Bytte mad/ overtage rester, ku du det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2013

Masig

StineW79 skriver:

Hvis du har en extra kommer jeg gerne og henter den Vh stine

Vi har vist fire tilbage... Og ellers en hel kasse af små runde is af flere forskellige slags.. Du henter bare 

Jeg faldt over chokoladekiksene istedet... Kæresten kunne ikke forstå jeg valgte dem fremfor de ærter han havde levnet fra aftensmaden... hvad tror han selv!!!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

C-Dog

Som det er nu hvor vi ikke har brug for det så nej. Men hvis vi en dag er så fattige at alternativet er at børnene ikke kan få mad så går jeg gerne tiggergang, be'r om hjælp og ta'r gladeligt imod rester. Mad er mad, og overlevelse uden mad er umuligt, og så er det bare ikke en mulighed at være sart og kræsen.

Anmeld

28. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
MortilElias2010 skriver:

Sikke en genial ide!  Jeg ville gerne byde men sikkert ikke selv spise. Kræsen, men ved det ikke - må jo næsten prøves inden jeg siger nej. 

Vi ku da oprette en facebook side, hvis det var..... 

Ja jeg ku også sagtens udbyde. Vh stine

Anmeld

28. august 2013

StineW79

C-Dog skriver:

Som det er nu hvor vi ikke har brug for det så nej. Men hvis vi en dag er så fattige at alternativet er at børnene ikke kan få mad så går jeg gerne tiggergang, be'r om hjælp og ta'r gladeligt imod rester. Mad er mad, og overlevelse uden mad er umuligt, og så er det bare ikke en mulighed at være sart og kræsen.

Er 100 procent enig!! 

Og syntes iden er rigtig, rigtig god!! Vh stine

Anmeld

28. august 2013

MortilElias2010

StineW79 skriver:

Vi ku da oprette en facebook side, hvis det var..... 

Ja jeg ku også sagtens udbyde. Vh stine

Ja da!  Det kunne jo være det blev en trend - og en måde for folk at mødes. Selvom danskere generelt ikke er særligt åbne, hører nok til kulturen. Kan erindre der var noget med julen hvor man kunne registrere om man ville være gæster eller vært - der var flere værter end gæster 

Anmeld

29. august 2013

tarkoflen

Hi hi jeg har givet rester væk i årevis til mine overboer, to søde fyre der var studerende og i lære, så da jeg boede alene fik de jævnligt en SMS om at de kunne komme og hente mad gad ikke spise lasagne i en uge, så det fik de glæde af!

Jeg tager også gerne imod fra familie og venner, men ville nok have svært ved det fra vildt fremmede, med mindre det var et spørgsmål om vi fik noget at spise eller ej! Men jeg synes det er en super ide!

Anmeld

29. august 2013

Skouboe

Jeg sidder og tænker at nu er det jo RESTER vi snakker om, hvilket implicerer at ihvertfald en del af maden allerede ER blevet spist, og antageligvis uden sygdom eller lign., så det ser jeg ikke det store problem. De fleste mennesker jeg kender holder faktisk en hæderlig køkkenhygiejne.

Anmeld

29. august 2013

lycly

Jeg kunne godt finde på at give mine egne rester væk, i mine øjne er det en fantastisk ide da jeg hader madspild. Men ville aldrig bytte eller tage imod andres rester, det er jeg alligevel for sart til. Vil som regel gerne have set det køkken det blivet lavet i og sådan, for man ved sgu aldrig hvordan andres køkkenhygiejne er

Anmeld

29. august 2013

tweety2060

Super ide, om end lidt langt fra min tankegang....
Men som vores levestil er nu så nej! Men det er nok fordi vi ikke er 'fattige nok'
Men rester fra venner og familie ingen problemer....

Anmeld

29. august 2013

StineW79

tarkoflen skriver:

Hi hi jeg har givet rester væk i årevis til mine overboer, to søde fyre der var studerende og i lære, så da jeg boede alene fik de jævnligt en SMS om at de kunne komme og hente mad gad ikke spise lasagne i en uge, så det fik de glæde af!

Jeg tager også gerne imod fra familie og venner, men ville nok have svært ved det fra vildt fremmede, med mindre det var et spørgsmål om vi fik noget at spise eller ej! Men jeg synes det er en super ide!

Vi var også tit inde ved vores gamle nabo på 80+ med aftensmad, eller havde ham inde og spise, fordi så var vi da sikker på at han fik noget. Eller når jeg havde bagt, så fik han lige et lille fransbrød eller 4 boller ind. Han var bare så sød! 

Her spiser vi da også gerne rester fra familie eller venner, men har aldrig overvejet at tage imod fa fremmede før. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.