madbudget hvordan gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2013

lineog4

Vi lægger 600 kr hver uge hver og det er til alle indkøb. Er der overskud så går det bare videre til ugen efter....

line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

lycly

Vi hæver 4000 kr hver måned til mad og andre husholdningsting. De måneder hvor vi så ikke køber køkkenrulle, vaskemiddel osv kommer de overskydende penge så i en kuvert til når vi så står og skal købe det hele Nogen gange har vi en del penge til overs, andre gange får vi brugt det hele fordi vi flotter os lidt Men jeg synes jeg har et meget bedre overblik når jeg hæver penge KUN til det, for man mister hurtigt overblikket når man bare kører Dankortet igennem

Anmeld

23. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

tror jeg bare skal finde et overskud til at gå igang med tilbudsaviserne og så købe mad derudfra...

og så en madplan sådan overordnet uden for mange detaljer så der er plads til at kunne skifte ting ud hvis der ikke lige var det der skulle bruges oprindeligt..

regner med at vores madbudget skulle ligge på 2000 kr. pr.mdr. men synes som tidligere skrevet at vi ender med ikke at have penge hele måneden selvom faktisk er 3200 efter regninger at leve for...

lige for tiden ved jeg godt at der er blevet brugt penge på ting og sager til hjemme som ikke var med i budgettet da vi er flyttet... men stadigvæk... da vi kun havde max 800 kr. til os 2 voksne så havde vi næsten hver måned penge tilovers... kun da vi røg ned på 450 kr at det kneb med at få det til at hænge sammen...

Anmeld

23. august 2013

tarkoflen

Wampires skriver:

kan godt se at jeg nok skal igang med at kigge tilbudsaviserne igennem og planlægge madplan og indkøb udfra det...

synes bare det er så uoverskueligt for tiden.. og hvis man så planlægger udfra tilbud og der så ikke er det man skal bruge så ryger budgettet igen fordi så skal man enten finde ny plan eller købe noget andet der er dyrere og så undvære noget af det andet man ellers havde planlagt...

Jeg synes faktisk for det meste, der er de tilbud man skal bruge, men det kommer selvfølgelig an på hvilket supermarked du handler i

Hvis der ikke er til det, som du havde planlagt, så hav evt altid nogle retter i baghånden, som du nemt kan skifte ud med, f.eks er der næsten altid kylling og hakket kød og jeg synes tit der er enten det ene eller det andet på tilbud, så hav et par retter i hovedet, som kan laves af det, så er du sikker på, at det ikke løber løbsk

Anmeld

23. august 2013

DianaRJS

Wampires skriver:

ja sidder og ville gerne fåe t overblik over vores forbrug på mad...

det der med at gemme bonner duer ikke... ender altid med at glemme at få samlet hver eneste gang og så holder budgettet jo ikke...

så hvordan har I udregnet hvor meget der skal til side hver mdr. for at kunne holde madbudgettet?

sidder og kæmper med det da ting som kød, frugt/grønt, margerine, køkkenrulle/toiletpapir ikke er ting vi køber hver mdr... der købes stor mængde måske en gang hver tredje måned og så er det altså svært for mig lige at overskue hvordan jeg regner det ud...

ting som shampoo, balsam, og vaskemiddel er jo også noget der hamstres når der er tilbud og ellers ikke så det er måske en gang hvert halve år...

så gode råd modtages med kyshånd da jeg gerne vil igang med at få lidt bedre styr på hvor vores penge render henad...

her laver vi en madplan, og skriver CA. på hvad hver ting koster, og hæver så det beløb der er tæt på og så handelr vi self bare en gang i ugen

Anmeld

23. august 2013

Chili

Wampires skriver:

Det var faktisk noget i den retning jeg troede at vi gjorde.. men jeg glemmer bare at opdatere hvad vi ahr brugt hver gang vi har handlet... ender altid med et kaos når vi kommer hjem synes jeg og så når der er ro på igen så er det glemt at vi overhovedet har været afsted...

vi ender altid med at den sidste uge i måneden så er konti tømte og vi aner ikke hvor pengene er blevet af...

