Alt barsel til far! Andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.570 visninger
46 svar
9 synes godt om
23. august 2013

Anonym trådstarter

Vil lige høre om, der er nogen med baby, hvor far har fået alt barsel? Min mand, når lige at blive færdig med sin uddannelse inden baby kommer og han skal have barsel. Han glæder sig meget. Jeg selv skal fortsætte mit studie, dog på halv tid de efterfølgende cirka 4 måneder. Jeg er spændt på, hvordan det bliver. Jeg er helt sikker på, at han kommer til at klare det rigtig flot, det er jeg slet ikke i tvivl om. Tænker mere på, at baby kommer til at undvære mig nogle dage om ugen (og omvendt - føler mig allerede knyttet til den) og vil gerne amme, så det bliver noget med at malke ud inden jeg tager af sted.

Andre, hvor det er far, der har taget barsel? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Vil lige høre om, der er nogen med baby, hvor far har fået alt barsel? Min mand, når lige at blive færdig med sin uddannelse inden baby kommer og han skal have barsel. Han glæder sig meget. Jeg selv skal fortsætte mit studie, dog på halv tid de efterfølgende cirka 4 måneder. Jeg er spændt på, hvordan det bliver. Jeg er helt sikker på, at han kommer til at klare det rigtig flot, det er jeg slet ikke i tvivl om. Tænker mere på, at baby kommer til at undvære mig nogle dage om ugen (og omvendt - føler mig allerede knyttet til den) og vil gerne amme, så det bliver noget med at malke ud inden jeg tager af sted.

Andre, hvor det er far, der har taget barsel? 

Hej,

Nej vi har ikke prøvet det.

Når du skriver al barsel, mener du så AL barsel, for er der ikke noget med at kvinden skal holde noget?

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

Jeg har cirka en måned inden jeg skal i gang på halv tid igen. Det er det. Er ikke klar over om jeg SKAL holde noget. 

Anmeld

23. august 2013

elluL

Mener at du skal holde de første 14 uger efter fødslen. De er forbeholdt moderen. Derefter har i 32 uger, som i selv kan bestemme hvem der skal tage.

Anmeld

23. august 2013

Frejsmor

Anonym skriver:

Jeg har cirka en måned inden jeg skal i gang på halv tid igen. Det er det. Er ikke klar over om jeg SKAL holde noget. 

Du SKAL ikke holde noget, det kan man jo ikke som studerende(ikke på den måde i hvert fald) men far kan kun holde de 14 dage som er hans og så den fælles barsel på 32 uger..

Anmeld

23. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg tror reglerne er meget kringlet, så måske du skal prøve at kontakte enten kommunen eller a-kasse.

Det jeg lige kort kunne finde på nettet: som mor SKAL man holde 2 ugers orlov efter fødslen, og de første 14 uger er forbeholdt moderen, hvorefter de efterfølgende 32 uger kan fordeles.

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

Jeg skal jo hverken have a-kasse eller dagpenge, men ekstra su-klip. Det lyder indviklet må jeg sige. Det må jeg se om jeg kan hitte rede i!

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

"Du SKAL ikke holde noget, det kan man jo ikke som studerende(ikke på den måde i hvert fald) men far kan kun holde de 14 dage som er hans og så den fælles barsel på 32 uger.. "

Det var også sådan vi havde læst os frem til

Anmeld

23. august 2013

Tanja1234

Jeg mener også at vi fik beskeden om at mor SKAL holde 14 dage.

De 14 uger er forbeholdt mor og kan åbenbart ikke gives til far (der er vist grundlag for en lovændring her!)

Og de øvrige 32 kan fordeles mellem mor og far.

Men hvis du er på halv tid, kan de 14 uger så ikke bruges på det?

Anmeld

23. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

"Du SKAL ikke holde noget, det kan man jo ikke som studerende(ikke på den måde i hvert fald) men far kan kun holde de 14 dage som er hans og så den fælles barsel på 32 uger.. "

Det var også sådan vi havde læst os frem til

Så lad os lege med tanken om at du ikke skal holde noget barsel, så holder far ialt 34 ugers barsel (2 uger, og de fælles 32 uger), hvilket kommer til at betyde at barnet skal starte VS/DP når h*n er gidt og vel 7 1/2 mdr... Det er vel okay, tænker jeg?

Har I tænkt over økonomien? Manden kan få DP (hvis han har optjent timer) i de 32 uger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.