dårlig køkkenhygiejne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

san

Anonym skriver:

Har lige brug for at komme ud med nogle frustrationer om min svigerfamilie!
Vi var der hjemne for at spise her den anden dag, min svigerfar laver mad, han tager et stykke kød op med hænderne, og ligger det på stegepanden, han får jo kødsaft på fingrene, og tørrer dem så af i karkluden Den de også bruger til at tørre borde af osv.
Ikk nok med det, så vasker han IKKE fingre bag efter, plus han begynder a fodre min datter med fingrene !!
Fik så også øje på, at der var mug på deres saftkande, INDVENDIGT!! Som mit andet barn har drukket af

Kan ikke forstå folk der sløser sådan med køkkenhygiejnen?! Er jeg den eneste der flipper lidt ud over sådan noget?
De synes forresten også, at jeg er hysterisk fordi jeg ikke spiser kød der er over sidste holbarhedsdato

Det lyder som min svigermor  får det så dårligt når jeg ser hende lave maden, men det smager nu dejligt.. kan bare ikke lide måden hun behandler maden på og ikke vasker finger...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Anonym skriver:

Har lige brug for at komme ud med nogle frustrationer om min svigerfamilie!
Vi var der hjemne for at spise her den anden dag, min svigerfar laver mad, han tager et stykke kød op med hænderne, og ligger det på stegepanden, han får jo kødsaft på fingrene, og tørrer dem så af i karkluden Den de også bruger til at tørre borde af osv.
Ikk nok med det, så vasker han IKKE fingre bag efter, plus han begynder a fodre min datter med fingrene !!
Fik så også øje på, at der var mug på deres saftkande, INDVENDIGT!! Som mit andet barn har drukket af

Kan ikke forstå folk der sløser sådan med køkkenhygiejnen?! Er jeg den eneste der flipper lidt ud over sådan noget?
De synes forresten også, at jeg er hysterisk fordi jeg ikke spiser kød der er over sidste holbarhedsdato

Pjat med dig... Det gir lidt ekstra krydderi til maden...

Jeg må indrømme jeg ikke altid tænker langt når jeg har travlt i køkkenet... Meen alt blir vasket godt af Hverdag... Karkluden skiftes hver dag.. Opvaskebørsten i opvaskeren hveranden dag, udskiftes ugentligt... 

Knus

Anmeld

18. august 2013

Kløver

MilleMus1988 skriver:

hihi tjaaa en smule simpet havde du fået at vide hvis du havde været her ..

for jeg tager også kød med fingrene, jeg tørre dog ik fingre i karkluden

og det med kød og over sidste dato , det er da godt nok noget fis fra din side af
ISÆR hvis det er frosent

jeg købter stort set ALTID kød der endten løber på dato eller er sat ned pga snarlig udløb, det er en god måde at spare penge, og det jeg gør er at tage det hjem, og lige luks ud i fryseren sååå der der god mad man altid kan tage op, også selvom det lige skal tø en dags tid, så fejler det altså INTET

er du klar over at oksekød foreksembel hænger i ofte over 30 dage før det skæres ud og det sendes ud til forbrugerne jaaa , det er man nød til for at møre kødet
så når vi køber kød så er det kød der er mange dage gammelt, den eneste grund til at kødet ældes og bliver dårligt er pga luft og temperatur forandring som ik kan ungåes men fryser du det så standser du det at kødet bliver dårligt

Enig dog holder vi kød og grønt for sig med mindre det skal steges sammen eller lignende, men passer også på med jordbakterier. Hygiejne men med måde, vi er heller ikke hysteriske her selvom jeg har hygiejne bevis

Anmeld

18. august 2013

Zelinasmor

Mettefpigen skriver:

Vasker du ikk fingre efter at have rørt ved råt kød??... Og tørrer du dem af i kluden som du tørre bord af med??

