Fravalgt som gudmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

M (:

Anonym skriver:

Hej piger..

Jeg har brug for lige at vide hvordan jeg griber dette an.

Min bedste veninde, som er en slags ekstra datter for min mor, fødte for knap 2 måneder siden.
I den forbindelse spurgte hun om jeg ville være gudmor, og jeg blev så rørt og stolt, og jeg sagde ja selvfølgelig

I går ringede hun så og sagde, at præsten skulle have navn og adresse på alle fadderne, og om jeg stadig ville stå fadder til den lille... Jeg blev så mundlam, så jeg sagde bare ''selvfølgelig''..

Men.. Hun spurgte jo om jeg ville være gudmor!? Kan man godt bare ''trække'' sådan noget tilbage, uden begrundelse?

Gudmor og fadder er jo ikke det samme, og det ved hun godt.

Jeg er helt ked af det over at blive stillet noget så vigtigt i udsigt, og så lader hun bare som ingenting

Når man er gudmor er man samtidig en af fadderne. Forskellen ligger i, at gudmoderen bærer barnet under dåbshandlingen. (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

LinLin

Yurie skriver:

gudfar/moren er den der bærer barnet, men er ellers bare fadder, ligesom de andre faddere

Har også hørt nogle bruge det om en "speciel" fadder, som ikke bar barnet - derfor spørger jeg

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Hvad dækker gudmor over for dig/i denne sammenhæng...? har hørt forskellige opfattelser af hvad det er...
Er det den der bærer ved dåben?

Mine drenge har to faddere hver og så har hhv jeg og far båret....
Måske vil hun gerne selv bære? Eller måske sagde hun bare forkert

Jeg blev spurgt om jeg ville være gudmor, og farens bedste ven, blev spurgt om han ville være gudfar.

Jeg skulle bære den lille, og så ville der være ex antal faddere udover os.

Anmeld

18. august 2013

TNBC

LinLin skriver:

Har også hørt nogle bruge det om en "speciel" fadder, som ikke bar barnet - derfor spørger jeg

Jeg googlede det

Anmeld

18. august 2013

TNBC

Anonym skriver:

Jeg blev spurgt om jeg ville være gudmor, og farens bedste ven, blev spurgt om han ville være gudfar.

men du er jo også stadig fadder. hun siger at hun skal bruge alle faddernes navn og adresse. hun siger jo ikke noget om at du ikke skal være gudmor, eller misforstår jeg.?

Anmeld

18. august 2013

LinLin

Anonym skriver:

Så I bruger det også om "en speciel fadder"?
-der kan jo ikke være to der bærer

Hmm... Du kan vel godt spørge hvem der skal bære...? Hvis det er far eller mor ville jeg ikke sige mere til det (for vi har også selv båret vores!) men hvis det er en af de andre synes jeg godt du kan sige at du troede det var dig der skulle det...

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

men du er jo også stadig fadder. hun siger at hun skal bruge alle faddernes navn og adresse. hun siger jo ikke noget om at du ikke skal være gudmor, eller misforstår jeg.?

Du misforstår.

gudmor og gudfar bliver automatisk faddere. Men jeg skulle være gudmor, nu bliver jeg blot fadder.

Det havde været helt fint med mig, hvis jeg ikke var blevet spurgt om jeg ville være gudmor. Det er trods alt noget andet.

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Så I bruger det også om "en speciel fadder"?
-der kan jo ikke være to der bærer

Hmm... Du kan vel godt spørge hvem der skal bære...? Hvis det er far eller mor ville jeg ikke sige mere til det (for vi har også selv båret vores!) men hvis det er en af de andre synes jeg godt du kan sige at du troede det var dig der skulle det...

Jeg skulle bære. Det blev jeg spurgt om.

Jeg tror ikke jeg siger noget.. Kan ikke få mig selv til det

Anmeld

18. august 2013

LinLin

Anonym skriver:

Du misforstår.

gudmor og gudfar bliver automatisk faddere. Men jeg skulle være gudmor, nu bliver jeg blot fadder.

Det havde været helt fint med mig, hvis jeg ikke var blevet spurgt om jeg ville være gudmor. Det er trods alt noget andet.

Må jeg spørge om hvorfor der både skulle være en gudfar og gudmor? Hvis det specielle ved gudmor er at hun skal bære - hvad skal gudfar så?

Anmeld

18. august 2013

LinLin

Anonym skriver:

Jeg skulle bære. Det blev jeg spurgt om.

Jeg tror ikke jeg siger noget.. Kan ikke få mig selv til det

Ikke engang om hvem der skal? Det sker der da ikke noget ved

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.