Alt barsel til far! Andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2013

Anonym trådstarter

Jo jeg er medlem, så må prøve at forhøre mig hos dem 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

Anonym trådstarter

" Det er da ikke fair overfor hverken mor eller nyfødt baby...og ad med amningen som man O så smider overbord? Det virker helt gak at sætte et barn i verden, skulle give det mad og tryghed, og så bare smutte fordi der er forskellige regler??"                                             Kan ikke finde ud af om du synes det er mig, der er gak, fordi jeg fortsætter mit studie? Jeg går jo hjemme de første 4 uger og starter derefter op på halv tid. Kan ikke se det forkerte i det. Det drejer sig nok om ti timer om ugen jeg er afsted og det vil jeg mene min baby godt kan undvære mig, når far passer den.

Anmeld

23. august 2013

MMOGM

Anonym skriver:

Vil lige høre om, der er nogen med baby, hvor far har fået alt barsel? Min mand, når lige at blive færdig med sin uddannelse inden baby kommer og han skal have barsel. Han glæder sig meget. Jeg selv skal fortsætte mit studie, dog på halv tid de efterfølgende cirka 4 måneder. Jeg er spændt på, hvordan det bliver. Jeg er helt sikker på, at han kommer til at klare det rigtig flot, det er jeg slet ikke i tvivl om. Tænker mere på, at baby kommer til at undvære mig nogle dage om ugen (og omvendt - føler mig allerede knyttet til den) og vil gerne amme, så det bliver noget med at malke ud inden jeg tager af sted.

Andre, hvor det er far, der har taget barsel? 

Her havde far 1,5mdr i slutningen, det var super fedt for både ham og vores søn.. Men må ærligt indrømme at jeg ikke ville undvære den resternde tid med min søn, også selvom jeg er studerende.

men det kan jo være det fungere fint for jer 

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

Ellers har jeg muligheden, for at tage noget barsel. Kan jo være jeg hellere vil være hjemme hele tiden, når den først er kommet

Anmeld

23. august 2013

raca

MariaE skriver:

Men så lige et tillægsspørgsmål??
Hvorfor i alverden skal der være forskel på almindelige arbejdende borgere og så selvstændige og studerende. Den barselsdagpenge er jo lavet for barnets skyld??. Det er vel stik modsat at varetage barnets tarv hvis man laver forskellige regler alt efter hvad man laver i dagligdagen. ??? Det er da en god grund ti, at netop de første mdr er øremærket kvinden, for den tilknytning der er til barnet inde i maven er faderen ikke en del af... S der bliver O med det samme revet et bånd over hvis man som mor bare sige nix, hygge lige at have dig i ,mig, mærke dig gro, hive dig tryghed i min duft og hjertesag, men NU skal jeg dælme videre i mit liv, for jeg er studerende, og så er det vigtigere..eller selvstændig for den sags skyld
Det er da ikke fair overfor hverken mor eller nyfødt baby...og ad med amningen som man O så smider overbord? Det virker helt gak at sætte et barn i verden, skulle give det mad og tryghed, og så bare smutte fordi der er forskellige regler??
Alså ikke at farman ikke kan være en god støtte, men når det nu er bevidst at barnets tilknytning til moderen er SÅ meget større bør der vel være ens regler for alle mand så man har muligheden for at giv sit barn den bedste start ved rent faktisk at have et valg økonomisk også?? Tja, bare en undring herfra. Jeg synes reglerne skal være ens for alle, ellers handler det ikke om barnets tarv, og det må immervæk da være det vigtigste, så må andet komme bagefter.

forde de høre i forskellige kasser..sådan økonominsk

selvstændige kan tegne en forsikring, så de kan få barsel. men de skal jo ansette en til at passe deres virksomhed imens= ret dyrt. og det jo ligesom barnet deres livsværk og hvis de ikke værner om det så kan de jo resikere intet arbejde at havde når de er færdige. ofte har de en del frihed dvs de kan arbejde når barnet sover, eller med barnet på maven.. og ja det er behårdt men man kan faktisk godt medbrige sit barn...

og studerende er jo under samme vilkår de kan arbejde hjemme, og forskudt  og nøjes med 1-2 fag også ellers holde barsel for restren.

det har intet med at droppe amining og manglende nærvær fra mor osv.. dels er far jo også en primær omsorgs person. og dels kan amningen snilt køre hvis det ikke er mere end et par timers hjemme fra 2-3-4 gange pr uge..  dem der har gjodt det som jeg kender og der er en del.. har ammet til enten ny graviditet, eller til barnet var 2-3 år.