Det kender jeg godt...
Nogle gange går det lidt for stærkt! Og det har det gjort hele sommeren, så fra næste måned skal vi have styr på det igen

Tror enten jeg vil gemme boner, eller skrive en note, på min telefon eller en blog hvor vi handlede og hvad vi handlede for

Anmeld

23. august 2013

Hjaltesmor

Wampires skriver:

Det var faktisk noget i den retning jeg troede at vi gjorde.. men jeg glemmer bare at opdatere hvad vi ahr brugt hver gang vi har handlet... ender altid med et kaos når vi kommer hjem synes jeg og så når der er ro på igen så er det glemt at vi overhovedet har været afsted...

vi ender altid med at den sidste uge i måneden så er konti tømte og vi aner ikke hvor pengene er blevet af...

Hvad med at bruge Dankort og så logge ind på netbanken, når I kommer hjem og se, hvor meget der blev hævet i hhv. Netto, Føtex og hvor I ellers har været?

Anmeld

23. august 2013

helle85

Wampires skriver:

det der med at gemme bonner duer ikke... ender altid med at glemme at få samlet hver eneste gang og så holder budgettet jo ikke...

så hvordan har I udregnet hvor meget der skal til side hver mdr. for at kunne holde madbudgettet?

sidder og kæmper med det da ting som kød, frugt/grønt, margerine, køkkenrulle/toiletpapir ikke er ting vi køber hver mdr... der købes stor mængde måske en gang hver tredje måned og så er det altså svært for mig lige at overskue hvordan jeg regner det ud...

ting som shampoo, balsam, og vaskemiddel er jo også noget der hamstres når der er tilbud og ellers ikke så det er måske en gang hvert halve år...

så gode råd modtages med kyshånd da jeg gerne vil igang med at få lidt bedre styr på hvor vores penge render henad...

vi gør det at vi betaler alle regningerne over betalingskonto så få vi overført 5000 til vores hævekort hvor der så er til transport, tøj(som bliver overført til en opsparingskonto, og resten er til mad og hvad vi ellers skal have på den mdr.

da vi ikke har bil så har jeg sat et max beløb på hvad vi køber af faste ting som toiletpapir, stegemagarine, smør, pålæg(til fryser) og rugbrød osv. det handler vi engang om mdr. så køber vi en gris hver 3 mdr også deler vi resten ud på 4/5 uger og hæver det beløb hver uge.

så Feks. kan i gøre det at i skriver det ned, som i køber hver 3 mdr. også få det overført ca. beløb til mad konto også deler resten af det i mener i kan klare jer for ud på uges basis også lade feks 500 stå til de storkøb som i laver ind imellem.

Anmeld

23. august 2013

bøllen

Wampires skriver:

Vi laver madplaner . Handler stort 1 gang om ugen , hvor der hæves det beløb der er sat af pr uge. 

i januar satte jeg mig ved computeren og lavede et excel ark , hvor jeg førte vores udgiver ind i skema. Syntes vores penge forsvandt , og må sige det blev en øjenåbner. Nu laver jeg skemaet fast og printer ud hver d første. Så nu er der styr og hvilken områder pengene forsvinder hen

Anmeld

23. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Hjaltesmor skriver:

Hvad med at bruge Dankort og så logge ind på netbanken, når I kommer hjem og se, hvor meget der blev hævet i hhv. Netto, Føtex og hvor I ellers har været?

Vi har ikke luft i budgettet til et ekstra Dankort da vi "bare" er basiskunder så det koster 150 kr. pr. år pr. dankort vi har.

og det med at skrive det ned når vi kommer hjem er netop det jeg har prøvet flere gange... men ender altid med at glemme det og så ryger budgettet jo fordi der ikke er det man regner med der er...

vi har også haft sådan en bog fa banken hvor man kunne skrive ind hvad man tog ud og så lave en beregning af hvad der var tilbage men glemte bare at skrive det ind hver gang vi havde handlet så det endte også med at gå i ged...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.