hun åd moderkagen!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2013

Valle81

Ej, hold op hvor jeg synes det er noget fis:-) de har jo intet at sammenligne med, de kan jo ikke vide, hvor meget mælk man ville have haft, om man ville være træt eller noget.

Ej, jeg hopper sku ikke på den.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

hautecouture

Har godt hørt det, men aaarh... det er sgu lige en tand for økologisk til mig

Anmeld

23. august 2013

Frk. Himmelblå

Det har været en øko/hippie-trend i årtier.

Personligt synes jeg, det er klamt. Meget endda.

Kan ikke se, hvorfor vi skal overføre, hvad der virker for dyrene til os... Synes, det er ret rundtosset..

Men hver sin smag 

Anmeld

23. august 2013

Isabella_mor

Dyr spiser da også moderkagen. hund og kat. Det er med til at sørge for at moderen får mælk med masser af nærring og vitaminer. som hun så kan vidergive til sine unger. men det er jo wild life og der handler det jo om at overleve. og en vildkat eller en ulv gør det af to årsager.

#1 for at slette sporene for at det ikke skal tiltrække andre dyr som kan spise ungerne. 

#2 for at få næring. 

#3. de har nok ikke kunnet jage i den tid de har haft veer, og derfor har de brug for noget mad... 

(det er nok mest min egen teori #3.) men de to øverste er bevist.

nu har mennesket ikke på den måde fjender som kommer og æder ens afkom, så der er vi jo ikke nødsaget til at spise vores fødselsefterladenskaber. men vi har brug for nærring efter en lang fødsel. og der er det da en god ide at kunne spise moderkagen. men jeg ved ikke hvor meget energi og nærring der er i tørret, pulveriseret moderkage i kapsler. hun kunne jo ligeså godt spise en bøf med broccoli.. 

jeg ville nok ikke spise moderkagen, af flere grunde. 

jeg synes det er lidt nasty, og på en eller anden måde også lidt kanibalistisk.. og så tror jeg nu heller ikke det er nødvendigt hvis man i forvejen lever sundt og får vitaminer hver dag.. (i form af frugt og grønt) 

Anmeld

23. august 2013

MorDk

Jeg synes godt nok I er en flok sarte tøser herinde Tsk! Tsk!

Nej, jeg kunne ikke selv finde på det. Jo hvis det galt liv eller død. Men de sidder jo ikke og spiser den rådt 2 min efter de har født!

Trend eller ej så sys jeg trods alt det er sejt gået at de kvinder der vælger det. For en ting er sikkert. Det er ikke usundt!

Jeg blander mig ikke i hvad folk gør. Og jeg sidder heller ikke og laver bræklyde m.m Jeg synes egentlig det er spændende læsning. Ingen tivnges til noget her...

God dag derude!

Anmeld

23. august 2013

EnSødMor

Hmm, den nye trend hopper jeg altså ikke på...

Det syntes jeg simpelthen er for ulækkert altså, men fred være med dem som har lyst til det. det skal de da være velkomne til

De må da også gerne få mine fremtidige moderkager..

Anmeld

23. august 2013

Faith

Monica P skriver:

Nåhh ja, jeg har da bestemt at tage min med hjem og sætte den i glas og ramme og hænge den op på væggen 

Monica 39+2

"Der kan forkomme urigtige oplysninger i den ovenstående tekst" 

jeg vil faktisk foretrække slet ikke at se min moderkage 

Da jeg havde født mine tvillinger blev moderkagen smækket op på et bord, og så tog min mand og jordemoderen ellers gummihandsker på og begyndte at stå og rode i den. Hun holdt den op så vi kunne se de to huler vores drenge havde ligget i. Dybt facinerende!

Men derfra og så til at æde den.... Der er dælme langt

Anmeld

23. august 2013

Ciss

FrkDitte skriver:

Ja, jeg må indrømme jeg også synes det er mega klamt.. men hvis de har det godt med det..så fred være med det.. 

Nu spørger jeg så dumt.. hvordan dælen ved de at stenalderfolket spiste moderkagen??

Jeg læste også at vilde dyr jo også spiser moderkagen, så det er jo "helt naturligt"..men det er vel ligeså meget for at slette sporene efter fødslen, så rovdyrene ikke kommer farende..

Nu er ulven godt nok kommet til Danmark.. meeeen... 

Jeg har ikke engang lyst til at se moderkagen.. den kan de fodre ulvene med for min skyld..

Jeg tror bare jeg snupper en proteinbar efter fødslen...

God dag herfra..

D.

Jeg har også spekuleret på det der med, hvordan de kan vide, at stenaldermenneskene spiste sine moderkager. De har jo fundet ben med gnavemærker på osv så de ved lidt om, hvilke dyr de spiste, men der er ikke mange ben i en moderkage, og den har heller ikke sporer eller frø, som man kan finde i møddingen.

Anmeld

23. august 2013

wamse

At spise den ville jeg ikke kunne, men godt se det smukke i at grave den ned, og plante et træ på den

Anmeld

23. august 2013

Carina:-)

JulieWH skriver:

Formanden for jordemoderforening har så sent som her til morgen manet til jorden at der er tale om en trend - som hun sagde; det kunne tælles på få hænder.

Folk må selv om hvad de gør det. Jeg kunne ikke selv finde på det, men derfra og så til at dømme andre til at være klamme og ulækre, der er godt nok langt de damer!

Jeg synes nu også det er klamt-og ligesom jeg synes folk der spiser bussemænd er ulækre-ja ligeså dan synes jeg kvinder der spiser en moderkage er klamme og ulækre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.