"er du mors lille dreng" på youtube

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2013

ano14316

Faith skriver:

Tror jeg har set programmet 10 gange, og hver eneste gang sidder jeg tilbage med tårer i øjnene og knugen om hjertet

Stakkels lille dreng!

Synes myndighederne greb ALT for sent ind, og Anni og Bjarne fik alt for mange chancer! Det er bare ikke godt nok. Det er at spille hasard med et lille barns liv.

jeg måtte se den af flere omgange, for det gjorde så ondt i hjertet at se ham bare ligge der imens de er ligeglade.

ja de greb for sent ind og alligevel var der en tidlig indsats som der i mange tilfælde ikke er..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2013

raca

Det skal forstås sådan at jeg hellere vil have at et barn fjernes fra nogen forældre der fint magter barnet, end at børn bliver fjernet for sent...

Og det er jo nemt at sidde og sige når man ikke selv er i det.. Jeg ville da blive ragende sindsyg hvis det gik ud over mig.. men det synes jeg alligevel..

så hvis din nabo bliver sur på dig. og siger er bekrymret for det barn du venter.. (da du var gravid 1 gang)

hvis du så samtidigt kommer fra et uheldigt milijø.. men har formået at bryde din arv..

så skal de fjerne dit barn forde de har en mistanke? og du får ikke muglighed for at bevise at du er en god nok mor. af hensyn til barnet.

for som koncekvensen af det sku skriver kunne vi lige så godt IQ  og empati teste alle 25 årige og stirilicere dem der ikke levede op til givne krav.

der ud over kunne man jo strilicere folk der kom fra belastede familier. for det går typisk i arv.

jo jeg er for tvansfjernelse.. men det skal være hurtigt, når der er en underbygget at de ikke kan.. og dette kan passende gøres før fødslen. samt i få dage efter. ala de hjem.  men sagsbehandlingen fra det er lysende klart de ikke kan og til barnet bliver fjert er for lang.  men jeg mener ikke at løsningen er at fjerne på mistanke... da dette hverken tilgode ser barn eller forældrers tarv

Anmeld

24. august 2013

ano14316

raca skriver:

hvor velbegrundet mener du denne mistanke skal være...

altså jeg har et nært familie medlem der ville havde fået fjernet barnet..

børnehjems barn.. de kommer normalt under mistake særligt hvis de er ordblinde og ikke magter at læse breve fra det offenlige .. også selv med uddannelse... så hun var overvåget en del i starten af barnets liv..

når de får et barn der ikke udvikler sig som gennemsnittet er det hamrende nemt og siger understimulereing.. men nåre ja efter din model var barnet fjernet fluks ved fødslen for der var jo en MISTANKE... ubegrundet ganske vist..

nå men barnet er fødst med kromosonfejl så derfor udviklede barnet sig ikke.. så det var IKKE misrygt. men barnetes potentiale der ikke var som forventent..

hvad hvis man har en deptretion og går til lægen så er man også under mistanke til ikke og havde overskud.. skal barnet så også fjernes?

hun er så forøvrigt en god mor der forstår at stimolere barnet så han udvikler sig.. men dette havde hun jo aldrig fået lov til hvis det stod til dig.. er det sådan det skal forstås..

jeg vil lige supplere med her, at det jo handler om forældre der selv er skadet af samme opvækst. Og selv har været i systemet hele livet.

Jeg synes der er forskel på mistanke om at forældrene er ude af stand til at opfostre et barn og på at forældre har mangel på overskud.

Min veninde har selv været en del af systemet i hele hendes liv, hendes x var plejebarn, hun får barn som 17 årig, og der er ingen tidlig indsats, kun fordi hun er 17 år bliver hun tilknyttet familiehuset, som er et tilbud i vores kommune til unde forældre og belastet forældre.

da hendes 1. barn er knap 3 får hun barn nr 2, hun har massive psykiske problemer, hendes eks slår hende, han har slået den store, han er opfarende hidsig og ude af stand til at udvise empati, og ingen forståelse for hvordan det er at være far. Med støtte fra mig selv og en anden fra vores mdr gr går hun fra ham og går fuldstændig ned, jeg ender med at få passet hendes store dreng, passer selv den lille og indlægger hende på psyk. først her kommer kommunen ind over og hun får afslastning rådgivning og hjælp.

Det er mig uforståligt at når man har unge der er i systemet der får børn, så burde der automatisk rulles et sikkerhedsnet ud, med vejledning og hjemmebesøg.

Anmeld

24. august 2013

ano14316

FruOlsen skriver:

Det er så forfærdeligt!

