hun åd moderkagen!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.058 visninger
43 svar
56 synes godt om
23. august 2013

MorTil4<3

det er åbenbart blevet en trend at æde moderkagen!!!
det blev vist i godmorgen danmark i morges, og en dame var inde og fortælle hvordan hun havde tilberedt sin egen moderkage og spist den, AD
hva siger i ???

kunne i finde på det ??

jeg kunne godt nok aldrig AD!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

Aabye

Ej det lyder altså klamt.. (Undskyld hvis jeg støder nogen)
Men ALDRIG om jeg kunne komme i tanke om det!

Anmeld

23. august 2013

Bettina90

MilleMus1988 skriver:

det blev vist i godmorgen danmark i morges, og en dame var inde og fortælle hvordan hun havde tilberedt sin egen moderkage og spist den, AD
hva siger i ???

kunne i finde på det ??

Ja, har hørt, at de nu siger at det er "ungdommens træ" 

Kunne aldrig finde på det, har ingen ide om hvad folk tænker på nogen gange! Føj ...

Anmeld

23. august 2013

klmf

Jeg går lige ud og brækker mig.... Har ingen ord, der er tilstrækkelige for hvor ulækkert jeg synes det er.

Men det undrer mig ikke - nogle af de sectiodamer jeg har passet i opvågningen har den med i en lille stinkende pose og de kigger da også nærmest sultne efter den

Anmeld

23. august 2013

DianaRJS

MilleMus1988 skriver:

hva siger i ???

kunne i finde på det ??

vi hørte godt om det til fødselsforberedelse i går. samt om folk der faktisk planter et træ i dem

det er virkelig ehmn lækkert,,, NOT

men altså hver sin smag ikke

Anmeld

23. august 2013

Ciss

At grave den ned i haven og plante et træ over er da helt fint. Den forsvinder hurtigt på den måde, og sålænge man ikke har en hund, som graver den op igen med det samme, så er det jo en fredelig og ufarlig ting. Jeg har ikke selv følt behov for at gøre det, men jeg synes ikke, det er specielt ækelt.

At spise den derimod ligger meget langt fra, hvad jeg kunne finde på. Man spiser jo heller ikke andre dele af sig selv, som måtte være overflødige/falde af eller lignende. (Med undtagelse af folk, som spiser bussemænd, men det er jo heller ikke lige det lækreste...). Mister man en finger i en sav eller noget, så spiser man den jo heller ikke for at tage vare på næringsstofferne.

Jeg har hørt det sagt, at kvinder i stenalderen spiste moderkagen for at få et proteinboost - men nu var deres kosthold på den tid jo heller ikke så stabilt og indholdsrigt, som det man i Danmark i dag har tilgang til. Vi spiser vitaminer og omega3 og følger alverdens kostholdsråd hele graviditeten. Vores krop er i en helt anden tilstand end den, stenaldermenneskenes krop var i. Dessuden tænker jeg: Hvis det var så genialt, hvorfor sluttede man med det? Og hvorfor er der ingen andre, som er begyndt med det igen i løbet af alle de mange tusind år, som ligger imellem? Så jeg er rimelig skeptisk til ideen. Jeg ser ikke behovet for at gøre det.

Anmeld

23. august 2013

Benjamins'mor

Nej, jeg synes det er monster ulækkert. (Mangler en bræksmiley).

Anmeld

23. august 2013

Faith

Det er simpelthen så ulækkert! Underlig trend

Anmeld

23. august 2013

ESV

Klamt med klamt på er min tanke!

Anmeld

23. august 2013

anynom

Formanden for jordemoderforening har så sent som her til morgen manet til jorden at der er tale om en trend - som hun sagde; det kunne tælles på få hænder.

Folk må selv om hvad de gør det. Jeg kunne ikke selv finde på det, men derfra og så til at dømme andre til at være klamme og ulækre, der er godt nok langt de damer!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.