ano14316 skriver:
Dokumentaren "Er du mors lille dreng" kan ses på youtube.
Det er en udsendelse fra 1997, som handler om et forældre par der i den grad ikke magter deres barn, men ikke synes de gør noget galt.
Den viser også at et lille barn er skadet op blot 18 dage, på trods af der er pædagoger der hjælper.
den er ret barsk.. ,
http://www.youtube.com/watch?v=KMeqMMXbt7M
Der er også en "10 år senere" men den har jeg ikke set endnu.
Jeg har ikke læst de andre svar, det ville nu heller ikke ændre min holdning anyways.
Jeg forstår fuldt ud, hvorfor nogle børn fjernes inden forældre får en chance, fordi det kan blive på bekostning af barnets trivsel langt hen i livet.
Hvorfor pokker skal man lade nogle prøve, som allerede inden barnets fødsel ikke har de fornødne ressourcer? Dem udvikler de da ikke bare fordi barnet bliver født. Så må de kæmpe for at opnå de ressourcer, mens barnet er hos en plejefamilie, som formår at støtte barnet i en sund udvikling.
Ja der vil altid være eksempler, hvor man kan stille spørgsmålstegn ved, om det var den rette beslutning, men som udgangspunkt, så tror jeg at på at fagfolk har en langt større viden omkring disse ting vi har.
Jeg har da set tilfælde, hvor jeg fuldt ud mener, at børn burde være fjernet, men ikke er det, så må gå ud fra, at fagfolkene har en viden, som jeg ikke har, og derfor vurderer forældrene egnet.
Det var mine umiddelbare tanker om dette emne
Anmeld