Frk. Himmelblå skriver:
Havde ikke læst hele tråden nej.
Jeg reagerer krafigt på hans ordvalg. Dét at han kalder dig kælling og sæk. Det er meget chauvinistisk og nedladende, og jeg ville frygte, der lå nogle triste værdier bag.
Det er da formildende, det sker så sjældent. Og du har ret, det sker sikkert for mange. Men tror faktisk nærmest aldrig det sker for folk, der har lært sig/er opvokset med at have flere handlemuligheder/bedre kommunikation i en presset situation. Det behøver virkelig ikke være sådan. Det skal du vide. I må kunne ændre det, hvis I vælger at blive sammen. Det synes jeg bestemt, I bør prøve.
Hmm. Har faktisk lige snakket med ham om det. Sagt at jeg gerne vil have han stopper med at skubber, med at kalde mig diverse ting. Forklaret ham, at det altså ikke går og slet ikke når der kommer børn i huset.
Han siger, at han kalder mig det for at ramme mig. Ikke fordi han mener det. Men fordi han ved det såre mig, hvilket han vil prøve når vi skændes. Men som sagt får han ALTID dårlig samvittighed. vi har aftalt at vi skal prøve at lade være med at provokere hinanden og han skal lade vær med at skubbe og kalde mig ting. Håber der hjælper.
Tja vi kommer nok begge fra hjem, hvor der er sket nogle knap så gode ting. Så jeg syntes faktisk vi begge er nået langt. Vi kæmper begge med fortiden.
Håber også vores snak hjælper.
Anmeld