Slap in the face!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2013

Mum33

Anonym skriver:

Så er det altså ikke kun mig....

Men tak for beskeden - er også ret stolt af mig selv - omend jeg har pææænt ømme ben i dag

Er det den med Christian Bitz?

Ja det er ham. Han er god og realistisk og man taber sig rigtigt hurtigt. Smed mine eftergraviditetskilo på 3 mdr (også 20 kg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2013

Bebsen

Anonym skriver:

Tak

Men jeg forstår ikke den sidste sætning ?

Den skulle betyde at det er nemmere at tabe 20kg, end at være mor
Men som 20kg lettere, så er det også nemmere at være mor, for det er fysisk møg hårdt, både graviditeten og også når bebsen er kommet

Jeg har fuld forståelse for at maden er din trøst, måske en coach/diætist/ eller måske endda en psykolog kunne gøre kampen nemmere? kan sagtens forstå det er et mega slap in the Face at sku tabe det dobbelte af hvad du havde regnet med, men husk at i sidste ende er det til gavn for både dig og bebse

Anmeld

27. august 2013

gonefishing

Anonym skriver:

jeg kan tydeligt høre, at du aldrig nogensinde selv har sloges med overvægt, for så ville du aldrig nogensinde skrive sådan der.......

Jeg har en psykisk lidelse som gør det ekstremt svært for mig at undvære maden. Pga. nogle forhold i min barndom etc., har jeg altid brugt maden til både ros og ris til mig selv.

Så nej - det er ikke bare at sætte sig på cyklen, moster.

Og du skal slet, slet, slet ikke dømme mig på nogen måde. Du aner intet om, hvad jeg har været igennem for at nå dertil, hvor jeg er i dag - så du skal ikke antage noget som helst, sålænge du ikke har spurgt og fået svar.

Men tro mig - jeg har gjort rigtig meget - men hvis du nogensinde har haft en smule modgang, hvilket intet tyder på, så vil du også vide, at det altså ikke altid "bare" er "lige til".

Og det var slet ikke et "hvor er det ondt af lægen-indlæg".

Men prøv da at have lidt sympati og forståelse. Ellers lad være med at kommentere på et indlæg. Folk må skrive deres meninger i den grad, de lyster, men ingen - og jeg mener INGEN skal fandeme dømme mig og antage en masse uden at vide en flyvende skid.

Og hvor i alverden ved du fra - at overvægt er den eneste grund til, at vi er henvist til fertilitetsklinik?

Jeg kan da informere dig om, at det blandt andet er pga. væskefyldte cyster på æggestokkene.. Men det skal måske også bare cykles væk?!?!?!

Offer rollen er nem at påtage sig.

Så kan du få en virkeligheds historie fra en der har haft en barndom der minder om "brønderlevs sagen" og som selv altid er blevet mobbet med fedme og levede af chokolade til morgenmad osv. Osv.

Det ER kun digselv du kan takke og mit råd er at du trænger til et kæmpe spark bagi for at skrive sådan til en person der rent faktisk prøver at forklarer dig hvad du tydeligvis ikke selv har forstået.

Der er MANGE kvinder der ikke selv kan få børn, hvor undskyldningen er langt værre end fedme! Så se at komme igang istedet for at gøre digselv til offer.

Hilsen en tidligere fed der så sig selv som offer

Anmeld

27. august 2013

Anonym trådstarter

Bebsen skriver:

Den skulle betyde at det er nemmere at tabe 20kg, end at være mor
Men som 20kg lettere, så er det også nemmere at være mor, for det er fysisk møg hårdt, både graviditeten og også når bebsen er kommet

Jeg har fuld forståelse for at maden er din trøst, måske en coach/diætist/ eller måske endda en psykolog kunne gøre kampen nemmere? kan sagtens forstå det er et mega slap in the Face at sku tabe det dobbelte af hvad du havde regnet med, men husk at i sidste ende er det til gavn for både dig og bebse

Og det er lige præcis det, der bliver min drivkraft i det her.

Jeg gør det for noget greater good!

Og er også topmotiveret. Der er lavet madplan for de næste 14 dage og jeg har mit løbeprogram.

