At grave den ned i haven og plante et træ over er da helt fint. Den forsvinder hurtigt på den måde, og sålænge man ikke har en hund, som graver den op igen med det samme, så er det jo en fredelig og ufarlig ting. Jeg har ikke selv følt behov for at gøre det, men jeg synes ikke, det er specielt ækelt.
At spise den derimod ligger meget langt fra, hvad jeg kunne finde på. Man spiser jo heller ikke andre dele af sig selv, som måtte være overflødige/falde af eller lignende. (Med undtagelse af folk, som spiser bussemænd, men det er jo heller ikke lige det lækreste...). Mister man en finger i en sav eller noget, så spiser man den jo heller ikke for at tage vare på næringsstofferne.
Jeg har hørt det sagt, at kvinder i stenalderen spiste moderkagen for at få et proteinboost - men nu var deres kosthold på den tid jo heller ikke så stabilt og indholdsrigt, som det man i Danmark i dag har tilgang til. Vi spiser vitaminer og omega3 og følger alverdens kostholdsråd hele graviditeten. Vores krop er i en helt anden tilstand end den, stenaldermenneskenes krop var i. Dessuden tænker jeg: Hvis det var så genialt, hvorfor sluttede man med det? Og hvorfor er der ingen andre, som er begyndt med det igen i løbet af alle de mange tusind år, som ligger imellem? Så jeg er rimelig skeptisk til ideen. Jeg ser ikke behovet for at gøre det.
Anmeld