Fravalgt som gudmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Man kan kun registerer en gudmor eller gudfar. Det vil sige, at hvis der både er en gudmor og en gudfar er det kun en af dem der står i de officielle papirere som fadder.

Vi har et par som er gudforældre til vores børn og så har de 2 faddere. Men i papirerne står der 1 gudmor og 3 faddere.

Men ring til din veninde og hør hende ad - det er da bedre end, at gå og spekulere over det og så får du ro i sindet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar.

Jeg har besluttet, at jeg vil glæde mig over at stå fadder, og ikke bruge mere tid på at spekulere over noget som jeg alligevel ikke kan ændre, eller gøre dem ilde til mode ved at spørge.

I bund og grund handler det jo blot om min egen skuffelse, fordi de spurgte mig så direkte. Men ja.. Øv øv

Anmeld

19. august 2013

Calliope

Var det ikke dig, som måske ville droppe veninden og sige nej tak alligevel?

Anmeld

19. august 2013

MikeyMike & Mor

Anonym skriver:

Hej piger..

Jeg har brug for lige at vide hvordan jeg griber dette an.

Min bedste veninde, som er en slags ekstra datter for min mor, fødte for knap 2 måneder siden.
I den forbindelse spurgte hun om jeg ville være gudmor, og jeg blev så rørt og stolt, og jeg sagde ja selvfølgelig

I går ringede hun så og sagde, at præsten skulle have navn og adresse på alle fadderne, og om jeg stadig ville stå fadder til den lille... Jeg blev så mundlam, så jeg sagde bare ''selvfølgelig''..

Men.. Hun spurgte jo om jeg ville være gudmor!? Kan man godt bare ''trække'' sådan noget tilbage, uden begrundelse?

Gudmor og fadder er jo ikke det samme, og det ved hun godt.

Jeg er helt ked af det over at blive stillet noget så vigtigt i udsigt, og så lader hun bare som ingenting

Du skal konfrontere hende med det, hvis i er så gode venner er det nok en fejl. For selvfølgelig skal du være gudmor når hun har lovet det.

Det kan være hun har ombyttet titlerne, måske er hun stresset over dåben og har måske også lidt "ammehjerne" 

Tingene kan hurtigt gøre en stresset op til en dåb, og så kan man godt lige komme til at ombytte nogle ting. 

Ring til hende snarest muligt, og få det løst.

Held og lykke. 

Anmeld

19. august 2013

Anonym trådstarter

Calliope skriver:

Var det ikke dig, som måske ville droppe veninden og sige nej tak alligevel?

Jeg tror du skriver i den forkerte tråd?

Anmeld

19. august 2013

Anonym trådstarter

MikeyMike & Mor skriver:

Du skal konfrontere hende med det, hvis i er så gode venner er det nok en fejl. For selvfølgelig skal du være gudmor når hun har lovet det.

Det kan være hun har ombyttet titlerne, måske er hun stresset over dåben og har måske også lidt "ammehjerne" 

Tingene kan hurtigt gøre en stresset op til en dåb, og så kan man godt lige komme til at ombytte nogle ting. 

Ring til hende snarest muligt, og få det løst.

Held og lykke. 

Jeg ved ikke hvordan jeg skal spørge uden at give hende dårlig samvittighed, hvis hun nu har ombestemt sig. Det vil bare være ærgeligt, at hun skal stå med dårlig samvittighed på den store dag.. 

Men hvis jeg har misforstået eller hun har sagt forkert, så bliver jeg selvfølgelig lykkelig for at bære lillepigen.. 

Jeg vil bare helst ikke skabe nogen form for dårlig stemning.

Anmeld

19. august 2013

MikeyMike & Mor

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvordan jeg skal spørge uden at give hende dårlig samvittighed, hvis hun nu har ombestemt sig. Det vil bare være ærgeligt, at hun skal stå med dårlig samvittighed på den store dag.. 

Men hvis jeg har misforstået eller hun har sagt forkert, så bliver jeg selvfølgelig lykkelig for at bære lillepigen.. 

Jeg vil bare helst ikke skabe nogen form for dårlig stemning.

kan jeg godt se.

Men alligevel ville det være rart for dig at få det "ud af verden"

det går jo mest ud over dig, du får en masse bekymringer om hvorfor hun netop har valgt at du ikke skal være gudmor alligevel - hvilket jeg ikke tror hun har.

Måske sig det sådan lidt ala det her "Jeg glæder mig sådan til "Navn" store dag, det bliver så dejligt at se lillepigen få sit navn. Det er lidt synd at jeg ikke får æren af at holde hende under selve dåben.."

Og så se hvad hun svare til det, så får du nok også begrundelsen hvis hun så har valgt "kun" at have dig til fadder. 

Håber i får det løst! 

Anmeld

19. august 2013

Calliope

Anonym skriver:

Jeg tror du skriver i den forkerte tråd?

Nej, overhovedet ikke

Spørger fordi en anden havde opgivet samme oplysninger som dig (veninde spurgt om hun ville være gudmor, at ts' mor var som en en mor for veninden), men at hun var i tvivl om hun ville bibeholde venskabet - derfor jeg spørger

Anmeld

19. august 2013

Jibbe

Da vi skulle udfylde papirer kunne man IKKE angive gudmor og gudfar - men kun faddere. Man aftaler indbyrdes med præsten hvem der bærer. En bærende fadder = gudmor/gudfar der bærer. Og den står angivet som fadder - lige nøjagtigt som de faddere der ikke bærer! Så mon ikke du skal bære

Anmeld

19. august 2013

H+S Skjolgborg.

da vi holdt vores søns barnedåb i 2010 var der lave om det hedder nu bare 3-6 fadder hvor en af dem bær barn ved min veninde stod ligesom dig nu her for 2 mdr siden og fik det var lave om her i slagelse også er det viste nok mange steder nu.

Mvh

Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.