Masig skriver:
Vi kan finde på det samme her... Altså det er mere hvis vi har spist sammen eller har holdt noget familie tam tam fx, så får vi hver især rester med hjem.... Har jeg intet imod...
Her forleden holdt vi vejfest ude hos os, hvor vi alle sammen kom med en ret, det er jo i princippet lidt det samme som at give rester væk, det er jo lavet af fremmede... Og det samme på restauranter....
Umiddelbart ville jeg ikke spise andres rester, men er nok mest fordi jeg ikke har brug for det.. Hvis jeg virkelig var på røven, ville det da være en god ide, for at overleve.. Og man ser jo formentlig lige folks hjem og hygiejne an, når man kommer for at hente maden og kan jo så sige nej tak, hvis ikke man bryder sig om det man ser...
Tror måske det er ordet "rester" der skræmmer lidt, fordi det lyder lidt uhygiejnisk på en måde, man forestiller sig noget der har stået på bordet i lang tid og folk har hostet i det og sådan, men det kan jo ligeså vel være noget bare har stået i gryden i køkkenet som de ikke har haft yderligere kontakt med andet end at skulle øse op på tallerknen, og så er det vel ikke anderledes end på en restaurant?!
SådanSåadan gør vi nemlig også, når vi feks har holdt fest med sammenskudsgilde. Så tager man bare lige lidt af de forskellige rester med hjem osv. Dejligt!!
Men ja det ka godt være at det er ordet rester, der får en til at rynke lidt på næsen, for syntes endelig at iden er rigtig god. Vh stine
Anmeld