hun åd moderkagen!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2013

Clisolka

MilleMus1988 skriver:

det er åbenbart blevet en trend at æde moderkagen!!!
det blev vist i godmorgen danmark i morges, og en dame var inde og fortælle hvordan hun havde tilberedt sin egen moderkage og spist den, AD
hva siger i ???

kunne i finde på det ??

jeg kunne godt nok aldrig AD!

Nooooo det ville jeg aldrig - adr 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2013

gædde/gitte

BigHope13 skriver:

Jeg synes nu det er en utrolig smuk tanke at plante et træ i moderkagen al den tid den har givet næring til ens barn, og den kaldes jo også livets træ pga navlesnoren ligner en stamme og alle de blodåre ligner forgreninger på et kæmpe træ. ja synes det en smuk tanke, gør det nok ikke selv da vi ikke har muligheden for det, men ville rigtig gerne.

Smukt -lige indtil man flytter og den nye ejer saver træet ned
Er det overhovedet lovligt ??? Man må jo ikke begrave sit kæledyr eller slagteri affald heller.

Anmeld

24. august 2013

BigHope13

gædde/gitte skriver:

N

Smukt -lige indtil man flytter og den nye ejer saver træet ned
Er det overhovedet lovligt ??? Man må jo ikke begrave sit kæledyr eller slagteri affald heller.

Også derfor vi ikke gør det v ejer ikke stedet her og kan jo ikke bare tage træet med.
Om det lovligt aner jeg ikke, kender nogen som har gjort det men kunne ikke forestille mig de har spurgt først.

Anmeld

24. august 2013

Victoria2013

Jeg har hørt det sagt, at kvinder i stenalderen spiste moderkagen for at få et proteinboost - men nu var deres kosthold på den tid jo heller ikke så stabilt og indholdsrigt, som det man i Danmark i dag har tilgang til. Vi spiser vitaminer og omega3 og følger alverdens kostholdsråd hele graviditeten. Vores krop er i en helt anden tilstand end den, stenaldermenneskenes krop var i.

Det er noget pjat det dér. Vi ved INTET om at kvinder i stenalderen spiste moderkagen. Stenaldermenneskene gik ikke rundt og sultede dagen lang, de spiste sandsynligvis langt mere kød end vi gør i dag og de manglede ikke mad. De spiste forresten også korn og kulhydratrig mad, bare for også lige at spolere stenalderkost-trenden... hvis de spiste moderkagen i stenalderen, har det ikke været pga. mangel på mad, i hvert fald ikke i første omgang. Så var det nok nærmere noget rituelt. Dyr spiser ofte deres moderkage og der er måske også grund til det, men der er intet belæg for at stenaldermennesket gjorde det. 

Det er ikke møntet på dig personligt, men jeg er arkæolog og jeg kan altså ikke have når folk udtaler sig så skråsikkert om noget man faktisk ikke aner en pind om

Jeg ville personligt ikke have haft lyst til at spise min moderkage. Ikke at jeg nogensinde fik chancen/muligheden, men alligevel... pænt nej tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.