Dyr spiser da også moderkagen. hund og kat. Det er med til at sørge for at moderen får mælk med masser af nærring og vitaminer. som hun så kan vidergive til sine unger. men det er jo wild life og der handler det jo om at overleve. og en vildkat eller en ulv gør det af to årsager.
#1 for at slette sporene for at det ikke skal tiltrække andre dyr som kan spise ungerne.
#2 for at få næring.
#3. de har nok ikke kunnet jage i den tid de har haft veer, og derfor har de brug for noget mad...
(det er nok mest min egen teori #3.) men de to øverste er bevist.
nu har mennesket ikke på den måde fjender som kommer og æder ens afkom, så der er vi jo ikke nødsaget til at spise vores fødselsefterladenskaber. men vi har brug for nærring efter en lang fødsel. og der er det da en god ide at kunne spise moderkagen. men jeg ved ikke hvor meget energi og nærring der er i tørret, pulveriseret moderkage i kapsler. hun kunne jo ligeså godt spise en bøf med broccoli..
jeg ville nok ikke spise moderkagen, af flere grunde.
jeg synes det er lidt nasty, og på en eller anden måde også lidt kanibalistisk.. og så tror jeg nu heller ikke det er nødvendigt hvis man i forvejen lever sundt og får vitaminer hver dag.. (i form af frugt og grønt)
Anmeld