MariaE skriver:
Jo, kan se det evt kan fungere hvis man er væk et par timer for en studerende... At man som den primære omsorgsperson kan få det til at fungere...men der er vel mange selvstændige personer der ikke kan det og dermed bare må smutte og efterlade babyen i det tilfælde...især enlige selvstændige er vel så på den???
jeg regner med at folk gennerelt er gode toíl at bedømme hvad der er bedst for familien..
og babyen bliver jo netop ikke anbragt ved en tilfældig men ved FAR.. han er jo også en omsorgs person.
hvis man bevist fravælger er det ok.. men hvis man bevist vælger at lade far komme meget på banene er det helt forkert forde amningen er vigtig.
kønnet på barnet primære omsorgs person er ikke så vigtig men det man er det..
det er da en gave at mor og far kan komme lige meget på banen fra starten af. og at mor har nosser nok til at turde betro barnet til faren..
og ja jeg har selv gået hjemme 3 år pr barn og er glad for det.. det var mit Valg. men andre vælger anderledes og ders vælg er jo ikke forkert forde jeg gjode det anderledes.
og jo selvstændige kan tage og få deltids barsel. de kan få suplerende dp fra barnet er ganske lille og strække barslen over længre tid. dette kan være rigtig ideelt i mange tilfælde.
Anmeld