Bytte mad/ overtage rester, ku du det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2013

B&J

Masig skriver:

Netop, jeg er rinelig sart med bakterier og den slags, men jeg siger ikke nej til en tur på restaurant eller mad lavet af andre, så længe jeg kan se at hygiejne og den slags er i orden...

Og ja rester fra familiefester er bare guf næste dag.. Sådan en andesteg man lige kan gnaske løs af efter jul fx... Mmmm godt det snart er jul

jaaa nemlig det er alt for godt...

og ja godt der snart er jul med alle de gode rester

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Masig skriver:

Vi kan finde på det samme her... Altså det er mere hvis vi har spist sammen eller har holdt noget familie tam tam fx, så får vi hver især rester med hjem.... Har jeg intet imod...

Her forleden holdt vi vejfest ude hos os, hvor vi alle sammen kom med en ret, det er jo i princippet lidt det samme som at give rester væk, det er jo lavet af fremmede... Og det samme på restauranter....

Umiddelbart ville jeg ikke spise andres rester, men er nok mest fordi jeg ikke har brug for det.. Hvis jeg virkelig var på røven, ville det da være en god ide, for at overleve.. Og man ser jo formentlig lige folks hjem og hygiejne an, når man kommer for at hente maden og kan jo så sige nej tak, hvis ikke man bryder sig om det man ser...

Tror måske det er ordet "rester" der skræmmer lidt, fordi det lyder  lidt uhygiejnisk på en måde, man forestiller sig noget der har stået på bordet i lang tid og folk har hostet i det og sådan, men det kan jo ligeså vel være noget bare har stået i gryden i køkkenet som de ikke har haft yderligere kontakt med andet end at skulle øse op på tallerknen, og så er det vel ikke anderledes end på en restaurant?!

SådanSåadan gør vi nemlig også, når vi feks har holdt fest med sammenskudsgilde. Så tager man bare lige lidt af de forskellige rester med hjem osv. Dejligt!! 

Men ja det ka godt være at det er ordet rester, der får en til at rynke lidt på næsen, for syntes endelig at iden er rigtig god. Vh stine

Anmeld

28. august 2013

Masig

StineW79 skriver:

SådanSåadan gør vi nemlig også, når vi feks har holdt fest med sammenskudsgilde. Så tager man bare lige lidt af de forskellige rester med hjem osv. Dejligt!! 

Men ja det ka godt være at det er ordet rester, der får en til at rynke lidt på næsen, for syntes endelig at iden er rigtig god. Vh stine

Helt enig...

Anmeld

28. august 2013

StineW79

Holbæktrunten skriver:

Jeg ville ikke have problemer med at give mad væk - faktisk ville jeg have det rigtig godt med det.

Jeg ville også kunne tage imod hvis jeg kendte dem der havde laver maden og havde tillid til deres køkkenhygiejne.

Ville naturligvis være mere ukritisk hvis alternativet var at jeg og/eller mine børn sultede

Jeg ku nemlig ogsåasfaltens finde på at bytte/ overtage rester fra folk jeg kender, men ved ik om jeg ku med helt fremmede! 

Men syntes faktisk at det er en rigtig god ide!! Vh stine

Anmeld

28. august 2013

Capri Sonne

Nej det kunne jeg ikke. Hvis det var sidste udvej og det hed mad fra fremmede eller ingen mad, ville jeg tage maden. Men ellers ikke

Anmeld

28. august 2013

StineW79

serinasmor skriver:

Forskellen på take-away og fremmed menneskes alm køkken må være kravet om hygiejnebevis og smileyordning

Ja det ka du endelig ha ret i! Men tror nu tit at der bliver fusket med de ordninger alligevel.. Vh stine

Anmeld

28. august 2013

StineW79

Masig skriver:

Netop, jeg er rinelig sart med bakterier og den slags, men jeg siger ikke nej til en tur på restaurant eller mad lavet af andre, så længe jeg kan se at hygiejne og den slags er i orden...

Og ja rester fra familiefester er bare guf næste dag.. Sådan en andesteg man lige kan gnaske løs af efter jul fx... Mmmm godt det snart er jul

Årh nu får jeg helt lyst til andesteg!! Vh stine

Anmeld

28. august 2013

Masig

StineW79 skriver:

Årh nu får jeg helt lyst til andesteg!! Vh stine

Ja også her.. Må nok hellere gå ud og tage en snickers is for at glemme andestegen

Anmeld

28. august 2013

StineW79

Masig skriver:

Ja også her.. Må nok hellere gå ud og tage en snickers is for at glemme andestegen

Hvis du har en extra kommer jeg gerne og henter den Vh stine

Anmeld

28. august 2013

MortilElias2010

StineW79 skriver:

Jeg har lige haft nattevagt i nat, og i min pause, så jeg et program fra USA, hvor man hvis man feks havde rester fra sin aftensmad, ku slå det op på nettet.

Det gik ud på at man støtter op om de fattiger/ studerende osv i sit nærområde, samtidig med at man så minskede sit mad spild.

Man slår op på nettet feks, jeg har lavet for meget aftensmad, og vi får det ik spist, er der nogen der vil overtage min rester? I ka hente det gratis, eller vi ka bytte. 

Også kommer der en henvendelse fra en der gerne vil overtage dine rester, som så kommer og henter det. Det er først til mølle, og jo endelig meget smart og miljøbevist! 

Men ku du overtage en fremmedes rester?? Vh stine

Sikke en genial ide!  Jeg ville gerne byde men sikkert ikke selv spise. Kræsen, men ved det ikke - må jo næsten prøves inden jeg siger nej. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.