Slap in the face!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.910 visninger
61 svar
137 synes godt om
27. august 2013

Anonym trådstarter

Har lige modtaget en mail fra fertilitetslægen.

Har et alt for højt BMI... (Det kom nu ikke som nogen overraskelse...)

Men skal tabe mig ca 20 kg.... 20 fucking kilo!?..

Er helt grædefærdig og i kulkælderen..

Startede op på løb igår, og ved, at jeg nok skal klare den.. Men jeg havde forestillet mig 10 eller sådan noget...

20... 20!!!!!!

Så målet er nu: 20 kilo mindre og så i behandling for at få vores drømmebarn. Og hvem ved - måske det endda så kan lykkes naturligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2013

esioul

Har lige modtaget en mail fra fertilitetslægen.

Har et alt for højt BMI... (Det kom nu ikke som nogen overraskelse...)

Men skal tabe mig ca 20 kg.... 20 fucking kilo!?..

Er helt grædefærdig og i kulkælderen..

Startede op på løb igår, og ved, at jeg nok skal klare den.. Men jeg havde forestillet mig 10 eller sådan noget...

20... 20!!!!!!

Så målet er nu: 20 kilo mindre og så i behandling for at få vores drømmebarn. Og hvem ved - måske det endda så kan lykkes naturligt.

Øv altså.

De fleste steder kræver de godt nok et bmi på 30

Hvor er du tilknyttet?

Anmeld

27. august 2013

CroQuis

Nu ved jeg ikke hvad dit BMI er, men har da læst flere gange at overvægt kan påvirke fertiliteten negativt 

Så selvom det måske virker uoverskueligt ligenu, synes jeg faktisk det er fornuftigt at fertilitetsklinikken tænker i den retning - da sådan nogle behandlinger er hammer dyre  Og det heller ikke er sjovt at være i behandling og få det ene negative svar efter det andet, så det er jo også for jeres egen skyld 

Held og lykke med det hele og prøv at se det som en livstilsændring, i stedet for et vægttab  

Anmeld

27. august 2013

Anonym trådstarter

CroQuis skriver:

Nu ved jeg ikke hvad dit BMI er, men har da læst flere gange at overvægt kan påvirke fertiliteten negativt 

Så selvom det måske virker uoverskueligt ligenu, synes jeg faktisk det er fornuftigt at fertilitetsklinikken tænker i den retning - da sådan nogle behandlinger er hammer dyre  Og det heller ikke er sjovt at være i behandling og få det ene negative svar efter det andet, så det er jo også for jeres egen skyld 

Held og lykke med det hele og prøv at se det som en livstilsændring, i stedet for et vægttab  

Ja selvfølgelig er det fornuftigt.

Men nu er det heller ikke fornuften, der er trist....

Sorry - det var ikke for at bide af dig, men selvfølgelig skal min læge sige sådan. Det er da det mest fornuftige.

Og ja. overvægt påvirker fertiliteten negativt.

Anmeld

27. august 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Øv altså.

De fleste steder kræver de godt nok et bmi på 30

Hvor er du tilknyttet?

Han skrev, at vi skulle stile efter et BMI på max 35.

Det er en privat fertilitetslæge i Horsens

Anmeld

27. august 2013

esioul

Anonym skriver:

Han skrev, at vi skulle stile efter et BMI på max 35.

Det er en privat fertilitetslæge i Horsens

Det er ikke sjovt af få af vide.

Jeg var selv bange for at blive afvist.

Jeg håber du får det bedste ud af det

Anmeld

27. august 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Det er ikke sjovt af få af vide.

Jeg var selv bange for at blive afvist.

Jeg håber du får det bedste ud af det

Tak, det er sødt af dig.

Anmeld

27. august 2013

sus82

det kan godt ske det ikke bliver nødvendigt med 20 kg, der er mange som taber sig hvor det så lykkes at blive gravid på naturligvis. Nu kender jeg jo ikke grunden til fertilitetsbehandlingen, men måske kommer det helt af sig selv, når du begynder at tabe dig.

Anmeld

27. august 2013

raca

et forhøjet bmi kan påvirke fertiliteten i negativ retning,  samt så er graviditet en belastning for kroppen og når man er overvægtig har man langt større riciko for at udvikle dvs graviditets betingede sygdomme blandt andet graviditets betinget sukkersyge.. og dette er hverken sundt for dig eller barnet..

mange har haft glæde af at tabe sig, gennem kostændringer og motion, og blevet gravide af naturlig vej, eller haft lettere ved at blive gravide med hjælp. og det er jo at fortrække for alle parter.

Anmeld

27. august 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

et forhøjet bmi kan påvirke fertiliteten i negativ retning,  samt så er graviditet en belastning for kroppen og når man er overvægtig har man langt større riciko for at udvikle dvs graviditets betingede sygdomme blandt andet graviditets betinget sukkersyge.. og dette er hverken sundt for dig eller barnet..

mange har haft glæde af at tabe sig, gennem kostændringer og motion, og blevet gravide af naturlig vej, eller haft lettere ved at blive gravide med hjælp. og det er jo at fortrække for alle parter.

Oh my GOD!

Jeg er jo ikke retarderet og har aldrig anfægtet grunden til, at jeg fik beskeden.

Det var sådan set et ynke indlæg, og ikke et indlæg, hvor jeg lige skulle have læst og påskrevet at det altså var det sundeste.

Jeg er udemærket godt klar over alle risici ved overvægt og graviditet og er også udemærket klar over, at vægttab er den bedste vej!

Men tak for dit super positive indlæg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.