dårlig køkkenhygiejne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

Anonym trådstarter

LilleSmølf skriver:

Hvor kan jeg melde mig ind i Hysterisk klubben?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

Herhjemme er vi også hysteriske så. Man bliver da syg af kødsaft? Og mug? Og skidt og møg. Karklude ryger til vask eller skrald efter brug, og ad ville ihvertfald ikke ha en med kødsaft liggende! Min gamle veninde havde kat på deres køkkenborde imens de lavede mad. Og jeg er hysterisk fordi jeg ikke ville spise boller der havde ligge lige der hvor deres kat lige havde stået. Ad ad ad!

Ja, har det på samme måde, synes ikke at man skal tage det så afslappet med sådan noget.

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

vi fylder vores kande med saft op eller vand max 2 gange også bliver den vasket op for ja ellers kommer der mug på og det skal der ikke..

og når jeg har rørt ved fars kød eller andet vasker jeg altid finger... også i det lille håndklæde vi har til hænderne der ude. ja måske er jeg hysterisk men jeg kan lig der er ordenligt i mit køkken for bruger meget tid der ude

Præcis sådan jeg har det

Anmeld

18. august 2013

esioul

Anonym skriver:

Nej jeg kommenterer helst heller ikke, jeg ved at jeg får hele smørren om dit og dat og blah blah blah

Ja.

Men skraldespanden på bordet, kluden der bliver brugt til jeg ved ikke hvad. Man mister appetitten.

Jeg er fuld forstående for man går op i forskellige ting, men lige det her er godt nok noget der er styr på herhjemme

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

Kathepige skriver:

Aaaarh

Jeg kan slet, slet ikke have sådan noget..

Eller folk, der snitter kød og grøntsager (i den rækkefølge) med samme kniv.

Som tørrer barnets mund med karklude, der er blevet brugt til at fjerne fx overskydende vand fra kylling ()

Men, men, men... Hvad angår kød, der "løber" på dato, så vil jeg lige pointere, at "sidste salgsdato" er et spørgsmål om lovkrav. Det samme med æg..

Jeg har en svoger, der er slagter og ja.... Resten af historien kan i selv strikke sammen.

Men vidste du godt, at en flæskesteg, der ikke bliver solgt, laves til koteletter, der laves til fars som i sidste ende ender i medister?

Tænk på den proces, og vi taler jo ikke kun en periode på 3 dage...

Vores immunforsvar er ikke, hvad vores bedsteforældres var fx. De var meget mere "hårdfør" - og selvfølgelig skal der være kød køkkenhygiejne såvel som efter toiletbesøg mv., men jeg mener helt sikkert godt, at man kan være fornuftig uden at være ulækker

Ved godt det med processen, men også derfor overholder jeg datoen da jeg jo ikke aner hvor længe det har været undervejs

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

san skriver:

Det lyder som min svigermor  får det så dårligt når jeg ser hende lave maden, men det smager nu dejligt.. kan bare ikke lide måden hun behandler maden på og ikke vasker finger...

Samme her, det er heller ikke altid, at de vasker hænder efter toiletbesøg, adeerk

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

Mathias Villads skriver:

Pjat med dig... Det gir lidt ekstra krydderi til maden...

Jeg må indrømme jeg ikke altid tænker langt når jeg har travlt i køkkenet... Meen alt blir vasket godt af Hverdag... Karkluden skiftes hver dag.. Opvaskebørsten i opvaskeren hveranden dag, udskiftes ugentligt... 

Knus

Ja det har jeg hørt, høhø

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

g

Ja.

Men skraldespanden på bordet, kluden der bliver brugt til jeg ved ikke hvad. Man mister appetitten.

Jeg er fuld forstående for man går op i forskellige ting, men lige det her er godt nok noget der er styr på herhjemme

Det er der i den grad også styr på herhjemme

Anmeld

18. august 2013

Zelinasmor

Anonym skriver:

Det tror jeg nu sagtens man kan
Ville jeg også have gjort hvis jeg så det

Ja det kan man sikkert. Men nu sidder man ikke ligefrem og slikker bordet som man har tørret over med kluden. Så det er da virkelig minimalt hvor faaaarligt det er. Det vrimler med bakterier i alt. Og vi er nu stadig aldrig blevet syge herhjemme. 

Anmeld

18. august 2013

Havre74

Anonym skriver:

Har lige brug for at komme ud med nogle frustrationer om min svigerfamilie!
Vi var der hjemne for at spise her den anden dag, min svigerfar laver mad, han tager et stykke kød op med hænderne, og ligger det på stegepanden, han får jo kødsaft på fingrene, og tørrer dem så af i karkluden Den de også bruger til at tørre borde af osv.
Ikk nok med det, så vasker han IKKE fingre bag efter, plus han begynder a fodre min datter med fingrene !!
Fik så også øje på, at der var mug på deres saftkande, INDVENDIGT!! Som mit andet barn har drukket af

Kan ikke forstå folk der sløser sådan med køkkenhygiejnen?! Er jeg den eneste der flipper lidt ud over sådan noget?
De synes forresten også, at jeg er hysterisk fordi jeg ikke spiser kød der er over sidste holbarhedsdato

Nej, du er ikke den eneste. Jeg kan slet ikke have sådan noget svineri. Mine børn er fra de blev født, opdraget med at være hygieiniske og det gælder i alle livets forhold, køkken, toiletbesøg, dyr osv..

Det værste jeg ved er alle dem der ikke vasker hænder efter toiletbesøg, og det gælder også alle de mænd, der finder det i orden, at stå og strinte udenfor - FØJ.

Der ramte du lige een af mine kæpheste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.