madbudget hvordan gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2013

Dinna88

SØS skriver:

Vil det sige, at I ikke engang bruger 1600kr/mdr. På mad til to voksne? - der kan vist ikke være meget grønt og frugt - eller?? Det virker af umådelig lidt til at holdets voksne med sund og varieret kost.... 

Derudover vil jeg sige, at vores kost stort set aldrig indeholder pasta eller ris - men bulgur og couscous. Det mætter i meget længere tid og er meget sundere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Dinna88 skriver:

Puha. den er jo svær så. Altså, vi giver aldrig fuld pris for kød (der er fakta, rema og føtex gode!) og så er vores fryser fyldt med kød der er tæt på den sidste dato

hehe nu forstår du hvorfor jeg går i stå

Plejer at købe de kæmpestore pakker med 1200-1800g kød hos Kvickly når de er nedepå de 89 eller 68 kr. alt efter hvor holdbarhed der er tilbage...

Men er nødt til hele tiden at overveje da vores fryser ikke er så stor... det er sådan en der er en del af køleskabet... så har kun 4 skuffer i den...

drømmer om plads og penge til et fryseskab der bare skulle proppes med hjemmebagt brød og kød og fisk og grøntsager...

Anmeld

24. august 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Har ikke læst alle svar igennem..

Vi er til daglig 2 voksne, 1 barn på 2½ år, en hund og en kat.

Hver 2. uge har vi så min kærestes 2 drenge.

Vi laver madplan til en gang om ugen.

Går på Superbest.dk og lægger i kurven, ser hvad beløbet ender på.. handler så i Lidl, Rema1000 eller Netto, med de penge det ville være blevet på Superbest.dk.

Jeg lægger 6.000 til side til husholdning (Mad, bleer, engangsklude, hundemad, kattemad, kattegrus, rengøring m.m.)

Den er så sat ned til 5.500 kr i denne måned 

Det fungerer SÅ godt for os.. 

Er overskuddet stort - gemmer vi det til næste måned.
Er overskuddet småt - ryger det i en skål som ryger ind på vores opsparing - 1 x om året..

Anmeld

24. august 2013

Dinna88

Wampires skriver:

hehe nu forstår du hvorfor jeg går i stå

Plejer at købe de kæmpestore pakker med 1200-1800g kød hos Kvickly når de er nedepå de 89 eller 68 kr. alt efter hvor holdbarhed der er tilbage...

Men er nødt til hele tiden at overveje da vores fryser ikke er så stor... det er sådan en der er en del af køleskabet... så har kun 4 skuffer i den...

drømmer om plads og penge til et fryseskab der bare skulle proppes med hjemmebagt brød og kød og fisk og grøntsager...

hehe

Åh, det problem havde vi også før. Men det er jo super med de store pakker! Vi går også efter den kylling, der ikke er tilsat lage! Så får man hvad man betaler for

Anmeld

24. august 2013

esioul

Wampires skriver:

ja sidder og ville gerne fåe t overblik over vores forbrug på mad...

det der med at gemme bonner duer ikke... ender altid med at glemme at få samlet hver eneste gang og så holder budgettet jo ikke...

så hvordan har I udregnet hvor meget der skal til side hver mdr. for at kunne holde madbudgettet?

sidder og kæmper med det da ting som kød, frugt/grønt, margerine, køkkenrulle/toiletpapir ikke er ting vi køber hver mdr... der købes stor mængde måske en gang hver tredje måned og så er det altså svært for mig lige at overskue hvordan jeg regner det ud...

ting som shampoo, balsam, og vaskemiddel er jo også noget der hamstres når der er tilbud og ellers ikke så det er måske en gang hvert halve år...

så gode råd modtages med kyshånd da jeg gerne vil igang med at få lidt bedre styr på hvor vores penge render henad...

Vi har en konto med kort til hvor der bliver overført 3000 hver måned. Det er vores madkonto )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.