Anmeld

23. august 2013

MMOGM

Anonym skriver:

Ellers har jeg muligheden, for at tage noget barsel. Kan jo være jeg hellere vil være hjemme hele tiden, når den først er kommet

Uden at være sikker, så tror jeg i hvert fald det bliver svært at starte så tidligt. Men vi er jo alle forskellige, og det kan jo være at 1 mdr. Barsel er fint for dig 

Anmeld

23. august 2013

lineog4

Anonym skriver:

Jeg har cirka en måned inden jeg skal i gang på halv tid igen. Det er det. Er ikke klar over om jeg SKAL holde noget. 

Du SKAL ikke holde noget - det bestemmer du selv. Men 14 af de 52 uger er dine og kan ikke gives til farmand. lige som 2 af de 52 uger er fars og ikke kan gives til mor. Tror også de 4 uger før fødslen er en del af de 52 uger og ikke kan gives til far.

line

Anmeld

23. august 2013

Mum33

MariaE skriver:

Men så lige et tillægsspørgsmål??
Hvorfor i alverden skal der være forskel på almindelige arbejdende borgere og så selvstændige og studerende. Den barselsdagpenge er jo lavet for barnets skyld??. Det er vel stik modsat at varetage barnets tarv hvis man laver forskellige regler alt efter hvad man laver i dagligdagen. ??? Det er da en god grund ti, at netop de første mdr er øremærket kvinden, for den tilknytning der er til barnet inde i maven er faderen ikke en del af... S der bliver O med det samme revet et bånd over hvis man som mor bare sige nix, hygge lige at have dig i ,mig, mærke dig gro, hive dig tryghed i min duft og hjertesag, men NU skal jeg dælme videre i mit liv, for jeg er studerende, og så er det vigtigere..eller selvstændig for den sags skyld
Det er da ikke fair overfor hverken mor eller nyfødt baby...og ad med amningen som man O så smider overbord? Det virker helt gak at sætte et barn i verden, skulle give det mad og tryghed, og så bare smutte fordi der er forskellige regler??
Alså ikke at farman ikke kan være en god støtte, men når det nu er bevidst at barnets tilknytning til moderen er SÅ meget større bør der vel være ens regler for alle mand så man har muligheden for at giv sit barn den bedste start ved rent faktisk at have et valg økonomisk også?? Tja, bare en undring herfra. Jeg synes reglerne skal være ens for alle, ellers handler det ikke om barnets tarv, og det må immervæk da være det vigtigste, så må andet komme bagefter.

Det var da et øv-svar 

Anmeld

23. august 2013

lineog4

Anonym skriver:

Synes det er flot hvis du kan - jeg troede selv jeg kunne tage i operaen da min datter var 5 uger, men måtte tro om igen hun fik feber (af at skrige) da hun skulle prøve at tage en flaske og jeg fik så ondt i kroppen ved tanken om at gå fra hende. Længere ture end en times tid kom jeg ikke på før hun var 8 mnd.... ;-) vil sige det blev bedre med de andre.

derudover afhænger det jo også af barnet, min datter kunne hænge mine bryster hele dagen - det med at man ikke laver andet end at amme den første årig tid var korrekt med hende, hvor med drengene spiste man koncentreret og så legede og sov man... Der kunne jeg godt have studeret lidt (men 10 timer med forberedelse havde vist været utopisk).

held og lykke med det - hatten af hvis I gennemfører

Anmeld

23. august 2013

-Sigrid-

Jeg har en veninde som gik på htx. Hun var hjemme i 10 dage, så havde hun fuldt studie i to måneder og så blev hun fjernstuderende. Der var det far som passede babyen, og det gik vist rigtig godt 

Hvor er du sej for at fortsætte dit studie, jeg tror der er mange som "giver op" når de får barn.

Min datter var syv måneder da hun startede i VS, og hun stortrives alligevel. Og min svigerinde har termin i november, hun har tre måneders barsel og så skal hun tilbage på skolebænken. 

Jeg fortalte min "papbedstemor" at jeg var ked af kun at have hende hjemme i syv måneder, hvortil hun svarede at hun kun havde haft tre måneders barsel ved hver af sine børn. 

Jeg tror helt sikkert at det er bedst at have barnet hjemme til det kan gå og snakke lidt, men jeg tror også at barnet har brug for forældre som er gode rollemodeller og som viser at man kan alt hvad man vil, også selvom det bliver hårdt. Og jeg er sikker på at du og faderen er gode rollemodeller for jeres barn 

Held og lykke! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.