Fravalgt som gudmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.100 visninger
50 svar
20 synes godt om
18. august 2013

Anonym trådstarter

Hej piger..

Jeg har brug for lige at vide hvordan jeg griber dette an.

Min bedste veninde, som er en slags ekstra datter for min mor, fødte for knap 2 måneder siden.
I den forbindelse spurgte hun om jeg ville være gudmor, og jeg blev så rørt og stolt, og jeg sagde ja selvfølgelig

I går ringede hun så og sagde, at præsten skulle have navn og adresse på alle fadderne, og om jeg stadig ville stå fadder til den lille... Jeg blev så mundlam, så jeg sagde bare ''selvfølgelig''..

Men.. Hun spurgte jo om jeg ville være gudmor!? Kan man godt bare ''trække'' sådan noget tilbage, uden begrundelse?

Gudmor og fadder er jo ikke det samme, og det ved hun godt.

Jeg er helt ked af det over at blive stillet noget så vigtigt i udsigt, og så lader hun bare som ingenting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hej piger..

Min bedste veninde, som er en slags ekstra datter for min mor, fødte for knap 2 måneder siden.
I den forbindelse spurgte hun om jeg ville være gudmor, og jeg blev så rørt og stolt, og jeg sagde ja selvfølgelig

I går ringede hun så og sagde, at præsten skulle have navn og adresse på alle fadderne, og om jeg stadig ville stå fadder til den lille... Jeg blev så mundlam, så jeg sagde bare ''selvfølgelig''..

Men.. Hun spurgte jo om jeg ville være gudmor!? Kan man godt bare ''trække'' sådan noget tilbage, uden begrundelse?

Jeg er helt ked af det over at blive stillet noget så vigtigt i udsigt, og så lader hun bare som ingenting

spurgte du hende om hvad hun mente? det kan jo godt være hun lige lavede en talefejl... 

er det ikke bedre at du spørger hende inden du begynder at sidde og blive ked af noget som du ikke har fået svar på... 

jeg tænker at hvis du bare acceptere at hun lader som om hun glemmer det, så tillader du det jo også.. 

så spørg hende.. det havde jeg gjort.

Anmeld

18. august 2013

Kløver

Har du snakket med hende om hun har kommet til at sige forkert en af gangene du kan jo venligt sige at du jo gerne vil vide hvordan du skal forholde dog i kirken der kan måske også være flere grunde hvis hun har "trukket i land" men forstår godt du bliver ked og skuffet

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

spurgte du hende om hvad hun mente? det kan jo godt være hun lige lavede en talefejl... 

er det ikke bedre at du spørger hende inden du begynder at sidde og blive ked af noget som du ikke har fået svar på... 

jeg tænker at hvis du bare acceptere at hun lader som om hun glemmer det, så tillader du det jo også.. 

så spørg hende.. det havde jeg gjort.

Du har helt ret. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal spørge.. Det er jo ret følelsesladet, som du nok kan fornemme

Anmeld

18. august 2013

gonefishing

Anonym skriver:

dHej piger.. 

Gudmor er vel vist der kun er èn, hvor fadder er flere. Måske er der noglexfra hans familie som også vil være gudmor/fadder.

Anmeld

18. august 2013

Isabella_mor

Anonym skriver:

Du har helt ret. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal spørge.. Det er jo ret følelsesladet, som du nok kan fornemme

ja men du bliver jo nødt til at spørge hende... 

du bliver nødt til at spørge selvom det er svært.. 

havde det været mig havde jeg haft det ligesom dig, men jeg ville have det ud af verden.. 

DET KAN Jo være hun står i et dilemma, måske har hun lovet det til en eller flere andre også.. 

så du bliver nødt til at spørge om hun har glemt at hun spurgte dig, for det har du ikke og du er blevet ked af det.

Anmeld

18. august 2013

TNBC

Anonym skriver:

Hej piger..

http://www.babyxplore.dk/baby-0-1-aar/valg-af-gudm or-og-faddere.aspx

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

ja men du bliver jo nødt til at spørge hende... 

du bliver nødt til at spørge selvom det er svært.. 

havde det været mig havde jeg haft det ligesom dig, men jeg ville have det ud af verden.. 

DET KAN Jo være hun står i et dilemma, måske har hun lovet det til en eller flere andre også.. 

så du bliver nødt til at spørge om hun har glemt at hun spurgte dig, for det har du ikke og du er blevet ked af det.

Jamen, jeg spurgte ikke. De spurgte mig efter fødslen..

derfor virker det mærkeligt på mig.

De har ingen nære familiemedlemmer umiddelbart.. Ellers skal det være fordi hun selv vil være gudmor.

Øv hvor er jeg trist

Anmeld

18. august 2013

LinLin

Anonym skriver:

Hej piger..

Hvad dækker gudmor over for dig/i denne sammenhæng...? har hørt forskellige opfattelser af hvad det er...
Er det den der bærer ved dåben?

Mine drenge har to faddere hver og så har hhv jeg og far båret....
Måske vil hun gerne selv bære? Eller måske sagde hun bare forkert

Anmeld

18. august 2013

TNBC

LinLin skriver:

Hvad dækker gudmor over for dig/i denne sammenhæng...? har hørt forskellige opfattelser af hvad det er...
Er det den der bærer ved dåben?

Mine drenge har to faddere hver og så har hhv jeg og far båret....
Måske vil hun gerne selv bære? Eller måske sagde hun bare forkert

gudfar/moren er den der bærer barnet, men er ellers bare fadder, ligesom de andre faddere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.