må man stille krav? fra det offenlige af.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2013

raca

Diana2013 skriver:

Hvis det er så egoistisk at få børn burde man også tage til overvejelse burde nogen få børn så, da jorden er ved at nedbryde sig selv, global opvarmning og olie mangel og måske en dag går jorden under ? Det kan man jo ikke, det er jo netop der vi skal have nogen børn som kan rette op på fortidens mangler og ødelæggelser? Det er ikke efter min mening egoistisk at få børn men et naturligt instinkt at få børn. Hvis vi gør som du synes bliver der jo et kæmpe forskel på rig og fattig, stærke og svage ?

ja.. der er forskel på folk.. ikke at nogles liv er bedre end andres.. men nogle folk burde ikke få børn

forde de dårligt magter deres eget liv. og forde deres livsstione ikke gør dem egnede til at opdage et barn..

man kan bare ikke forhindre folk der selv kan lave børn i at få børn. men det kan man når det offenlige går ind og hjælper.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2013

Diana2013

raca skriver:

ja.. der er forskel på folk.. ikke at nogles liv er bedre end andres.. men nogle folk burde ikke få børn

forde de dårligt magter deres eget liv. og forde deres livsstione ikke gør dem egnede til at opdage et barn..

man kan bare ikke forhindre folk der selv kan lave børn i at få børn. men det kan man når det offenlige går ind og hjælper.

Hvis man ikke magter sit eget liv er jeg også sikker på at lægen ikke henviser til behandling for at få børn, men at der bliver arbejdet med personen så de netop magter livet. Grundet barnløshed er jeg også sikker på at dette kan være en bivirkning så livet kan følelse uoverskueligt?

Anmeld

27. august 2013

raca

esioul skriver:

Hvis kravene skal være så skærpede, er det hvis også mange der kan få børn der ikke burde få dem.

Selvom man har en psykisk lidelse, vejer 10 kg for meget - kan man sagtens være en fantastisk forældre.

Barnløshed behandling er IKKE bare noget man kommer i, det er noget man bliver godkendt til gennem diverse samtaler!!!!!!!!

hvis du vejer 10 kg formeget rammer du kun hvis du er meget lav et bmi på 30..

og phykisk stabil er ikke det samme som ikke og havde en phykisk sygdom..  men at man i et stykke tid har været uden symptomer på sygdommen. og at man skønnes at kunne klare den omvæltning det er at blive mor og far, eller at far/mores skønnes at være det mere ovenpå så denne kunne tage over.

Anmeld

27. august 2013

jydeinden

raca skriver:

hvor mange og for store krav mener du det offenlige må stille før de vil behandle en for barnløshed.

og er kravene for høje i dag?

nu kender jeg ikke til reglerne omkring barnløsheds behandling.. men jeg kan vitterligt ikke se hvad det kommer nogen ved hvor meget eller lidt den enkelte vejer så længe vedkommende aldrig har fejlet noget alvorligt. Jeg synes personligt derudover at det er en skændsel at sige at hvis du fejler noget som kan have betydning for dit helbred, lad os sige en dårlig ryg feks, eller daglig kamp med smerter diverse steder at så er du ikke egnet til at få børn. Man kan hjælpe folk til vægt tab ja, men derudover synes jeg ærligt man skal blande sig uden om.

Hvad kontanthjælp angår, som en forslår skal være et krav kan jeg på ingen måder se at det rager dem overhovedet.. Man kan sagtens være et godt og begavet menneske og stadig være endt på en eller anden form for forsøgelse (som i øvrigt IKKE kun dækker over kontanthjælp)

Anmeld

27. august 2013

Flødebollen

Diana2013 skriver:

Hvis man ikke magter sit eget liv er jeg også sikker på at lægen ikke henviser til behandling for at få børn, men at der bliver arbejdet med personen så de netop magter livet. Grundet barnløshed er jeg også sikker på at dette kan være en bivirkning så livet kan følelse uoverskueligt?

Man har jo mange samtaler med lægen osv., inden en henvisning, og så er der iøvrigt mange samtaler ved det næste sted, du kommer..

Så man får altså ikke bare sprøjtet sæd op (undskyld sproget) i litervis. Folk kan altså ikke bare trække et nummer og så kommer de ind til Hr. Gynækolog.

Anmeld

27. august 2013

Diana2013

Kathepige skriver:

Man har jo mange samtaler med lægen osv., inden en henvisning, og så er der iøvrigt mange samtaler ved det næste sted, du kommer..

Så man får altså ikke bare sprøjtet sæd op (undskyld sproget) i litervis. Folk kan altså ikke bare trække et nummer og så kommer de ind til Hr. Gynækolog.

Ved mig var der ikke mange samtaler inden at jeg skulle opstartes? Men jeg var så heldig at blive gravid lige mens jeg ventede på min mens kom og skulle lave opkaldet til at nu kunne jeg insemineres?

Anmeld

27. august 2013

Flødebollen

Diana2013 skriver:

Ved mig var der ikke mange samtaler inden at jeg skulle opstartes? Men jeg var så heldig at blive gravid lige mens jeg ventede på min mens kom og skulle lave opkaldet til at nu kunne jeg insemineres?

De fleste har samtaler... Vi har selv været igennem et par stykker med både egen læge og fertilitetslæge.

Anmeld

27. august 2013

raca

Diana2013 skriver:

vi var heller ikke til en eneste samtale.. vores egen læge skønnede ogs egnede og sendte os vidre..

men er 1, ikke uparstlig person nok. når man taler om et nyt lille liv?

2 gang var vi ingengang forbi lægen men startede i behandlig uden samtaler overhovdet.

vi kunne havde været ravne sindsyge og havde fået fjernet vores første barn.. men det var der ingen der tjækkede op på..

Anmeld

27. august 2013

Diana2013

Kathepige skriver:

De fleste har samtaler... Vi har selv været igennem et par stykker med både egen læge og fertilitetslæge.

Jeg var ved 1 ved lægen og så 1 ved sygeplejesken for at få taget blodprøver. Så kom jeg på sygehuset hvor de scanningede mig og alle prøver så fine ud også min kærestes sæd. Så aftalte vi næste gang jeg fik mens skulle jeg ringe ?

Anmeld

27. august 2013

Flødebollen

Diana2013 skriver:

Jeg var ved 1 ved lægen og så 1 ved sygeplejesken for at få taget blodprøver. Så kom jeg på sygehuset hvor de scanningede mig og alle prøver så fine ud også min kærestes sæd. Så aftalte vi næste gang jeg fik mens skulle jeg ringe ?

Lucky you

Gad nok vide, hvad der stod i min journal

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.