, eller vi ka bytte. 

Også kommer der en henvendelse fra en der gerne vil overtage dine rester, som så kommer og henter det. Det er først til mølle, og jo endelig meget smart og miljøbevist! 

Men ku du overtage en fremmedes rester?? Vh stine

Jeg ville ikke have problemer med at give mad væk - faktisk ville jeg have det rigtig godt med det.

Jeg ville også kunne tage imod hvis jeg kendte dem der havde laver maden og havde tillid til deres køkkenhygiejne.

Ville naturligvis være mere ukritisk hvis alternativet var at jeg og/eller mine børn sultede

Anmeld

28. august 2013

B&J

Masig skriver:

Vi kan finde på det samme her... Altså det er mere hvis vi har spist sammen eller har holdt noget familie tam tam fx, så får vi hver især rester med hjem.... Har jeg intet imod...

Her forleden holdt vi vejfest ude hos os, hvor vi alle sammen kom med en ret, det er jo i princippet lidt det samme som at give rester væk, det er jo lavet af fremmede... Og det samme på restauranter....

Umiddelbart ville jeg ikke spise andres rester, men er nok mest fordi jeg ikke har brug for det.. Hvis jeg virkelig var på røven, ville det da være en god ide, for at overleve.. Og man ser jo formentlig lige folks hjem og hygiejne an, når man kommer for at hente maden og kan jo så sige nej tak, hvis ikke man bryder sig om det man ser...

Tror måske det er ordet "rester" der skræmmer lidt, fordi det lyder  lidt uhygiejnisk på en måde, man forestiller sig noget der har stået på bordet i lang tid og folk har hostet i det og sådan, men det kan jo ligeså vel være noget bare har stået i gryden i køkkenet som de ikke har haft yderligere kontakt med andet end at skulle øse op på tallerknen, og så er det vel ikke anderledes end på en restaurant?!

altså hvis man har holdt fest eller familie og man får rester med hjem som vej fest jamen det vil jeg blive glad for smager 100% beder dagen efter..

og som jeg skrev lige før, så længe maden er så personen der giver det selv vil spise det og det er iorden jamen så er det jo super.....

mine søskende har dog aldrig klaget over mine rester

Anmeld

28. august 2013

jydeinden

altså jeg har modtaget mad fra mine forældre et par gange.. men tror også de er de eneste hvor jeg ville kunne gøre det

Anmeld

28. august 2013

serinasmor

StineW79 skriver:

Mig og mine veninder har tit joket med at vi sku holde store maddag, hvor vi laver forskellige store potioner mad, som så sku deles i potioner, også bytte, så der var et nyt og spændene udvalg i fryseren.

Og det ville jeg ha det helt fint med. Men ved ik om jeg ku bytte med fremmede. Og på den anden side så tænker jeg at der jo ik er den store forskel på mad fra fremmede, og take away mad?! Vh stine

Forskellen på take-away og fremmed menneskes alm køkken må være kravet om hygiejnebevis og smileyordning

Anmeld

28. august 2013

Masig

B&J skriver:

altså hvis man har holdt fest eller familie og man får rester med hjem som vej fest jamen det vil jeg blive glad for smager 100% beder dagen efter..

og som jeg skrev lige før, så længe maden er så personen der giver det selv vil spise det og det er iorden jamen så er det jo super.....

mine søskende har dog aldrig klaget over mine rester

Netop, jeg er rinelig sart med bakterier og den slags, men jeg siger ikke nej til en tur på restaurant eller mad lavet af andre, så længe jeg kan se at hygiejne og den slags er i orden...

Og ja rester fra familiefester er bare guf næste dag.. Sådan en andesteg man lige kan gnaske løs af efter jul fx... Mmmm godt det snart er jul

Anmeld

28. august 2013

Masig

serinasmor skriver:

Forskellen på take-away og fremmed menneskes alm køkken må være kravet om hygiejnebevis og smileyordning

Men hvis det er rester man får, er det jo noget de selv har spist af, og formentlig så har haft en interesse i at hygiejnen er i orden??

Kan godt følge dig, jeg ville nok også selv være lidt forsigtig, men hvis man kan se på hjemmet at den slags er i orden, tror jeg ikke jeg ville være så sart...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.