Sulter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2013

Loa

Vi bor i Taastrup og vi har helt sikkert også noget vi kan undvære....
Også hvis der mangler lidt til den lille, pålæg, snack, rosiner, frugt ja you name it...
Bare sig til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

raca

er det et tilbagevenende problem?

hvis det er så må i jo gennemgå jeres økonomi og se hvor der kan sparres.

i dag kan du gå ud i haven/skoven og plukke brændennelde topskud eller skvadderkals skud. samle lidt bær( der er vilde brombær)

har i ikke noget havregryn liggende?

eller mel

eller lidt dovne grønsager?

der er også hyben.

så du kan lave noget urtesuppe med skvadderkål og brændennelde, samt lidt bulion og de dovne grønsager fra skuffen

eller du kan koge hyben suppe.

eller koge havregrød med brombær.

Anmeld

30. august 2013

Smilehul

Jeg bliver heeeeelt rørt over, at se hvor mange dejlige og vidunderlige kvinder der er herinde 

Vi bor på Jylland, så der er jo lidt langt, MEN jeg synes altså du skal tage imod den hjælp, der gives - hvorfor er det flovt!? Jeg synes, det er stort, at man kan dele sit "problem" med andre, men endnu større, at der er nogle, der faktisk vil hjælpe dig! 

Sult er jo noget af det værreste, og som de andre nævner, så er der sk* langt til d. 1 

Er det evt. et gentagende problem? Det er meget smart at ligge budget hver mdr. og lave madplan.

Det er faktisk meget smart, at jagte tilbud hele tiden. Bleer er tit på tilbud, vådservietter er der også på tilbud og du kan jo hamstre et lille lager ind, så du har hele tiden og på den måde bliver det jo billigere, så står du aldrig uden.

Af mad/kød kan man jo se på udløbdsdatoen - køb stoooooooort ind og frys ned. Det er altså smart og BILLIGT 

Hav altid: pasta, ris, kartoffler, hakkede tomater i dåse o.lign hjemme, det er billigt og der kan laves meget med det.

Lav en stor portion kødsauce: 1/2 kg. hakket kød (eller mere - alt efter hvor meget, der er i pakken på tilbud), mange gullerødder, nogle hakkede tomater på dåse, massere af kryderier. 

Det samme med gryderetter, supper o.lign - det kan betale sig at lave en store potioner og fryse ned.

* del det op og frys ned.

Brød o.lign hvede kan også fryses ned. Der er jo tit Omo mel på tilbud - tag det max antal, som du kan.

Jeg håber alt lykkes for dig og tag nu imod den hjælp, der gives! 

Anmeld

31. august 2013

Julie F

Anonym skriver:

Øv - ved ikke hvordan jeg skal skrive det, om det overhovedet burde komme ud, eller om det er tidspild for andre.

Jeg sidder på min sofa - min datter sover - mæt og glad   men jeg?? Jeg derimod er sulten. Sulten efter mad (andet end tøre kiks og vand)

Min datter fik rugbrød (ikke det vilde, men mæt blev hun).. Der er intet til mig, jeg afventer at det bliver den første, så der bare kan komme lidt i maven igen. Dagen i dag har budt på mariekiks og vand (samme igår og imorgen).. Er så træt af, ikke at have råd.. sølle 3.- står på kontoen.. Ville ikke noget med dette, havde bare brug for at få det ud.

Øv, lorte situation. Kan virkelig godt forstå det må være pisse hårdt, og samtidig at du heller ikke vil tage imod penge fra andre. Kunne dog se at du alligevel har 3 kr på kontoen, og i min fakta så jeg den anden dag de havde nudler til 2 kr. Ikke den store gourmetmenu, men det kan vel mætte lidt mere end kiks kan.!
Håber det kan vende for jer på et tidspunkt, for ingen mennesker skal gå sultne i seng..

Anmeld

31. august 2013

Anonym trådstarter

En lille status.

Jeg og vores datter er flyttet fra manden (hjem til en veninde) - min veninde tager sig meget godt af mig, og lige nu tager jeg en dag af gangen

Anmeld

31. august 2013

ESV

Anonym skriver:

En lille status.

Jeg og vores datter er flyttet fra manden (hjem til en veninde) - min veninde tager sig meget godt af mig, og lige nu tager jeg en dag af gangen

Held og lykke, håber ikke du skal opleve at sulte igen!

Anmeld

31. august 2013

Rockertand

Anonym skriver:

En lille status.

Håber det bedste for jer.
Kan slet ikke forstå din mand.....min mand ville gøre alt for, at vi fik vores behov opfyldt, han ville tilsidesætte sig selv til enhver tid.

Anmeld

31. august 2013

Smilehul

Anonym skriver:

En lille status.

Hvorfor er i flyttet? Er det pga. han ikke har s ørget for mad til jer? Det var da godt nok ringe - han spiser varmt p å arbejdet, mens I "sulter" derhjemme  alts å å å å å å å.. -.-

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.