madbudget hvordan gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.040 visninger
44 svar
11 synes godt om
23. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

ja sidder og ville gerne fåe t overblik over vores forbrug på mad...

det der med at gemme bonner duer ikke... ender altid med at glemme at få samlet hver eneste gang og så holder budgettet jo ikke...

så hvordan har I udregnet hvor meget der skal til side hver mdr. for at kunne holde madbudgettet?

sidder og kæmper med det da ting som kød, frugt/grønt, margerine, køkkenrulle/toiletpapir ikke er ting vi køber hver mdr... der købes stor mængde måske en gang hver tredje måned og så er det altså svært for mig lige at overskue hvordan jeg regner det ud...

ting som shampoo, balsam, og vaskemiddel er jo også noget der hamstres når der er tilbud og ellers ikke så det er måske en gang hvert halve år...

så gode råd modtages med kyshånd da jeg gerne vil igang med at få lidt bedre styr på hvor vores penge render henad...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

lille-trold

Wampires skriver:

det der med at gemme bonner duer ikke... ender altid med at glemme at få samlet hver eneste gang og så holder budgettet jo ikke...

så hvordan har I udregnet hvor meget der skal til side hver mdr. for at kunne holde madbudgettet?

sidder og kæmper med det da ting som kød, frugt/grønt, margerine, køkkenrulle/toiletpapir ikke er ting vi køber hver mdr... der købes stor mængde måske en gang hver tredje måned og så er det altså svært for mig lige at overskue hvordan jeg regner det ud...

ting som shampoo, balsam, og vaskemiddel er jo også noget der hamstres når der er tilbud og ellers ikke så det er måske en gang hvert halve år...

så gode råd modtages med kyshånd da jeg gerne vil igang med at få lidt bedre styr på hvor vores penge render henad...

Hej,

Vi har et særskilt dankort hvor der hver freag bliver sat 1200,- over til 2 voksne og 3 børn. Det fungere fint hvis det er større indkøb bliver der taget ekstra fra den alm konto. Er ikke super striks

Anmeld

23. august 2013

Chili

Wampires skriver:

Vi har et rådighedsbeløb på 3000kr. (2 voksne og 1 barn)
Det skal bruges på mad, bleer, hundemad og husholdning.

Så hvis jeg var dig, ville jeg sætte et fast beløb om måneden, købe hvad du skal have i måneden, og gemme resten af beløbet til når der er tilbud osv.
Evt. Seperat konto eller kuvert øremærket til de ting!
Ellers kunne man jo finde på at bruge dem på sjov

Anmeld

23. august 2013

Dinna88

Vi smider hver især 1000 kr. Så tager vi 400 kr. til side til en julegaveopsparing (vi startede ud med 2000 kr. til mad, men det er for meget)

Så deler vi pengene ud i 500 kr. og 300 kr. Og så er det ellers hvad vi har til rådighed de forskellige uger. Dog er 500 kr. alt for meget sådan generelt, men så køber vi måske et ordentligt læs slik til en hyggeaften eller bruger ekstra penge på en lækker aftensmad, som vi ikke får så ofte

Anmeld

23. august 2013

Dinna88

er der noget konkret, som du tænker, at vi kan hjælpe med?

Anmeld

23. august 2013

Wampires

Chili skriver:

Vi har et rådighedsbeløb på 3000kr. (2 voksne og 1 barn)
Det skal bruges på mad, bleer, hundemad og husholdning.

Så hvis jeg var dig, ville jeg sætte et fast beløb om måneden, købe hvad du skal have i måneden, og gemme resten af beløbet til når der er tilbud osv.
Evt. Seperat konto eller kuvert øremærket til de ting!
Ellers kunne man jo finde på at bruge dem på sjov

Det var faktisk noget i den retning jeg troede at vi gjorde.. men jeg glemmer bare at opdatere hvad vi ahr brugt hver gang vi har handlet... ender altid med et kaos når vi kommer hjem synes jeg og så når der er ro på igen så er det glemt at vi overhovedet har været afsted...

vi ender altid med at den sidste uge i måneden så er konti tømte og vi aner ikke hvor pengene er blevet af...

Anmeld

23. august 2013

Wampires

Dinna88 skriver:

er der noget konkret, som du tænker, at vi kan hjælpe med?

ikke så konkret.. mere med at få ideer til at få et overblik og finde en løsning på et kaotisk budget lige for tiden...

også fordi vi gerne ville sætte til side til at købe spil når der var rabatuger fremfor at sidde og skulle vælge mellem et spil vi har sukket efter i 2 år og at kunne købe mælk og brød...

Anmeld

23. august 2013

bobbles

her hæver vi penge 1 gang om måneden. og ligger penge i 4 kuverter så der altid er til mad. vi har budgeteret med 1000 kr om ugen for 2 voksne og 2 børn og det er mere end rigeligt nogen gange bruger vi mindre

Anmeld

23. august 2013

bobbles

her hæver vi penge 1 gang om måneden. og ligger penge i 4 kuverter så der altid er til mad. vi har budgeteret med 1000 kr om ugen for 2 voksne og 2 børn og det er mere end rigeligt nogen gange bruger vi mindre

Anmeld

23. august 2013

Wampires

Måske jeg lige skulle opdatere med at vi er 2 voksne og et barn på næsten 2 år

vi prøver at få skabt et overblik så vi kunne sætte til side hver måned til spil og en opsparing generelt...

Når der er overført til regniner har vi 3200 kr. pr. mdr. til alt det andet...

inkl. tøj og benzin til bilen...

hov ja benzinen skal også lige sættes på som månedlig udgift da planen er at vi gerne ville til min mor en gang hver mdr...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.