dårlig køkkenhygiejne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

Louisiana

xoxotasha skriver:

Det med karkluden gør jeg faktisk selv. Tænker ikke så meget over det. Tror ikke det er dét der gør dig syg  Det eneste jeg ville påpege var nok det med mug på kanden. Det synes jeg er klamt. Og jeg ville nok også bede ham vaske fingrene før han fodre bebs  

Vil lige gøre opmærksom på, at det bestemt er dét, der kan gøre dig syg. Karkluden er en bakteriebombe i forvejen, så saft fra råt kød oveni, og derefter rundt på de flader hvor man spiser, eller direkte i munden - det er lige til en omgang roskildesyge, eller salmonella 

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Publikationer/Alle%20publikationer/2005212.pdf

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Er det nu, jeg skal fortælle om dengang, jeg arbejdede på en burgerbar, hvor chefen pissede for åben dør i baglokalet, så jeg kunne høre, han ikke vaskede fingre, før han gik ind og fortsatte med at lave mad til kunderne? 

Anmeld

19. august 2013

Anonym trådstarter

xoxotasha skriver:

Ja det kan man sikkert. Men nu sidder man ikke ligefrem og slikker bordet som man har tørret over med kluden. Så det er da virkelig minimalt hvor faaaarligt det er. Det vrimler med bakterier i alt. Og vi er nu stadig aldrig blevet syge herhjemme. 

Tag det roligt..
Nogle bakterier er værre end andre, og tørrer du kødsaft af i en karklud og tørrer bordet af, og f.eks skærer grønt der ikke skal varmebehandles.. (nu når du tror du skal slikke bordet for at blive syg)
Og at i ikke er blevet syge, - kan være held.

Anmeld

19. august 2013

Anonym trådstarter

Havre74 skriver:

Nej, du er ikke den eneste. Jeg kan slet ikke have sådan noget svineri. Mine børn er fra de blev født, opdraget med at være hygieiniske og det gælder i alle livets forhold, køkken, toiletbesøg, dyr osv..

Det værste jeg ved er alle dem der ikke vasker hænder efter toiletbesøg, og det gælder også alle de mænd, der finder det i orden, at stå og strinte udenfor - FØJ.

Der ramte du lige een af mine kæpheste.

Har det på helt samne måde, det er for ulækkert!!
Mine børn er også opdraget med at vaske hænder, det er da det mindste man kan gøre. Kender alt for mange forældre der ikke lærer deres børn a vaske hænder efter toiletbesøg

Anmeld

19. august 2013

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

På det punkt er jeg også meget hysterisk. Har jeg rørt rådet kød, vasket jeg hænder inden jeg rør noget andet. Det samme gælder æg osv.

Ja, det troede jeg egentlig var normal hygiejne, men efter denne debat blev man "klogere"

Anmeld

19. august 2013

Anonym trådstarter

E.J.mor. skriver:

altså jeg vasker hænder ved hvert råvarerskifte

og skifter knive og spækbræt ved råvarerskifte

min opvaskebørste og stålbørste kommer i opvaskemaskinen flere gange om dagen...

og karklude kan jeg sagtens skifte nogle gange om dagen os efter hva de er brugt til.

jeg blir nød til at have høj hygiejne på mit job som ernæringsassistent når jeg laver mad til 50 børn hverdag,så det smitter af så jeg gør det samme hjemme hos mig selv.

med hensyn til kød kan man sagtens købe noget der er løbet på datoen man skal bare lige pakke det om og fryse det med det samme,og ellers tjekke for lugt og udseende  

så hysterisk ved jeg ikke om jeg er,da jeg bar passer godt på så alle mine 50 børnehavebørn ik blir syge

Ja jeg ville jo heller ikke kalde det hysterisk, men ansvarlig

Anmeld

19. august 2013

Savannah

Anonym skriver:

Har lige brug for at komme ud med nogle frustrationer om min svigerfamilie!
Vi var der hjemne for at spise her den anden dag, min svigerfar laver mad, han tager et stykke kød op med hænderne, og ligger det på stegepanden, han får jo kødsaft på fingrene, og tørrer dem så af i karkluden Den de også bruger til at tørre borde af osv.
Ikk nok med det, så vasker han IKKE fingre bag efter, plus han begynder a fodre min datter med fingrene !!
Fik så også øje på, at der var mug på deres saftkande, INDVENDIGT!! Som mit andet barn har drukket af

Kan ikke forstå folk der sløser sådan med køkkenhygiejnen?! Er jeg den eneste der flipper lidt ud over sådan noget?
De synes forresten også, at jeg er hysterisk fordi jeg ikke spiser kød der er over sidste holbarhedsdato

Ej,men så må jeg også melde mig ind i hysterigruppen! Her bliver der vasket hænder før, under og efter madlavning.. Og før og efter spisning! Samt skiftet/vasket knive og skærebrædder OG skiftet klud hvis den har været i kontakt med råt kød.. Synes altså bare det er sund fornuft..

Anmeld

19. august 2013

Anonym trådstarter

Sally-Slingshot skriver:

Ej,men så må jeg også melde mig ind i hysterigruppen! Her bliver der vasket hænder før, under og efter madlavning.. Og før og efter spisning! Samt skiftet/vasket knive og skærebrædder OG skiftet klud hvis den har været i kontakt med råt kød.. Synes altså bare det er sund fornuft..

Enig!

Anmeld

19. august 2013

gædde/gitte

Nu er jeg udstyrret med en MEGET SART MAVE.... så jeg er også super hysterisk!!

Karklude hos os bruges KUN til at tørre borde af med...og den bliver udskiftet hvis der kommer kød- jord eller ligende på..

Vi bruger MEGET køkkenrulle...

Hvis ikke jeg gør det sådan så er det 100% sikkert at jeg sidder med brændende røvhul på kummen og ber om tilgivelse i løbet af 20 min!

Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg er blevet syg hos folk og min tarm blevet tømt i en busk, efter en forgæves vandvidskørsel for at nå hjem i tide

Og efterfølgende er jeg gerne syg i 3-4 dage...

Anmeld

19. august 2013

gædde/gitte

det skal siges at min mave har haft det sådan siden den roskildesyge( hedder det det når den er fanget i tyrkiet??) jeg fik for 12 år siden

så jo det kan ha konsekvenser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.