madbudget hvordan gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
bobbles skriver:

her hæver vi penge 1 gang om måneden. og ligger penge i 4 kuverter så der altid er til mad. vi har budgeteret med 1000 kr om ugen for 2 voksne og 2 børn og det er mere end rigeligt nogen gange bruger vi mindre

Vi havde oprindeligt 500 kr. pr. uge... men det er bare svært at sige pr. uge da ting som kød bliver købt når der er tilbud og det er nogen gange 2 gange den ene måned og så er der til de næste 5 mdr i fryseren...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Vi er 2voksne og en hund vi ligger 2000kr til side om mdr og så har vi 500kr om ugen og så handler vi ind en gang om ugen og der er hundemad osse inc.

Anmeld

23. august 2013

MorDk

Herhjemme er vi 2 voksne og 2 børn og vi lægger 1500 kr. hver (altså 3000 kr) Det er til mad, bleer, husholdning, personlig pleje m.m Det plejer at række nogenlunde. Og ellers har vi hver i sær smidt lidt extra i kassen. Det fungerer meget godt. Og fungerer RIGTIG godt, når vi husker at lave madplaner for 1 uge af gangen og handler ind derefter.

Anmeld

23. august 2013

Wampires

MorDk skriver:

Herhjemme er vi 2 voksne og 2 børn og vi lægger 1500 kr. hver (altså 3000 kr) Det er til mad, bleer, husholdning, personlig pleje m.m Det plejer at række nogenlunde. Og ellers har vi hver i sær smidt lidt extra i kassen. Det fungerer meget godt. Og fungerer RIGTIG godt, når vi husker at lave madplaner for 1 uge af gangen og handler ind derefter.

hvordan gør i med madplan?

For man kan jo ikke altid være sikker på butikken rent faktisk har det man skal bruge eller at det kan holde sig så længe at man når at bruge det...

har prøvet med madplan men endte altid ud i sandet for så havde butikken ikke lige frisk kød eller også var der ikke mere salat...

så hvordan gør I det så I handler en gang om ugen og får mad med hjem der kan holde sig til hele ugen...????

Anmeld

23. august 2013

MorDk

Wampires skriver:

hvordan gør i med madplan?

For man kan jo ikke altid være sikker på butikken rent faktisk har det man skal bruge eller at det kan holde sig så længe at man når at bruge det...

har prøvet med madplan men endte altid ud i sandet for så havde butikken ikke lige frisk kød eller også var der ikke mere salat...

så hvordan gør I det så I handler en gang om ugen og får mad med hjem der kan holde sig til hele ugen...????

Ja altså når det fungere herhjemme så handler vi om mandagen. Eller i weekenden... kommer an på så meget. Men hvis vi siger vi handler mandag... så tjekker vi fryseren for hvad der er.... og hvis der er kød m.m der skal bruges så planlægger vi ud fra det.

Mandag er rugbrødsdag. Fordi når vi har handlet gider vi ikke hjem og lave varm mad også. Så har vi i vinterperioden en grød og en suppe dag.

Vi køber faktisk alt kød, grønt mm. ind til 1 uge af gangen... det plejer ikke at være noget problem synes jeg. Noget af det kød vi laver bliver brugt i flere retter. Så spiser vi rester eller tager færdige retter fra tidligere uger ud af fryseren. Man kan planlægge det rigtig godt synes jeg. F.eks kylling og salat den ene dag ... dagen efter pastasalat med resten af kyllingen i... Altså man mixer og får brugt mest muligt af det man har købt og tilberedt så der ikke skal smides så meget ud. Det er jo både madspild og spild af penge.

Anmeld

23. august 2013

Holbæktrunten

Wampires skriver:

ja sidder og ville gerne fåe t overblik over vores forbrug på mad...

det der med at gemme bonner duer ikke... ender altid med at glemme at få samlet hver eneste gang og så holder budgettet jo ikke...

så hvordan har I udregnet hvor meget der skal til side hver mdr. for at kunne holde madbudgettet?

sidder og kæmper med det da ting som kød, frugt/grønt, margerine, køkkenrulle/toiletpapir ikke er ting vi køber hver mdr... der købes stor mængde måske en gang hver tredje måned og så er det altså svært for mig lige at overskue hvordan jeg regner det ud...

ting som shampoo, balsam, og vaskemiddel er jo også noget der hamstres når der er tilbud og ellers ikke så det er måske en gang hvert halve år...

så gode råd modtages med kyshånd da jeg gerne vil igang med at få lidt bedre styr på hvor vores penge render henad...

Her er vi 2 voksne og en på 2 ( snart kommer baby til).

