Wampires skriver:
ja sidder og ville gerne fåe t overblik over vores forbrug på mad...
det der med at gemme bonner duer ikke... ender altid med at glemme at få samlet hver eneste gang og så holder budgettet jo ikke...
så hvordan har I udregnet hvor meget der skal til side hver mdr. for at kunne holde madbudgettet?
sidder og kæmper med det da ting som kød, frugt/grønt, margerine, køkkenrulle/toiletpapir ikke er ting vi køber hver mdr... der købes stor mængde måske en gang hver tredje måned og så er det altså svært for mig lige at overskue hvordan jeg regner det ud...
ting som shampoo, balsam, og vaskemiddel er jo også noget der hamstres når der er tilbud og ellers ikke så det er måske en gang hvert halve år...
så gode råd modtages med kyshånd
da jeg gerne vil igang med at få lidt bedre styr på hvor vores penge render henad...
For os virker det bedst på denne her måde.... Vi er 5 pers... mor, far og 3 drenge på 14, 15 og 9 år. Altså 4 voksenspisende personer.
Jeg hæver 1500,- hver søndag og handler ind hver søndag i Fakta. Her køber jeg stort set alt. Jeg har planlagt efter reklamen hvad næste uges aftensmad skal bestå af, hvilke boller skal manden have med på madpakke og hvilke grøntsager/frugt skal familien have den næste uges tid. Det koster ca 800,-
Om fredagen handler jeg lidt ind til weekenden. Det er lidt mælk, lidt frugt (hvis det mangler) slik og chips.
Målet er altid at have 500,- til weekenden, for det er her, vi laver lidt ekstra. Men for 1500,- om ugen er der tit kun 300,- til weekenden. Men vi klarer os...
I løbet af ugen ryger der altid lige lidt ekstra hundrede kr på fx betaling til skolebiograf/teater, lommepenge til en kammerattur til zoo, en fødselsdagsgave osv osv...