"er du mors lille dreng" på youtube

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2013

Koen.

Sjovt du laver denne tråd. Den anden dag oprettede jeg en status netop pga at jeg konstant læser: uha kommuner er onde og forældre får ingen chancer ovs. For pokker jeg bliver rasende for børn er bare ikke legetøj, man kan ikke bare købe en ny når det går galt eller bytte den : ( film en er så godt et bevis på hvad der sker når forældre for lov at "prøve"!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2013

raca

Ingen børn bliver fjernet uden forudgående forældrene undersøgelse. En mistanke er ikke nok. 

Børn skal fjernes så tidligt som muligt fordi der sker så meget skade på en meget kort tid. 

Jeg ved godt, at det virker underligt at fjerne et barn fra forældre, som ikke fik chancen for at vise hvad de kan, men det er bare så vigtigt at være på den sikre side! Tænk hvis de ikke kan klare opgaven?

Forældrene har senere en mulighed for at anke og gennemgå flere fotældreevne undersøgelser, hvis de virkeligt mener de kan magte opgaven

man kan så konstatere at du ikke har læst dialigen der går forudfor dit svar...

og jo jeg ved godt hvordan systemet virker du behøver ikke belære mig om det.. og ej heller hvordan det skader barnet..

men TS udgangspunkt var "børn skal fjernes på mistanke" og mistanke er imo noget løst noget at fjene på.. eller hvor velunderbygget skal mistanken værer.. for at den gælder..

Anmeld

24. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
ano14316 skriver:

jeg vil lige supplere med her, at det jo handler om forældre der selv er skadet af samme opvækst. Og selv har været i systemet hele livet.

Jeg synes der er forskel på mistanke om at forældrene er ude af stand til at opfostre et barn og på at forældre har mangel på overskud.

Min veninde har selv været en del af systemet i hele hendes liv, hendes x var plejebarn, hun får barn som 17 årig, og der er ingen tidlig indsats, kun fordi hun er 17 år bliver hun tilknyttet familiehuset, som er et tilbud i vores kommune til unde forældre og belastet forældre.

da hendes 1. barn er knap 3 får hun barn nr 2, hun har massive psykiske problemer, hendes eks slår hende, han har slået den store, han er opfarende hidsig og ude af stand til at udvise empati, og ingen forståelse for hvordan det er at være far. Med støtte fra mig selv og en anden fra vores mdr gr går hun fra ham og går fuldstændig ned, jeg ender med at få passet hendes store dreng, passer selv den lille og indlægger hende på psyk. først her kommer kommunen ind over og hun får afslastning rådgivning og hjælp.

Det er mig uforståligt at når man har unge der er i systemet der får børn, så burde der automatisk rulles et sikkerhedsnet ud, med vejledning og hjemmebesøg.

Hvor er pædagogerne i denne historie? Går udfra at hendes store gik i institution. De burde have set tegn på mistrivsel og underretter kommunen. Altid nemt at finde syndebukke
Hvis hun har vist på mor barn hjem at hun klarer det godt og tilsyneladende hverken pædagoger eller sundhedsplejersker syntes det modsatte og så et barn i trivsel, hvordan skal kommunen så reagere? Hvad skal de reagere udfra? Der er reageret ved at sende hende til mor barn hjem, hvor de ansatte har vurderet at hun er kompetent til at varige jobbet. Hvad ville du så mene kommunen skal gøre?

Anmeld

24. august 2013

ano14316

mor:) skriver:

Hvor er pædagogerne i denne historie? Går udfra at hendes store gik i institution. De burde have set tegn på mistrivsel og underretter kommunen. Altid nemt at finde syndebukke
Hvis hun har vist på mor barn hjem at hun klarer det godt og tilsyneladende hverken pædagoger eller sundhedsplejersker syntes det modsatte og så et barn i trivsel, hvordan skal kommunen så reagere? Hvad skal de reagere udfra? Der er reageret ved at sende hende til mor barn hjem, hvor de ansatte har vurderet at hun er kompetent til at varige jobbet. Hvad ville du så mene kommunen skal gøre?

Hun har ikke været på mor og barn hjem.. Det havde nok været godt!
Familie huset er et tilbud om rådgivning.. Det kan også være mere en det, men ikke i dette tilfælde.

En pige som hende, synes jeg skulle have haft ugentlig besøg af familierådgiver/sundhedsplejeske.. Enhver ville have set problemerne i hjemmet. Det gjorde jeg efter at have mødt hendes eks en gang.. alle lamper blinkede omkring han adfærd overfor børnene.

Jeg kan jo ikke vide hvad pædagogerne har gjort og ikke gjort eller set og ikke set. Men jeg ved de har reageret pga. den stores manglende sprog, sat ind med tale pædagoger og senere udredning på sygehus (over 1 års tid) og finder ud af at han harnogen motoriske problemer, men han er stadig langt bagefter pga stress..

Anmeld

24. august 2013

AnthonsMor

ano14316 skriver:

Dokumentaren "Er du mors lille dreng" kan ses på youtube.

Det er en udsendelse fra 1997, som handler om et forældre par der i den grad ikke magter deres barn, men ikke synes de gør noget galt.

Den viser også at et lille barn er skadet op blot 18 dage, på trods af der er pædagoger der hjælper.

den er ret barsk.. ,

http://www.youtube.com/watch?v=KMeqMMXbt7M

Der er også en "10 år senere" men den har jeg ikke set endnu.