Når der går løn ind hæver jeg 3500 kr og handler stort ind af det jeg ved kommer til at mangle ( bleer, vådservietter, konserves, ris og pasta, toiletpapir osv)

Herefter er der ca 700 tilbage pr uge, og det fungerer fint. I ny og næ stjæler jeg lidt fra næste uges kuvert hvis der er godt tilbud på kød til fryseren. Men så skal jeg jo ikke handle så meget kød der. Der er også stadig plads til at handle vaskepulver/shampoo osv når det er på tilbud, og det kommer det jo jævnligt.

I vores situation kunne man nok leve lidt billigere, men jeg sætter pris på at der er råd til en god middag med vennerne, en sodavand og lidt guf i ny og næ :0)

Anmeld

23. august 2013

Zelinasmor

Herhjemme er vi 2 voksne og 1 barn. Vi ligger 3500kr i måneden til mad, bleer, husholdning, osv. en middag i byen går også herfra. Vi bruger 1000kr på en kasse fra slagteren hvor der er til 4 pers. I 15 dage. Den holder en måned for os 3. Køber KUN kød fra slagter. Og så handler vi 1-2 gange i ugen ting som morgenmad, mælk, brød, pålæg, grøntsager, tilbehør til aftensmad, bleer osv. Vi har som regel et overskud i slutningen af måneden. Men vi vil ikke mangle noget, så vi har sat en god slat af hver måned på den konto 

Anmeld

23. august 2013

Wampires

MorDk skriver:

Ja altså når det fungere herhjemme så handler vi om mandagen. Eller i weekenden... kommer an på så meget. Men hvis vi siger vi handler mandag... så tjekker vi fryseren for hvad der er.... og hvis der er kød m.m der skal bruges så planlægger vi ud fra det.

Mandag er rugbrødsdag. Fordi når vi har handlet gider vi ikke hjem og lave varm mad også. Så har vi i vinterperioden en grød og en suppe dag.

Vi køber faktisk alt kød, grønt mm. ind til 1 uge af gangen... det plejer ikke at være noget problem synes jeg. Noget af det kød vi laver bliver brugt i flere retter. Så spiser vi rester eller tager færdige retter fra tidligere uger ud af fryseren. Man kan planlægge det rigtig godt synes jeg. F.eks kylling og salat den ene dag ... dagen efter pastasalat med resten af kyllingen i... Altså man mixer og får brugt mest muligt af det man har købt og tilberedt så der ikke skal smides så meget ud. Det er jo både madspild og spild af penge.

måske bare mig der er super uheldig

synes bare altid at jeg alver madplan som vi kan overholde både med budget og udfra fryser/skabs indholdet og alligevel hvis der skal købes noget som helst til det ender med at halvdelen kan vi ikke nå at få spist førend det bliver dårligt...

tror jeg skal prøve igen.. kan være jeg bare var uheldig med vores tidligere handlested vi er flyttet til ny by så bruger et andet supermarked nu til dagligvarer der skal handles hver uge og et andet sted til de ting der handles sjældent som bleer og vådservietter...

Anmeld

23. august 2013

tarkoflen

Vi har en madkonto hvor vi hver har et dankort til, jeg holder bare øje med vores netbank et par gange om ugen for at holde styr på hvad vi har tilbage, og hvis vi er ved at være i nul, så må vi stramme os an og købe billigere ind eller overføre lidt ekstra til kontoen

Vi køber også kød når det er på tilbud og så fryser vi det, og så kan man jo tage fra fryseren de uger hvor det kniber med at få enderne til at nå sammen

Det med madplan kan også give et super overblik, fordi man kan planlægge så der ikke er nogle råvarer der går til spilde. Og man kan lave den dels ud fra hvad man har i fryseren og dels ud fra hvad der er på tilbud der hvor man handler

Anmeld

23. august 2013

Wampires

tarkoflen skriver:

Vi har en madkonto hvor vi hver har et dankort til, jeg holder bare øje med vores netbank et par gange om ugen for at holde styr på hvad vi har tilbage, og hvis vi er ved at være i nul, så må vi stramme os an og købe billigere ind eller overføre lidt ekstra til kontoen

Vi køber også kød når det er på tilbud og så fryser vi det, og så kan man jo tage fra fryseren de uger hvor det kniber med at få enderne til at nå sammen

Det med madplan kan også give et super overblik, fordi man kan planlægge så der ikke er nogle råvarer der går til spilde. Og man kan lave den dels ud fra hvad man har i fryseren og dels ud fra hvad der er på tilbud der hvor man handler

kan godt se at jeg nok skal igang med at kigge tilbudsaviserne igennem og planlægge madplan og indkøb udfra det...

synes bare det er så uoverskueligt for tiden.. og hvis man så planlægger udfra tilbud og der så ikke er det man skal bruge så ryger budgettet igen fordi så skal man enten finde ny plan eller købe noget andet der er dyrere og så undvære noget af det andet man ellers havde planlagt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.