Er der nogen der ved hvor man kan se anden del?

også på youtube

http://www.youtube.com/watch?v=VzKKB8OvL9Y&fea ture=endscreen

Den er også rigtig barsk..

Anmeld

24. august 2013

ano14316

Tauf skriver:

Jeg så den i 10klasse og da jeg gik fra skole stod begge forældre henne ved fakta og drak. Fuck det var svært ikke gå hen og banke sådan en i hovedet

orggg en svær konfrontation

Anmeld

24. august 2013

raca

ano14316 skriver:

jeg vil lige supplere med her, at det jo handler om forældre der selv er skadet af samme opvækst. Og selv har været i systemet hele livet.

Jeg synes der er forskel på mistanke om at forældrene er ude af stand til at opfostre et barn og på at forældre har mangel på overskud.

Min veninde har selv været en del af systemet i hele hendes liv, hendes x var plejebarn, hun får barn som 17 årig, og der er ingen tidlig indsats, kun fordi hun er 17 år bliver hun tilknyttet familiehuset, som er et tilbud i vores kommune til unde forældre og belastet forældre.

da hendes 1. barn er knap 3 får hun barn nr 2, hun har massive psykiske problemer, hendes eks slår hende, han har slået den store, han er opfarende hidsig og ude af stand til at udvise empati, og ingen forståelse for hvordan det er at være far. Med støtte fra mig selv og en anden fra vores mdr gr går hun fra ham og går fuldstændig ned, jeg ender med at få passet hendes store dreng, passer selv den lille og indlægger hende på psyk. først her kommer kommunen ind over og hun får afslastning rådgivning og hjælp.

Det er mig uforståligt at når man har unge der er i systemet der får børn, så burde der automatisk rulles et sikkerhedsnet ud, med vejledning og hjemmebesøg.

jammen det er jo sparret væk..og der bliver jo ikke råd til det ved de tvangsfjerne børne fra fødslen..

for ja de skulle tjække op og støtte og undersøge unge/belastede og andre de formåde ikke kunne mangte mor rollen.

men samtidigt har andbragte børn iog unge jo ofte mistilid til samfundet så det er drøn svært for dem at søge den nødvendige hjælp. forde deres erfaring er at de fjerne børn.

Anmeld

24. august 2013

Faith

ano14316 skriver:

jeg måtte se den af flere omgange, for det gjorde så ondt i hjertet at se ham bare ligge der imens de er ligeglade.

ja de greb for sent ind og alligevel var der en tidlig indsats som der i mange tilfælde ikke er..

Ja og den måde Bjarne kaster rundt med lille Jørn, smider dynen i hovedet på ham og næsten banker hans hoved ind i dørkarmen

Og kommentaren "Hvis de tager ham, får vi bare en mere", giver mig kuldegysninger.

Anmeld

24. august 2013

maria_wlt

ano14316 skriver:

Dokumentaren "Er du mors lille dreng" kan ses på youtube.

Det er en udsendelse fra 1997, som handler om et forældre par der i den grad ikke magter deres barn, men ikke synes de gør noget galt.

Den viser også at et lille barn er skadet op blot 18 dage, på trods af der er pædagoger der hjælper.

den er ret barsk.. ,

http://www.youtube.com/watch?v=KMeqMMXbt7M

Der er også en "10 år senere" men den har jeg ikke set endnu.

Så den første gang for en del år siden - Husker den tydelig og føler med det lille menneske hver gang.

Tænker på ham hver gang der er noget i medierne omkring en tvangsfjernelse - At det er noget der manglede dengang 

Anmeld

24. august 2013

ano14316

Faith skriver:

Ja og den måde Bjarne kaster rundt med lille Jørn, smider dynen i hovedet på ham og næsten banker hans hoved ind i dørkarmen

Og kommentaren "Hvis de tager ham, får vi bare en mere", giver mig kuldegysninger.

Jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan handle sådan...

og ja den sætning giver mig myrekryb...

Anmeld

24. august 2013

jydeinden

jeg har set dokumentaren et par gange, og ja den er grim. Men jeg kan ikke lade være at tænke at jeg rent faktisk ikke tror at forældrene er ligeglade, men at de bare ikke ved bedre, de ved ikke hvordan man skal tage sig af et barn og hvis man ikke har nogen former for empati, ingen former for naturlig kærlighed til sit barn, jamen hvordan skal man så vide hvordan man skal agere overfor sådan et væsen. Mine forældre har så vidt jeg har hørt kendt til anni i virkelighed og vist også hendes mor (så vidt jeg husker) og pænt sagt var de vist ikke dem med flest brikker for oven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.