Fravalgt som gudmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

K&S

Anonym skriver:

Hej piger..

Jeg har brug for lige at vide hvordan jeg griber dette an.

Min bedste veninde, som er en slags ekstra datter for min mor, fødte for knap 2 måneder siden.
I den forbindelse spurgte hun om jeg ville være gudmor, og jeg blev så rørt og stolt, og jeg sagde ja selvfølgelig

I går ringede hun så og sagde, at præsten skulle have navn og adresse på alle fadderne, og om jeg stadig ville stå fadder til den lille... Jeg blev så mundlam, så jeg sagde bare ''selvfølgelig''..

Men.. Hun spurgte jo om jeg ville være gudmor!? Kan man godt bare ''trække'' sådan noget tilbage, uden begrundelse?

Gudmor og fadder er jo ikke det samme, og det ved hun godt.

Jeg er helt ked af det over at blive stillet noget så vigtigt i udsigt, og så lader hun bare som ingenting

Det hedder ikke længere gudmor/gudfar men derimod bærende fadder og faddere - måske hun ikke har tænkt over det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Jeg blev spurgt om jeg ville være gudmor, og farens bedste ven, blev spurgt om han ville være gudfar.

Jeg skulle bære den lille, og så ville der være ex antal faddere udover os.

Der kan kun være en gudfader/-moder, og op til 5 faddere. Måske hun ikke vidste det, og ikke kan lide at sige at de har valgt gudfaderen? Eller måske vil de kalde dig gudmor selvom det ikke står på papirerne. Uanset synes jeg du skal snakke med hende og få styr på det 

Anmeld

18. august 2013

Michelle88

Min søster står både som gudmoder og fadder på papirene ved min datter. Da hun godt kunne være begge dele så vi ikke skulle finde så mange forskellige faddere.. Kan det måske være det samme de gør?

Anmeld

18. august 2013

mortilfreja

Fik du så svar på om du skal bære baby??

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Der kan kun være en gudfader/-moder, og op til 5 faddere. Måske hun ikke vidste det, og ikke kan lide at sige at de har valgt gudfaderen? Eller måske vil de kalde dig gudmor selvom det ikke står på papirerne. Uanset synes jeg du skal snakke med hende og få styr på det 

Det lyder til, at der slet ikke skal være nogen gudmor eller gudfar nu..

det er godt nok mærkeligt.. Jeg har virkelig prøvet at lokke det ud af hende, men jeg får sådan nogle underlige svar.

Det bliver ihvertfald hverken mig, ham der skulle være gudfar eller hende selv.

Anmeld

18. august 2013

TNBC

Anonym skriver:

det er godt nok mærkeligt.. Jeg har virkelig prøvet at lokke det ud af hende, men jeg får sådan nogle underlige svar.

Så bærer de nok barnet selv og er måske love over at de har skiftet mening, fordi de ved at de såret folk.
Men det er deres beslutning og i kan ikke sige noget.

Anmeld

18. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Min mand har båret alle vores børn. Det kunne ikke være anderledes, syntes vi.

For mig er det lige så stort at være fadder som at være gudmor - det er jo i bund og grund ikke noget, der forpligter nogen, men blot en symbolsk gestus, og jeg opfatter det som en kærlig tillidserklæring, om man bærer eller ej. 

Anmeld

18. august 2013

LinLin

Anonym skriver:

Så er det måske faderen

Anmeld

18. august 2013

Isabella_mor

jeg tænker lidt... er de gift??? måske har de planlagt at holde bryllup samme dag og så overraske jer... i don't know.. 

men nu har du da hvertfald fået spurgt. det er da godt. 

I sidste ende er det jo deres valg. og det kan måske være svært at være ærlig omkring hvorfor hun/de har skiftet mening.. 

Anmeld

18. august 2013

Mumto3

I forhold til kirken og papirerne er der kun f

faddere! Det med gudmor og gudfar er noget  " folk" har fundet på, Mogens derfor ligger der også alle mulige forskellige fortolkninger af havd det indebærer.

Det eElliot ligesom juleaften. De fleste holder det, og der er noget med juletræ, mad og gaver, men her holder ligheden så også op. Der er 1000 forskellige måder at holde juleaften på, og mange definitationer af hvad en gudmor er. Jeg blev f.eks. Båret af min mor, men det er mine 4 faddere jeg kander som gudmor og gudfar, og det har vi altid kaldt dem alle 4. Andre gør det helt anderledes!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.