Jeg vasker fingre før jeg laver mad og inden jeg spiser. Jeg kan sagtens lige tage kluden mens jeg står og bikser ved kødet. Og ja. Jeg vrider kluden op i varm vand hver gang jeg skal tørre noget af. Men ellers ikke. Det går jeg vitterligt ikke så højt op i. Men fint at andre gør , det skal jeg ikke blande mig i 

Anmeld

18. august 2013

aarhusmor

sådan har jeg det også ved mine svigerforældre.

Men også det med at de så bruger smør, som de tørrer kniven af i, så der ligger madrester i smørret og i marmeladen osv.

Anmeld

18. august 2013

Mettefpigen

xoxotasha skriver:

Jeg vasker fingre før jeg laver mad og inden jeg spiser. Jeg kan sagtens lige tage kluden mens jeg står og bikser ved kødet. Og ja. Jeg vrider kluden op i varm vand hver gang jeg skal tørre noget af. Men ellers ikke. Det går jeg vitterligt ikke så højt op i. Men fint at andre gør , det skal jeg ikke blande mig i 

Okay, det er jo hver sin måde at gøre tingene på ;-)

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

xoxotasha skriver:

Det med karkluden gør jeg faktisk selv. Tænker ikke så meget over det. Tror ikke det er dét der gør dig syg  Det eneste jeg ville påpege var nok det med mug på kanden. Det synes jeg er klamt. Og jeg ville nok også bede ham vaske fingrene før han fodre bebs  

Det tror jeg nu sagtens man kan
Ville jeg også have gjort hvis jeg så det

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

VråJepsen skriver:

så er jeg også hysterisk. Vi har et vennepar der simpelthen er mongoler til at vaske op, deres glas er altid møg hamrende beskidte. Vi har altid vores egene drikke-dunke med når vi er der, fyldt op inden vi kører hjemme fra. FOR jeg er åbenbart også hysterisk, men det er min mand så også, for han drikker heller ikke af dem.. puhaaa det så maven vender sig.

Jeg synes bestemt ikke du er hysterisk, og herhjemme bliver der bestemt også vasket fingre efter man har rørt ved råt kød. Kender flere der burde lære at vaske fingre, inden de gik igang med at lave mad. Det er også hysterik, men jeg er hysterisk så.

Dejligt at jeg ikke er ene om det

Jeg vasker nu også hellere hændee en gang for meget end for lidt, ville ikke kunne bære det, hvis jeg fik gjort nogen syge!

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Vi er begge herhjemme meget opmærksomme på køkken hygiejnen.

Jeg har prøvet det samme, hvor jeg kommenterede det, hvilket jeg bestemt ikke fik noget ud af

Nej jeg kommenterer helst heller ikke, jeg ved at jeg får hele smørren om dit og dat og blah blah blah

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

MilleMus1988 skriver:

hihi tjaaa en smule simpet havde du fået at vide hvis du havde været her ..

for jeg tager også kød med fingrene, jeg tørre dog ik fingre i karkluden

og det med kød og over sidste dato , det er da godt nok noget fis fra din side af
ISÆR hvis det er frosent

jeg købter stort set ALTID kød der endten løber på dato eller er sat ned pga snarlig udløb, det er en god måde at spare penge, og det jeg gør er at tage det hjem, og lige luks ud i fryseren sååå der der god mad man altid kan tage op, også selvom det lige skal tø en dags tid, så fejler det altså INTET

er du klar over at oksekød foreksembel hænger i ofte over 30 dage før det skæres ud og det sendes ud til forbrugerne jaaa , det er man nød til for at møre kødet
så når vi køber kød så er det kød der er mange dage gammelt, den eneste grund til at kødet ældes og bliver dårligt er pga luft og temperatur forandring som ik kan ungåes men fryser du det så standser du det at kødet bliver dårligt

Jeg tager skam ogaå kød med fingrene, jeg er bare opdraget med, at man vaskee fingrer bag efter, det er da bare almindelig hygiejne

Jeg ved at kød er længe undervejs, men det holdee sig ikke evigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.