Wampires skriver:
ja sidder og ville gerne fåe t overblik over vores forbrug på mad...
det der med at gemme bonner duer ikke... ender altid med at glemme at få samlet hver eneste gang og så holder budgettet jo ikke...
så hvordan har I udregnet hvor meget der skal til side hver mdr. for at kunne holde madbudgettet?
sidder og kæmper med det da ting som kød, frugt/grønt, margerine, køkkenrulle/toiletpapir ikke er ting vi køber hver mdr... der købes stor mængde måske en gang hver tredje måned og så er det altså svært for mig lige at overskue hvordan jeg regner det ud...
ting som shampoo, balsam, og vaskemiddel er jo også noget der hamstres når der er tilbud og ellers ikke så det er måske en gang hvert halve år...
så gode råd modtages med kyshånd
da jeg gerne vil igang med at få lidt bedre styr på hvor vores penge render henad...
vi gør det at vi betaler alle regningerne over betalingskonto så få vi overført 5000 til vores hævekort hvor der så er til transport, tøj(som bliver overført til en opsparingskonto, og resten er til mad og hvad vi ellers skal have på den mdr.

da vi ikke har bil så har jeg sat et max beløb på hvad vi køber af faste ting som toiletpapir, stegemagarine, smør, pålæg(til fryser) og rugbrød osv. det handler vi engang om mdr. så køber vi en gris hver 3 mdr også deler vi resten ud på 4/5 uger og hæver det beløb hver uge.
så Feks. kan i gøre det at i skriver det ned, som i køber hver 3 mdr. også få det overført ca. beløb til mad konto også deler resten af det i mener i kan klare jer for ud på uges basis også lade feks 500 stå til de storkøb som i laver ind imellem

.
Anmeld