Har samtaler med en psykolog, men vil helt klart overveje diætisten..

Anmeld

27. august 2013

Bebsen

Flodkilling skriver:

Så kan du få en virkeligheds historie fra en der har haft en barndom der minder om "brønderlevs sagen" og som selv altid er blevet mobbet med fedme og levede af chokolade til morgenmad osv. Osv.

Det ER kun digselv du kan takke og mit råd er at du trænger til et kæmpe spark bagi for at skrive sådan til en person der rent faktisk prøver at forklarer dig hvad du tydeligvis ikke selv har forstået.

Der er MANGE kvinder der ikke selv kan få børn, hvor undskyldningen er langt værre end fedme! Så se at komme igang istedet for at gøre digselv til offer.

Du forstår da at sparke på en der allerede ligger ned!
Øv hvor er det ærgeligt!

Anmeld

27. august 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Jeg prøver heller ikke at give andre skylden?

Det er udelukkende mig selv, der har proppet kager og slik ned i gabet på mig selv - det er jeg udemærket klar over.

Og jeg er ikke helt sikker på, jeg forstår, hvor det er, du mener, jeg påtager mig en offerrolle.

Mit indlæg var skrevet som ynk-indlæg. For det var sgu da en hård besked at få. Det må alle da kunne skrive under. Hvem danser på bordene med armene i vejret efter sådan en melding?

Jeg havde bare brug for at komme ud med det - især, når jeg selv havde regnet med ca. 10 kg.

Og nej. Jeg synes stadig ikke, at raca's svar kunne bruges til en fløjtende.....

Men tak for dit konstruktive indlæg

Anmeld

27. august 2013

Anonym trådstarter

Bebsen skriver:

Øv hvor er det ærgeligt!

Tak.

Anmeld

27. august 2013

gonefishing

Bebsen skriver:

Øv hvor er det ærgeligt!

Kald det hvsd du vil. Men "fedsen her" (migselv) ved sgu hvad jeh skriver om. Og hvis alle siger "Nååårrrhhhhh det er da også synd for dig" så går det aldrig op for folk at de rent faktisk bliver nød til selv at gøre noget, istedet for at synes det er synd for demselv.

Og ja... jeg kan tillade mig at sige det, og jeg gør det af kærlighed til netop sådan en som ts og mig selv! Kærlighed og respekt er ikke altid bare at sige "selvfølgelig søde, snup en chokolade for livet er surt".

Anmeld

27. august 2013

Bebsen

Anonym skriver:

Og det er lige præcis det, der bliver min drivkraft i det her.

Jeg gør det for noget greater good!

Og er også topmotiveret. Der er lavet madplan for de næste 14 dage og jeg har mit løbeprogram.

Har samtaler med en psykolog, men vil helt klart overveje diætisten..

Dengang jeg tabte mig var det ved at gå uden om pasta, brød, specielt lyst brød, lyse ris osv.
Jeg spiste masser af grønt (elsker heldigvis grøntsager) og kød!
Spiste stadig lidt guf, feks købte jeg kun stærke lakridser hvor man som regel kun gider spise et par stykker af gangen, og istedet for at tage posen med i sofaen tog jeg kun et par stykker, og var derfor også nødt til at rejse mig for mere - poletter fra pingvin var et hit

Og, altså, jeg tabte mig 25 kg, tog det hele på under graviditeten, og her, hvor min søn er 3, mangler jeg stadig små 10kg for at nå min før fødsels vægt

Anmeld

27. august 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Kald det hvsd du vil. Men "fedsen her" (migselv) ved sgu hvad jeh skriver om. Og hvis alle siger "Nååårrrhhhhh det er da også synd for dig" så går det aldrig op for folk at de rent faktisk bliver nød til selv at gøre noget, istedet for at synes det er synd for demselv.

Og ja... jeg kan tillade mig at sige det, og jeg gør det af kærlighed til netop sådan en som ts og mig selv! Kærlighed og respekt er ikke altid bare at sige "selvfølgelig søde, snup en chokolade for livet er surt".

Som jeg forklarede... Det var beskeden fra lægen, jeg følte som slap in the face over..

jeg er skam allerede i gang!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.