Jeg har hørt det sagt, at kvinder i stenalderen spiste moderkagen for at få et proteinboost - men nu var deres kosthold på den tid jo heller ikke så stabilt og indholdsrigt, som det man i Danmark i dag har tilgang til. Vi spiser vitaminer og omega3 og følger alverdens kostholdsråd hele graviditeten. Vores krop er i en helt anden tilstand end den, stenaldermenneskenes krop var i.
Det er noget pjat det dér. Vi ved INTET om at kvinder i stenalderen spiste moderkagen. Stenaldermenneskene gik ikke rundt og sultede dagen lang, de spiste sandsynligvis langt mere kød end vi gør i dag og de manglede ikke mad. De spiste forresten også korn og kulhydratrig mad, bare for også lige at spolere stenalderkost-trenden... hvis de spiste moderkagen i stenalderen, har det ikke været pga. mangel på mad, i hvert fald ikke i første omgang. Så var det nok nærmere noget rituelt. Dyr spiser ofte deres moderkage og der er måske også grund til det, men der er intet belæg for at stenaldermennesket gjorde det.
Det er ikke møntet på dig personligt, men jeg er arkæolog og jeg kan altså ikke have når folk udtaler sig så skråsikkert om noget man faktisk ikke aner en pind om 
Jeg ville personligt ikke have haft lyst til at spise min moderkage. Ikke at jeg nogensinde fik chancen/muligheden, men alligevel... pænt nej tak 
Anmeld