madbudget hvordan gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2013

mmsoelberg

Wampires skriver:

ja sidder og ville gerne fåe t overblik over vores forbrug på mad...

det der med at gemme bonner duer ikke... ender altid med at glemme at få samlet hver eneste gang og så holder budgettet jo ikke...

så hvordan har I udregnet hvor meget der skal til side hver mdr. for at kunne holde madbudgettet?

sidder og kæmper med det da ting som kød, frugt/grønt, margerine, køkkenrulle/toiletpapir ikke er ting vi køber hver mdr... der købes stor mængde måske en gang hver tredje måned og så er det altså svært for mig lige at overskue hvordan jeg regner det ud...

ting som shampoo, balsam, og vaskemiddel er jo også noget der hamstres når der er tilbud og ellers ikke så det er måske en gang hvert halve år...

så gode råd modtages med kyshånd da jeg gerne vil igang med at få lidt bedre styr på hvor vores penge render henad...

Vi har en konto hvor vi hver har et dankort til, og vi giver også de der 1200,- hver .. (2 voksne og 1 nyfødt barn) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

Chris86

Vi har en "madkonto", hbor vi hver mdr sætter eks antal kroner ind på hver...
Mangler vi sidst på måneden, sætter vi evt lidt ekstra ind eller skiftes til at betale

Anmeld

23. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
tarkoflen skriver:

Jeg synes faktisk for det meste, der er de tilbud man skal bruge, men det kommer selvfølgelig an på hvilket supermarked du handler i

Hvis der ikke er til det, som du havde planlagt, så hav evt altid nogle retter i baghånden, som du nemt kan skifte ud med, f.eks er der næsten altid kylling og hakket kød og jeg synes tit der er enten det ene eller det andet på tilbud, så hav et par retter i hovedet, som kan laves af det, så er du sikker på, at det ikke løber løbsk

god ide med en plan B så altid have 2 indkøbslister udfra madplaner med og hvis der så mangler til det ene såvælg fra den anden

Anmeld

23. august 2013

Kloster

Wampires skriver:

ja sidder og ville gerne fåe t overblik over vores forbrug på mad...

det der med at gemme bonner duer ikke... ender altid med at glemme at få samlet hver eneste gang og så holder budgettet jo ikke...

så hvordan har I udregnet hvor meget der skal til side hver mdr. for at kunne holde madbudgettet?

sidder og kæmper med det da ting som kød, frugt/grønt, margerine, køkkenrulle/toiletpapir ikke er ting vi køber hver mdr... der købes stor mængde måske en gang hver tredje måned og så er det altså svært for mig lige at overskue hvordan jeg regner det ud...

ting som shampoo, balsam, og vaskemiddel er jo også noget der hamstres når der er tilbud og ellers ikke så det er måske en gang hvert halve år...

så gode råd modtages med kyshånd da jeg gerne vil igang med at få lidt bedre styr på hvor vores penge render henad...

For os virker det bedst på denne her måde.... Vi er 5 pers... mor, far og 3 drenge på 14, 15 og 9 år. Altså 4 voksenspisende personer.

Jeg hæver 1500,- hver søndag og handler ind hver søndag i Fakta. Her køber jeg stort set alt. Jeg har planlagt efter reklamen hvad næste uges aftensmad skal bestå af, hvilke boller skal manden have med på madpakke og hvilke grøntsager/frugt skal familien have den næste uges tid. Det koster ca 800,-

Om fredagen handler jeg lidt ind til weekenden. Det er lidt mælk, lidt frugt (hvis det mangler) slik og chips.

Målet er altid at have 500,- til weekenden, for det er her, vi laver lidt ekstra. Men for 1500,- om ugen er der tit kun 300,- til weekenden. Men vi klarer os...

I løbet af ugen ryger der altid lige  lidt ekstra hundrede kr på fx betaling til skolebiograf/teater, lommepenge til en kammerattur til zoo, en fødselsdagsgave osv osv...

Anmeld

23. august 2013

Hjaltesmor

Wampires skriver:

Vi har ikke luft i budgettet til et ekstra Dankort da vi "bare" er basiskunder så det koster 150 kr. pr. år pr. dankort vi har.

og det med at skrive det ned når vi kommer hjem er netop det jeg har prøvet flere gange... men ender altid med at glemme det og så ryger budgettet jo fordi der ikke er det man regner med der er...

vi har også haft sådan en bog fa banken hvor man kunne skrive ind hvad man tog ud og så lave en beregning af hvad der var tilbage men glemte bare at skrive det ind hver gang vi havde handlet så det endte også med at gå i ged...

Ok, jeg vidste ikke, at der var banker, der tog penge for at have Dankort. Det kan jeg godt forstå, I ikke prioriterer penge til,

Anmeld

24. august 2013

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Dinna88 skriver:

Vi smider hver især 1000 kr. Så tager vi 400 kr. til side til en julegaveopsparing (vi startede ud med 2000 kr. til mad, men det er for meget)

Så deler vi pengene ud i 500 kr. og 300 kr. Og så er det ellers hvad vi har til rådighed de forskellige uger. Dog er 500 kr. alt for meget sådan generelt, men så køber vi måske et ordentligt læs slik til en hyggeaften eller bruger ekstra penge på en lækker aftensmad, som vi ikke får så ofte

Vil det sige, at I ikke engang bruger 1600kr/mdr. På mad til to voksne? - der kan vist ikke være meget grønt og frugt - eller?? Det virker af umådelig lidt til at holdets voksne med sund og varieret kost.... 

Anmeld

24. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
SØS skriver:

Vil det sige, at I ikke engang bruger 1600kr/mdr. På mad til to voksne? - der kan vist ikke være meget grønt og frugt - eller?? Det virker af umådelig lidt til at holdets voksne med sund og varieret kost.... 

Søs- ikke hvis man tjekker sine tilbud ud og sørger for at købe stort og fryse ned af de ting der kan tåle det

Kæresten og jeg levede en overgang for 500 kr. pr. mdr. til ALT...

Anmeld

24. august 2013

Ayasmor

Vi har en madkonto med hver vores dankort til. Jeg har vurderet sådan ca., hvor meget vi bruger om mdr. og så overfører jeg til kontoen. Nogle mdr. bruger vi mere, nogle mindre. Det kommer an på om vi køber stort ind af eks. kød på bud. Men det går op i sidste ende, da overskydende fra mdr. før bare bliver stående på kontoen til senere brug Jeg overfører 3000 hver mdr. til al husholdning. Mad, shampoo, bagepapir m.m. Synes egentlig det går fint op i sidste ende. Madplaner reducerer vores forbrug gevaldigt, dem må jeg blive bedre til at lave

Anmeld

24. august 2013

Dinna88

SØS skriver:

Vi går ekstremt meget op i vores kost, og har særligt fokus på proteiner Så jo! i den grad 

Vi spiser kun kylling og fisk når det kommer til kød, og vores kost består primært af grønt frem for kød

Anmeld

24. august 2013

Dinna88

Wampires skriver:

ikke så konkret.. mere med at få ideer til at få et overblik og finde en løsning på et kaotisk budget lige for tiden...

også fordi vi gerne ville sætte til side til at købe spil når der var rabatuger fremfor at sidde og skulle vælge mellem et spil vi har sukket efter i 2 år og at kunne købe mælk og brød...

Puha. den er jo svær så. Altså, vi giver aldrig fuld pris for kød (der er fakta, rema og føtex gode!) og så er vores fryser fyldt med kød der er tæt på den sidste dato

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.