Alt barsel til far! Andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2013

Anonym trådstarter

Vil heller ikke kunne, hvis ikke min mand tog barsel. Kan godt høre, at det bliver hårdt, men jeg giver det en chance og ellers må jeg tage barsel fuld tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

Muffinmus

raca skriver:

forde de høre i forskellige kasser..sådan økonominsk

selvstændige kan tegne en forsikring, så de kan få barsel. men de skal jo ansette en til at passe deres virksomhed imens= ret dyrt. og det jo ligesom barnet deres livsværk og hvis de ikke værner om det så kan de jo resikere intet arbejde at havde når de er færdige. ofte har de en del frihed dvs de kan arbejde når barnet sover, eller med barnet på maven.. og ja det er behårdt men man kan faktisk godt medbrige sit barn...

og studerende er jo under samme vilkår de kan arbejde hjemme, og forskudt  og nøjes med 1-2 fag også ellers holde barsel for restren.

det har intet med at droppe amining og manglende nærvær fra mor osv.. dels er far jo også en primær omsorgs person. og dels kan amningen snilt køre hvis det ikke er mere end et par timers hjemme fra 2-3-4 gange pr uge..  dem der har gjodt det som jeg kender og der er en del.. har ammet til enten ny graviditet, eller til barnet var 2-3 år.

Jo, kan se det evt kan fungere hvis man er væk et par timer for en studerende... At man som den primære omsorgsperson kan få det til at fungere...men der er vel mange selvstændige personer der ikke kan det og dermed bare må smutte og efterlade babyen i det tilfælde...især enlige selvstændige er vel så på den???

Anmeld

23. august 2013

Muffinmus

l.b. skriver:

Det var da et øv-svar 

Det var så ikke et svar til ts, men et tillægsspørgsmål til den der svarede hvad ts vælger at gøre med baby og barsel vedkommer ikke mig.

Anmeld

23. august 2013

raca

MariaE skriver:

Jo, kan se det evt kan fungere hvis man er væk et par timer for en studerende... At man som den primære omsorgsperson kan få det til at fungere...men der er vel mange selvstændige personer der ikke kan det og dermed bare må smutte og efterlade babyen i det tilfælde...især enlige selvstændige er vel så på den???

jeg regner med at folk gennerelt er gode toíl at bedømme hvad der er bedst for familien..

og babyen bliver jo netop ikke anbragt ved en tilfældig men ved FAR.. han er jo også en omsorgs person.

hvis man bevist fravælger er det ok.. men hvis man bevist vælger at lade far komme meget på banene er det helt forkert forde amningen er vigtig.

kønnet på barnet primære omsorgs person er ikke så vigtig men det man er det..

det er da en gave at mor og far kan komme lige meget på banen fra starten af. og at mor har nosser nok til at turde betro barnet til faren..

og ja jeg har selv gået hjemme 3 år pr barn og er glad for det.. det var mit Valg. men andre vælger anderledes og ders vælg er jo ikke forkert forde jeg gjode det anderledes.

og jo selvstændige kan tage og få deltids barsel. de kan få suplerende dp fra barnet er ganske lille og strække barslen over længre tid. dette kan være rigtig ideelt i mange tilfælde.

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

"hvis man bevist fravælger er det ok.. men hvis man bevist vælger at lade far komme meget på banene er det helt forkert forde amningen er vigtig."

Tror ikke jeg forstår det du skriver her? Fravælger far til at passe eller amningen?

Anmeld

23. august 2013

Frejsmor

Hjaltesmor skriver:

Jo, lige præcis.
Jeg havde studiejob 13 timer om ugen i 13 uge før fødslen.

Jeg læste det bare som om, du heller ikke havde fået de 12 klip su til at holde barsel for.

Jeg holdt et halvt år med dobbelt klip og så har far efterfølgende taget barsel.. 

Anmeld

23. august 2013

Mum33

raca skriver:

jeg regner med at folk gennerelt er gode toíl at bedømme hvad der er bedst for familien..

og babyen bliver jo netop ikke anbragt ved en tilfældig men ved FAR.. han er jo også en omsorgs person.

hvis man bevist fravælger er det ok.. men hvis man bevist vælger at lade far komme meget på banene er det helt forkert forde amningen er vigtig.

kønnet på barnet primære omsorgs person er ikke så vigtig men det man er det..

det er da en gave at mor og far kan komme lige meget på banen fra starten af. og at mor har nosser nok til at turde betro barnet til faren..

og ja jeg har selv gået hjemme 3 år pr barn og er glad for det.. det var mit Valg. men andre vælger anderledes og ders vælg er jo ikke forkert forde jeg gjode det anderledes.

og jo selvstændige kan tage og få deltids barsel. de kan få suplerende dp fra barnet er ganske lille og strække barslen over længre tid. dette kan være rigtig ideelt i mange tilfælde.

Hvorfor er amning vigtigere end faderrelationer? 

Anmeld

23. august 2013

raca

l.b. skriver:

Hvorfor er amning vigtigere end faderrelationer? 

se det fatter jeg så heller ikke hvorfor bliver brugt som agument altså amningen..

særligt ikke når folk gennerelt her inde er meget glade for at give børne flaske.. men når en ønsker at far tager mest barsel. er det helt helt forkert..

det er da aller vigtigts forældrene trives med det de gør. for så trives barnet da også.. så hvis det fungere at far tar barsel så fred være med det..

det er forfærdeligt at denne mor vil være væk 10 timer om ugen for at studere, men man høre samme folk himle op om vigtigheden i at få den lille passet... for man skal jo huske sig selv..

jeg forstår ikke denne manglede evne til at rumme forskellige valg, og valg der ligger ud over normen.

Anmeld

23. august 2013

raca

Anonym skriver:

"hvis man bevist fravælger er det ok.. men hvis man bevist vælger at lade far komme meget på banene er det helt forkert forde amningen er vigtig."

Tror ikke jeg forstår det du skriver her? Fravælger far til at passe eller amningen?

hvis man bevist fravælger amning er det ok.. men hvis man vælger far tager barsel. så er det forfærdeligt forde amningen måske går i vasken.

Anmeld

23. august 2013

Mum33

raca skriver:

se det fatter jeg så heller ikke hvorfor bliver brugt som agument altså amningen..

særligt ikke når folk gennerelt her inde er meget glade for at give børne flaske.. men når en ønsker at far tager mest barsel. er det helt helt forkert..

det er da aller vigtigts forældrene trives med det de gør. for så trives barnet da også.. så hvis det fungere at far tar barsel så fred være med det..

det er forfærdeligt at denne mor vil være væk 10 timer om ugen for at studere, men man høre samme folk himle op om vigtigheden i at få den lille passet... for man skal jo huske sig selv..

jeg forstår ikke denne manglede evne til at rumme forskellige valg, og valg der ligger ud over normen.

Se der er vi helt enige ...  Hvilket valg folk tager er op til dem, og al respekt til de fædre der træder i kraft. 

Flaske eller ej, det bliver dejlige børn uanset hvad :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.