Det er skrækkeligt..

Måtte hente min søn fra sin leg på gulvet for at sidde og nusse om ham da jeg havde set det, fik så ondt af den lille Jørn :/

Jeg kan godt se, at de gør hvad de bedst kan - men det er ikke altid at det bedste man kan er godt nok, desværre..

Anmeld

24. august 2013

AnthonsMor

Tanja. skriver:

Sjovt du laver denne tråd. Den anden dag oprettede jeg en status netop pga at jeg konstant læser: uha kommuner er onde og forældre får ingen chancer ovs. For pokker jeg bliver rasende for børn er bare ikke legetøj, man kan ikke bare købe en ny når det går galt eller bytte den : ( film en er så godt et bevis på hvad der sker når forældre for lov at "prøve"!!

Jeg tror faktisk, at reglerne er blevet skærpet efter det her er kommet ud.. Jeg synes i hvert fald, at det virker som om der er flere anbringninger i dag end der var for f.eks. 15 år siden - eller er det bare mig?

Anmeld

24. august 2013

ano14316

raca skriver:

man kan så konstatere at du ikke har læst dialigen der går forudfor dit svar...

og jo jeg ved godt hvordan systemet virker du behøver ikke belære mig om det.. og ej heller hvordan det skader barnet..

men TS udgangspunkt var "børn skal fjernes på mistanke" og mistanke er imo noget løst noget at fjene på.. eller hvor velunderbygget skal mistanken værer.. for at den gælder..

Hvordan synes du jeg skal besvare "hvor velbegrundet synes du mistanken skal være?"

"jeg synes den skal være ubegrundet", Det ville give mening (ironi kan forekomme).

"jeg synes den skal være velbegrundet" selvfølgelig.

eller jeg synes den skal være 67% velbegrundet.

Men hvis man har en begrundet mistanke, som jeg synes det er ved en person der ikke kan tage vare på sig selv f.eks., så hellere fjerne et barn for meget end et barn for lidt. Men det kræver selvfølgelig at man har et fungerende system så et lille barn ikke ryger ind på et børnehjem, men til en plejefamilie, der har rum og overskud til barnet indtil endelig afgørelse er truffet.

Anmeld

24. august 2013

wamse

ano14316 skriver:

Dokumentaren "Er du mors lille dreng" kan ses på youtube.

Det er en udsendelse fra 1997, som handler om et forældre par der i den grad ikke magter deres barn, men ikke synes de gør noget galt.

Den viser også at et lille barn er skadet op blot 18 dage, på trods af der er pædagoger der hjælper.

den er ret barsk.. ,

http://www.youtube.com/watch?v=KMeqMMXbt7M

Der er også en "10 år senere" men den har jeg ikke set endnu.

Jeg har ikke læst de andre svar, det ville nu heller ikke ændre min holdning anyways.

Jeg forstår fuldt ud, hvorfor nogle børn fjernes inden forældre får en chance, fordi det kan blive på bekostning af barnets trivsel langt hen i livet.
Hvorfor pokker skal man lade nogle prøve, som allerede inden barnets fødsel ikke har de fornødne ressourcer? Dem udvikler de da ikke bare fordi barnet bliver født. Så må de kæmpe for at opnå de ressourcer, mens barnet er hos en plejefamilie, som formår at støtte barnet i en sund udvikling.

Ja der vil altid være eksempler, hvor man kan stille spørgsmålstegn ved, om det var den rette beslutning, men som udgangspunkt, så tror jeg at på at fagfolk har en langt større viden omkring disse ting vi har.

Jeg har da set tilfælde, hvor jeg fuldt ud mener, at børn burde være fjernet, men ikke er det, så må gå ud fra, at fagfolkene har en viden, som jeg ikke har, og derfor vurderer forældrene egnet.

Det var mine umiddelbare tanker om dette emne

Anmeld

24. august 2013

Koen.

Martsbaby skriver:

Jeg tror faktisk, at reglerne er blevet skærpet efter det her er kommet ud.. Jeg synes i hvert fald, at det virker som om der er flere anbringninger i dag end der var for f.eks. 15 år siden - eller er det bare mig?

Det er de nok og der er nok flere anbringelser, ellers høre man måske bare mere om det idag. Nu har jeg selv haft det tæt på livet, ikke mig selv, men nært familie og ksn kun prise mig lykkelig på de børns vejne at kommunen var handlekraftig, for ved de børn ville være blevet"tabt"

Anmeld

24. august 2013

AnthonsMor

ano14316 skriver:

også på youtube

http://www.youtube.com/watch?v=VzKKB8OvL9Y&fea ture=endscreen

Den er også rigtig barsk..

Jeg græder.. Intet andet..

Det værste der blev sagt i det afsnit var "Hvorfor står de ikke op" Af Jørn.. Der brækkede mit hjerte sgu over.. Puh..

Jeg vil så sige, at jeg synes at Anni virker til at magte opgaven bedre, hun leger med Mads og bader ham osv., men hun er stadig ikke egnet, det er tydeligt.. Det er synd for hende, at det skulle tage så lang tid for kommunen at fatte en hentydning som kom mange gange
Og ikke mindst synd for Mads, håber begge drenge har det godt i dag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.