raca skriver:
selvstændige og studerenden SKAL intet holde.
du får 12 ekstra klip selvom du ikke holder barsel. disse 12 klip kan tages sammen med den alm su,
hvordan farens barsel er finaceret ved jeg ikke helt. kommer han på DP efter endt udd.? for for at havde ret til barsel skal man optjæne denne ret gennem arbejde. nogle fagforeninger ser arbejdet som studie andre ikke.
så er i sikker på han har ret til andet end su finaceret barsel. dvs han får 6 klip han kan bruge.
Men så lige et tillægsspørgsmål??
Hvorfor i alverden skal der være forskel på almindelige arbejdende borgere og så selvstændige og studerende. Den barselsdagpenge er jo lavet for barnets skyld??. Det er vel stik modsat at varetage barnets tarv hvis man laver forskellige regler alt efter hvad man laver i dagligdagen. ??? Det er da en god grund ti, at netop de første mdr er øremærket kvinden, for den tilknytning der er til barnet inde i maven er faderen ikke en del af... S der bliver O med det samme revet et bånd over hvis man som mor bare sige nix, hygge lige at have dig i ,mig, mærke dig gro, hive dig tryghed i min duft og hjertesag, men NU skal jeg dælme videre i mit liv, for jeg er studerende, og så er det vigtigere..eller selvstændig for den sags skyld

Det er da ikke fair overfor hverken mor eller nyfødt baby...og ad med amningen som man O så smider overbord? Det virker helt gak at sætte et barn i verden, skulle give det mad og tryghed, og så bare smutte fordi der er forskellige regler??
Alså ikke at farman ikke kan være en god støtte, men når det nu er bevidst at barnets tilknytning til moderen er SÅ meget større bør der vel være ens regler for alle mand så man har muligheden for at giv sit barn den bedste start ved rent faktisk at have et valg økonomisk også?? Tja, bare en undring herfra. Jeg synes reglerne skal være ens for alle, ellers handler det ikke om barnets tarv, og det må immervæk da være det vigtigste, så må andet komme bagefter.
Anmeld