"er du mors lille dreng" på youtube

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2013

Faith

Tror jeg har set programmet 10 gange, og hver eneste gang sidder jeg tilbage med tårer i øjnene og knugen om hjertet

Stakkels lille dreng!

Synes myndighederne greb ALT for sent ind, og Anni og Bjarne fik alt for mange chancer! Det er bare ikke godt nok. Det er at spille hasard med et lille barns liv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2013

Savannah

Virkelig en barsk film.
Den understreger om noget at der ikke er plads til at give forældre som dem chancer.

Anmeld

24. august 2013

IT-nørd

ano14316 skriver:

Dokumentaren "Er du mors lille dreng" kan ses på youtube.

Det er en udsendelse fra 1997, som handler om et forældre par der i den grad ikke magter deres barn, men ikke synes de gør noget galt.

Den viser også at et lille barn er skadet op blot 18 dage, på trods af der er pædagoger der hjælper.

den er ret barsk.. ,

http://www.youtube.com/watch?v=KMeqMMXbt7M

Der er også en "10 år senere" men den har jeg ikke set endnu.

Den viser, hvorfor nogle forældre netop ikke skal have en chance og få fjernet deres børn fra fødslen! 

Jeg er selv plejemor til en skøn lille pige på 2 år og hun blev netop fjernet 4 timer gammel, for at undgå Jørns situation.

Vores prinsesse er så heldig! Hun udvikler sig ligesom en hver velfungerende 2-årig og hun har jævnlig kontakt med sin biologiske mor, hvilket er helt optimalt.Hun skal bare ikke vokse op hos hende. Faren har vi ikke set i 1,5 år

Anmeld

24. august 2013

Købmagerkonen

Det er så forfærdeligt!

Er der nogen der ved hvor man kan se anden del?

Anmeld

24. august 2013

MyLove E

Jeg så den i 10klasse og da jeg gik fra skole stod begge forældre henne ved fakta og drak. Fuck det var svært ikke gå hen og banke sådan en i hovedet

Anmeld

24. august 2013

TNBC

ano14316 skriver:

Dokumentaren "Er du mors lille dreng" kan ses på youtube.

Det er en udsendelse fra 1997, som handler om et forældre par der i den grad ikke magter deres barn, men ikke synes de gør noget galt.

Den viser også at et lille barn er skadet op blot 18 dage, på trods af der er pædagoger der hjælper.

den er ret barsk.. ,

http://www.youtube.com/watch?v=KMeqMMXbt7M

Der er også en "10 år senere" men den har jeg ikke set endnu.

Fandt en i går aftes. Så både den og 10år efter

Anmeld

24. august 2013

IT-nørd

Tauf skriver:

Jeg så den i 10klasse og da jeg gik fra skole stod begge forældre henne ved fakta og drak. Fuck det var svært ikke gå hen og banke sådan en i hovedet

Jeg mødte Anni med sin yngste søn, Mads da jeg var på Skejby sygehus for at besøge en veninde. Anni havde lige født der og gik rundt med Mads i kuvøsen. Jeg var ikke i tvivl, at det var hende! 

Anmeld

24. august 2013

Faith

Det jeg synes er mest skræmmende i den her sag, er hvor lang tid myndighederne ser passivt til inden de gør noget.

Når man som forældre ikke engang formår at varetage sit barns basale behov, bør der allerede der være nogle alarmklokker der ringer.

Et barn som Jørn burde jo være fjernet lige fra fødslen. Hårdt sagt, men sådan er det jo.

Anmeld

24. august 2013

ano14316

raca skriver:

hvor velbegrundet mener du denne mistanke skal være...

altså jeg har et nært familie medlem der ville havde fået fjernet barnet..

børnehjems barn.. de kommer normalt under mistake særligt hvis de er ordblinde og ikke magter at læse breve fra det offenlige .. også selv med uddannelse... så hun var overvåget en del i starten af barnets liv..

når de får et barn der ikke udvikler sig som gennemsnittet er det hamrende nemt og siger understimulereing.. men nåre ja efter din model var barnet fjernet fluks ved fødslen for der var jo en MISTANKE... ubegrundet ganske vist..

nå men barnet er fødst med kromosonfejl så derfor udviklede barnet sig ikke.. så det var IKKE misrygt. men barnetes potentiale der ikke var som forventent..

hvad hvis man har en deptretion og går til lægen så er man også under mistanke til ikke og havde overskud.. skal barnet så også fjernes?

hun er så forøvrigt en god mor der forstår at stimolere barnet så han udvikler sig.. men dette havde hun jo aldrig fået lov til hvis det stod til dig.. er det sådan det skal forstås..

Det skal forstås sådan at jeg hellere vil have at et barn fjernes fra nogen forældre der fint magter barnet, end at børn bliver fjernet for sent...

Og det er jo nemt at sidde og sige når man ikke selv er i det.. Jeg ville da blive ragende sindsyg hvis det gik ud over mig.. men det synes jeg alligevel..

Anmeld

24. august 2013

ano14316

Lenchick skriver:

Den viser, hvorfor nogle forældre netop ikke skal have en chance og få fjernet deres børn fra fødslen! 

Jeg er selv plejemor til en skøn lille pige på 2 år og hun blev netop fjernet 4 timer gammel, for at undgå Jørns situation.

Vores prinsesse er så heldig! Hun udvikler sig ligesom en hver velfungerende 2-årig og hun har jævnlig kontakt med sin biologiske mor, hvilket er helt optimalt.Hun skal bare ikke vokse op hos hende. Faren har vi ikke set i 1,5 år

hvor er det dejligt at høre.. selvfølgelig ikke det med faren.

Nu er jeg jo blevet mor i en relativ ung alder, og håber på at når vi har fået de børn vi selv vil have, og har rum og økonomi til det så at kunne hjælpe som, plejefamilie eller aflastningsfamilie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.